سازمان ملل برای تقویت کنوانسیون بین المللی رامسر آمادگی دارد

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
81482633-6234471.jpg


'گری لوییس' در حاشیه سفر به رامسر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: رامسر محل ایجاد نخستین نشست کنفرانس بین المللی حفاظت از تالاب ها در سال 1971 میلادی بود و کشور ایران خاستگاه این معاهده معتبر بین المللی است و باید نقش راهبری ایفا کند.


وی دیروز سه شنبه از محل برگزاری نخستین نشست کنوانسیون بین المللی تالاب ها و همچنین دبیرخانه آن در رامسر بازدید کرد.


به گزارش ایرنا، در سال ١٩٧١ حدود ٤٤ سال قبل برای نخستین بار در جهان و در شهر رامسر ١٨ نفر از سران کشورها دور هم جمع شدند و نخستین کنوانسیون بین المللی در حوزه تالاب ها را به تصویب رساندند که بر اساس آن باید توجه به تالاب ها بیشتر شود.


هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران اظهار داشت: تالاب ها دارای اهمیت زیاد و کارکردهای متنوع هستند و همه کشورها، نهادها، مسوولان، تشکل های مردم نهاد و جوامع محلی باید در حفاظت از آن کوشا باشند.


گری لوییس ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست توسط دولت ایران و سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته ودر واقع نهضت حفاظت از تالاب ها از ایران آغاز شده است.


لوییس همچنین گفت: البته مشکلاتی در برخی تالاب ها وجود داردکه با کمک دولت، مردم و سایر کشورها باید برطرف شود.


وی اظهار داشت: کنوانسیون رامسر هم اینک با بیش از 168 کشور عضو از جمله معتبرترین کنوانسیون های بین المللی در حوزه محیط زیست و تالاب ها بوده و کارهای بسیارخوبی نیز در این سال ها انجام گرفته است.


هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران بیان داشت: به عنوان نماینده سازمان ملل درایران برای تقویت دبیرخانه این کنوانسیون آمادگی خود را اعلام می کنم و معتقدم که باید به عنوان یک مرکز آموزش منطقه ای نیز در این خصوص فعالیت کند.


همه ساله روز 13 بهمن ماه به نام روز جهانی تالاب ها، برنامه های متعددی در سراسر دنیا و کشور ما برگزار می شود.


حسین سروری فرماندار رامسر نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: امسال برنامه ای به همین منظور در روز 16 بهمن ماه با حضور مسوولان ملی و استانی در کاخ موزه رامسر برگزار می شود.


سروری افزود: برنامه نشست منطقه ای کنوانسیون تالاب ها نیز 11 تا 13 اسفند ماه با حضور نمایندگان 22 کشور عضو در رامسر برگزار و ساختمان دبیرخانه کنوانسیون رامسر نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر