ساعت مچی خواستگار، ملاک ازدواج!

eMziper

همراه نمونه
2015-03-13
579
102
0
تهـــــران
za4-2646.jpg


امروزه از ازدواج های تحمیلی لااقل در کلان شهرها خبری نیست. انتخاب، در ازدواج به نظر کسی بستگی دارد که خودش می خواهد ازدواج کند. نظر بزرگترها و والدین اهمیت دارد. اما شرط اصلی نظر خود فرد است. انتخاب، انتخاب اوست. اما جای تاسف است که جوانهای ما بعضا قبل از ازدواج و تجربه زندگی مشترک دید واقع بینانه ای راجع به زندگی و همسر ندارند.
در بسیاری از موارد فکرها و رویاهای جوانان ما با آنچه بعدها به آن می رسند، تفاوتهای زیادی دارد. بزرگترها هم بیش از مشورت و نصیحت کاری نمی توانند بکنند. بسیاری از جوانهای ما در رویاهایشان زندگی می کنند و می خواهند با همان ملاکهای رویایی شان ازدواج کنند.

آیا تیپ خواستگار مهم است؟
مثلا برای بعضی دخترهایی که هنوز ازدواج نکرده اند، تیپ خواستگار، نوع کلماتی که به کار می برد و بعضا شکل ساعت مچی و اصلاح مو هم اهمیت دارد. اینکه مراسم عروسی قرار است چطور و کجا برگزار شود در ازدواج خیلی ها تعیین کننده سرنوشت شان می شود. اما کدام زنی بعد از چند سال زندگی مشترک این چیزها را ملاک می داند؟ کدام زن یا مردی بعد از چند سال زندگی به فرض محال اگر در شرایط سابقش قرار بگیرد دوباره به این نوع ملاکها اهمیت خواهد داد؟

خیلی ها داشتن وضع مالی خوب یا یک شغل پردرآمد را ملاک زندگی خود قرار دادند اما مشکلاتی برایشان پیش آمد که یا اوضاع شان به کلی دگرگون شد یا همین وضع مالی خوب و شغل پردرآمد خودش سرمنشا مشکلاتشان شد و ...

عده ای به خاطر یک چهره ی زیبا، یک تیپ شیک و جذاب ازدواج کردند اما خیلی زود متوجه اشتباه شان می شوند. بعضا همسر زیبایشان دلربایی بلد نیست. شیک پوشی اش جدی ترین درد سر زندگی شد و البته شکی نیست که بهترین ازدواجها، نرمال ترین آنها هستند. هر چه از استانداردهای نرمال در یک ازدواج دور می شویم ریسک آن را بالاتر می بریم. مثلا بزرگتر بودن پسر آن هم چیزی بین سه تا شش سال حالت نرمال ازدواج است. دارا بودن فرهنگ مشترک و عادتهای اخلاقی نزدیک به هم یکی از اصول مهم زندگی است.

تنها شاخصی که به کمک آن می توانید خیلی چیزها را در زندگی آینده تان پیش بینی کنید، ذات خوب و وجدان بیدار همسرتان است که نشان می دهد در شرایط رکود اقتصادی هم شما را ترک نخواهد کرد. اگر بیمار شوید باز هم دوستتان خواهد داشت. اگر ثروتمند شدید، مست و مغرور نخواهد شد. وقتی صاحب فرزند شدید به خوبی برای فرزندتان مادری یا پدری خواهد کرد

وجدان مهم ترین شرط زندگی
بعد از چند سال زندگی مشترک هر زن و مردی به این نتیجه می رسند که اخلاق خوب و وجدان بیدار مهمترین شرط رسیدن به خوشبختی درکنار همسر است. اگر به خاطر مسائل مالی با کسی ازدواج می کنید یا اگر به خاطر مسائل مالی از ازدواج با کسی صرف نظر می کنید، به این مطلب هم توجه کنید که فراز و فرودهای زیادی در آینده پیش روی هر کسی است که می تواند همه چیز را تغییر دهد. زمانی می توانید به تصمیمی که گرفته اید تکیه کنید که اگر این بی پولی به ثروت تبدیل شود یا آن ثروت از بین برود، بازهم در کنار هم بمانید؟

تنها شاخصی که به کمک آن می توانید خیلی چیزها را در زندگی آینده تان پیش بینی کنید، ذات خوب و وجدان بیدار همسرتان است که نشان می دهد در شرایط رکود اقتصادی هم شما را ترک نخواهد کرد. اگر بیمار شوید باز هم دوستتان خواهد داشت. اگر ثروتمند شدید، مست و مغرور نخواهد شد. وقتی صاحب فرزند شدید به خوبی برای فرزندتان مادری یا پدری خواهد کرد.

بسیاری از جوانهای ما موقع ازدواج به همسر آینده خود به چشم یک والد برای فرزندشان نگاه نمی کنند. یک لحظه به این موضوع بیندیشید بانویی که اکنون دل شما را برده، چگونه دختری برای شما تربیت خواهد کرد؟ دختر این مادر مثل خودش می شود. آیا چنین دختری می خواهید؟
اگر با کسی ازدواج می کنید که مطمئنید آدم با انصاف و با ایمانی است می توانید پیش بینی کنید که در زندگی شما از جدایی خبری نیست. از رنج خیانت خبری نیست. البته این پیش بینی ها هم قطعی و صددرصدی نیستند اما معقول و منطقی اند و به واقع نزدیک ترند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر