زادروز نویسنده*ای که بیش از 108 اثر برای بچه*ها نوشت

Maryam

افتخاری
2013-06-19
253
275
0
شهر قاصدک ها
زادروز نویسنده*ای که بیش از 108 اثر برای بچه*ها نوشت

«روبرت کراوس» نویسنده و تصویرگر آمریکایی کودک و نوجوان، 21 ژوئن متولد شد. وی بیش از 108 اثر برای بچه*ها نوشت و بیشتر شخصیت*های داستان*هایش حیوانات بودند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، روبرت کراوس 21 ژوئن سال 1925، در شهر میلواکی ویسکانسین آمریکا، متولد شد. او زمانی که 10 سال داشت، در مسابقه داستان*نویسی مصور که توسط مجله محلی میلواکی برگزار شد، مدال طلا گرفت. دو سال بعد کراوس در مجله به نام «پابلیک نوایسانس» استخدام شد و به صورت هفتگی آثار تصویرگری*اش را برای این مجله می*فرستاد.

کراوس زمانی که در انجمن دانش*آموزان رشته هنر شهر منهتن تحصیل می*کرد، نخستین داستان مصور خود را به وجود آورد و به مجله «نیویورکر» فروخت. پس از آن، در مجله*های دیگری همچون «کولیر»، به فعالیت پرداخت.

سال 1950، این نویسنده به عنوان تصویرگر و کارتونیست مجله نیویورکر مشغول به کار شد و در این مجله به تولید داستان*های مصور و طراحی جلد می*پرداخت. در بیشتر تصویرگری*های او، زمینه*های رمانتیکی به چشم می*خورد. کراوس به محل زندگی و اطرافش نگاهی مثبت داشت، خوبی*ها را می*دید و آن*ها را به تصویر می*کشید.

در سال 1954، کراوس علاوه بر تصویرگری، نوشتن برای کودکان را آغاز کرد. نخستین اثر او با عنوان «جوینور، گربه خبرابکار» منتشر شد. پس از آن، کتاب «عنکبوت مشکل*زا» را نوشت که در ادامه آن، دو اثر دیگر با عنوان*های «مگس مشکل*زا» و «لیدی باگ» را نوشت. «موشی در دریا»، « کتابخانه بانی»، «خرگوش کارلا استیونز» و «راسو» آثار بعدی کراوس بودند.

از 108 اثری که از این نویسنده به چاپ رسیده، تاکنون اثری به فارسی ترجمه نشده و تنها سه اثر وی با زبان اصلی در کتابخانه ملی موجود است.

کراوس سرانجام در سال 2001 در شهر کنت چشم از جهان فرو بست. از آثار دیگر این نویسنده می*توان به «چگونه عنکبوت هالوین را نجات داد»، «موش عاشق»، «تمام موش*ها آمدند»، «کهکشان جک، جام فضایی» و «سه دوست» اشاره کرد.
 
آخرین ویرایش:

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر