روش ساخت کانکس و کانتینر

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
روش ساخت کانکس و کانتینر

مقدمه :

ما در این مقاله برای شما خوانندگان عزیز شرح میدهیم که چند مدل و پیش ساخته وجود دارد و طرز ساخت یکی از این روشها را برای شما شرح میدهیم، تا شما خوانندگان عزیز با روش ساخت کانکس و و پیش ساخته آشنا شوید.

فصل اول

انواع سبک ساخت کانکس و پیش ساخته

1- کانکس و پیش ساخته معمولی یا همان فلزی که از قدیمی ترین سبک های ساخت کانکس و پیش ساخته می باشد، در این نوع کانکس و پیش ساخته شما ظاهری فلزی و درب و پنجره های معمولی آلومینیومی مشاهده می نمائید و در اغلب اوقات سقف آنها به صورت دو طرف شیب دیده می شود.

2- نوع دوم کانکس و پیش ساخته ساندویچ پانلی می باشد که این نوع کانکس و پیش ساخته با مواد اولیه مدرن تری نسبت به نوع معمولی تهیه می شود و شما ظاهر آن را به صورت فلزی و یکنواخت و بدون پیچ و پرچ در بدنه ملاحظه می نمایید و در اغلب اوقات سقف آن بصورت یک طرف شیب و یا مسطح دیده می شود.

3- کانکس و پیش ساخته های نوع bts و تاسیساتی ، این نوع کانکس و پیش ساخته ها بیشتر جنبه صنعتی و تاسیساتی دارند و ظاهری بسیار متفاوت از نوع های دیگر دارند، یکی از تفاوت های آن این است که کف کانکس و پیش ساخته دریچه هایی باز جهت عبور کابل و تاسیسات وجود دارد و در اغلب اوقات دارای درب ورودی ضد آب هستند.

4- نوع کانکس سردخانه ای یا کانکس با عایق تزریقی این نوع کانکس ها جهت استفاده در صنایع و مواردی که نیاز به کنترل دما می باشد استفاده می شود، مانند سردخانه های پشت ماشین ها و سردخانه ها و گرم خانه های صنعتی و بهداشتی که اغلب آنها دارای تاسیسات سرمایشی و یا گرمایشی خاص می باشند.

5- نوع کانکس و پیش ساخته اجرا در محل، این نوع کانکس و پیش ساخته برای مواردی استفاده می شود که یا از نظر مساحتی غیر قابل حمل می باشند و یا محل نصب صعب العبور می باشد.

((روش ساخت کانکس و پیش ساخته معمولی)) با قيمت ارزانتر

در این سبک ابتدا باید از نظر مصرف کننده کانکس و پیش ساخته مطلع و مطمئن شوید، یعنی ابعاد و اندازه و امکانات مورد نیاز را بصورت نقشه و نامه به امضا مصرف کننده برسانید تا بتوانید برای ساخت این نوع کانکس و پیش ساخته برنامه ریزی و خرید مواد اولیه داشته باشید و سپس بعد از بررسی ابعاد ، نوع مصالح اولیه اصلی را مشخص نمائید ، مثلا اگر کانکس و پیش ساخته مورد ساخت از طول بالای شش متر برخوردار باشد باید شاسی قوی تری داشته باشد و نیز تعداد قلاب های سقف بیشتر شود و ضخامت قلابها نیز اضافه شود.

پس از تعیین مواد اولیه مصرفی و جمع آوری آنها وارد مرحله ساخت اسکلت می شویم، برای این کار ابتدا دو شاخه تیر آهن به عنوان شاسی با هم موازی می کنیم ، فاصله بین آنها را 120 الی 150 تنظیم می نمائیم و سپس هر دو سر تیرآهن ها را با هم تراز می کنیم، به گونه ای که هر چهار نقطه مورد تراز با همدیگر در یک تراز باشند و سپس قید هایی را جهت ثابت نگه داشتن این تراز در درون دل دو تیر آهن با فاصله های 200 سانتی متری جوش می دهیم و سپس پروفیلهای 40*40 کف را با فواصل 55 سانتی متر بر روی تیر آهن ها میچینیم و اولین و آخرین پروفیل را توسط جوش متصل می نمائیم و بعد از آن دو عدد پروفیل 40*40 به طول کانکس در راستای قید های کف جوش داده می شود و پس از ساخت کف ساخت سقف صورت می پذیرد، و سپس دیواره ها ساخته می شود و بعد از آن زمان نصب شش قطعه می باشد، یعنی کف، سقف و چهار طرف دیواره ها ، بعد از آن کار وارد مرحله ضد زنگ می شود و پس از آن نمای خارجی توسط پیچ و پرچ نصب می شود و بعد از آن نصب عایق ها صورت می پذیرد و بعد نصب نمای داخلی و نصب درب و پنجره ها صورت می پذیرد و سپس کفپوش کف نصب می گردد و بعد از آن تاسیسات نصب می شود، مانند برق کشی و لوله کشی و . . . در صورت نیاز نمای خارجی رنگ آمیزی و تمیز می شود سپس آماده بارگیری می شود.
 

hooman_haghighi

New member
2016-10-03
4
1
0
موارد استفاده کانکس و کانتینر

کانکس چیست؟
تعریف کلی کانکس در عبارت بنای قابل حمل خلاصه می شود. اما تفاوتی که یک کانکس با بناهای سنتی دارد ، قابلیت حمل آن می باشد. موارد کاربرد بیشتر در محیط هایی می باشد که امکان ساخت و ساز وجود ندارد. کانکسها به دو گروه کلی تقسیم می شوند ،‌گروه اول کانکس های چرخ دار هستند و گروه دوم کانکسهای بدون چرخ می باشند. کانکسهای چرخ دار دائما در حال جابجایی هستند و افرادی آن را انتخاب می کنند که نیاز به جابجایی مستمر دارند. اما بر خلاف این نوع ، کانکسهای بدون چرخ در مکان هایی استفاده می شوند که نیاز است در یک زمان خاص در آنجا بمانند.

بدنه ی کانکس ها
مواد تشکیل دهنده ی بدنه ی کانکسها معمولا فلز می باشد. یعنی می توانیم بگوییم قسمت عمده ای از اسکلت و بدنه ی کانکسها را فلز تشکیل داده است. همچنین بدنه و سقف نیز طوری طراحی شده است که عایق حرارت و صوت می باشند. به دلیل همین طراحی نیز درون کانکسها نیز به وسیله ی پی وی سی تزئین شده است.

کانتینر چیست؟
به طور کلی یک کانتینر یک جعبه ی فلزی می باشد که با ابعادی خاص وتعیین شده جهت جای دادن انواع کالا درون آن مورد استفاده قرار می گیرد. کانتینرها دقیقا شبیه یک اتاقک فلزی هستند که به منظور حمل کالا های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بدنه ی کانتینرها از ورقه های فلزی می باشد و کف آن ها به وسیله ی چوب های روغن اندود شده (پالت ها) پوشیده شده است و کالا ها بر روی آن ها قرار می گیرند. سطح خارجی کانتینرها ضد زنگ و عایق کاری شده می باشد. این جعبه های فلزی یا به طور دقیق تر کانتینرها به وسیله ی انواع وسایل نقلیه دریایی ، زمینی و هوایی قابل حمل می باشد. کانتین این قابلیت را دارد که به راحتی به وسیله ی قطار ، کشتی و هواپیما حمل شود. حتی به کامیون هایی که جعبه های فلزی حمل می کنند نیز کانتینر گفته می شود. حمل و نقل کالا از طریق کانتینر ها را کانتریزیشن (Containerization) می نامند.
البته اگر بخواهیم به نام های فارسی سازی شده ی و مانتریزیشن اشاره کنیم باید کلمات بارگنج و بارگنج بری را نام ببریم. اما در این مطلب جهت سهولت از همان کانتینر استفاده می کنیم. فرآیند کانتریزیشن یک فرآیند چندگانه می باشد که جهت ترابری کالا ها مورد استفاده قرار می گیرند. یعنی در این ترابری ها که همانند ایستگاه محسوب می شوند می توان شیوه ی حمل و نقل را از شیوه ای به شیوه ی دیگر انتقال داد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر