سازه مکعبی شکل ؛ شاهکار معماری مدرن

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
مکعبی که شاهکار معماری مدرن است




دنیای مدرن امروزی در راستای معماری نوین قدم برداشته است و هر روز شاهد احداث سازه ای جدید با معماری مدرن هستیم . در اینجا یک سازه مکعبی شکل با معماری مدرن را معرفی می کنیم که این سازه مناسب با برف و یخ و تفریحات زمستانی است .





گروه معماری Atelier 8000 ، سازه ای شبیه به مکعب در کشور چک طراحی کرده اند که در کوهستان های شمالی کشور اسلوواکی اجرا خواهد شد . این سازه از یخچال و کوه های یخی الهام گرفته است و شبیه به یک بلوک یخی است.


این طرح بر مبنای طراحی سازه ای با اصول مهندسی خاص ، بهره وری اقتصادی مناسب ، هماهنگی با اکوسیستم اطراف ، بهینه سازی مصرف انرژی و کیفیت بالا می باشد .این طرح جهت ساخت اقامتگاهی برای تمام فصول در ارتفاعات کوهستان تاترا در کشور اسلوواکی است.


این سازه شامل رستوران ، انبار لوازم اسکی و فضای استراحت باری گردشگران است .







این سازه مکعبی شکل از یک سری پنجره های مربعی شکل ساخته شده که از جنس آلومینیوم ، شیشه و سلول های فوتوولتائیک است . به خاطر اینکه این سازه روی یکی از گوشه هایش قرار گرفته ، اتاق ها و فضای داخلی آن سقفی کج با زوایای عجیب دارند . این فرم قرار گیری سایه باعث شده است مرزی بین نور و سایه در این سازه ایجاد شود .





آلومینیوم به کار رفته در این سازه ابعاد 1*1 دارد تا مصالح به راحتی جابه جا شود . به خاطر برخورداری از سطح خارجی انعکاسی ، این کلبه شبیه یک مکعب یخی بزرگ است . در سطح بالا و در دو وجه از این مکعب ، تراسی ساخته شده است که برای صرف غذا در بیرون و در شرایط آب و هوایی معتدل مناسب است .


فضای داخلی این سازه از الوار چوبی صنوبر سرخ ساخته شده و کلیه لوازم و مبلمان این سازه نیز چوبی هستند .









در قسمت پایه مکعب جایی برای قرار دادن اتومبیل برف رو ، انبار لوازم اسکی ، ورودی مخصوص کارمندان ،اتاق خشک کن و یک اتاق استراحت تعبیه شده است . فضای عمومی مثل رستوران در طبقه همکف است و طبقات بالاتر اتاق خواب هستند . انرژی موردنیاز این اقامتگاه توسط نورخورشید تامین می شود .



bistsotoon.com
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر