روش‌های خروج از حالت هنگ برای ابزارهای همراه

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر



تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها علاوه بر تفاوت‌های بسیاری که با رایانه دارند، دارای شباهت‌هایی نیز با یکدیگر هستند که از متداول‌ترین آنها زمانی است که تبلت یا تلفن همراه شما هنگ می‌کند یا به‌ حالت انجماد درمی‌آید و ادامه کار با آن غیرممکن می‌شود. استفاده از کلیدهای Ctrl+Alt+Delete در ویندوز یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های خروج از این حالات است، اما در تبلت‌ها و تلفن‌های همراه از این سه کلید خبری نیست و باید با روش‌های دیگری از مشکل پیش‌آمده خلاص شوید.

در بیشتر موارد خلاص شدن از هنگ یا حالت انجماد در تلفن همراه و تبلت به روش‌های ساده‌ای امکان‌پذیر است؛ اما این روش‌های ساده بسرعت به ذهن کاربران خطور نمی‌کند و گاهی اوقات مدت زمان زیادی از وقت کاربران را تلف می‌کند. در این مقاله سعی داریم متداول‌ترین روش‌های خروج از این شرایط بحرانی را برای شما شرح دهیم:

بستن اجباری

اولین پیشنهاد برای رهایی از این مشکل این است که اگر مشکل به‌وجود آمده به‌دلیل اجرای یک نرم‌افزار است، آن را ببندید.


ـ برای این کار در سیستم عامل آی.او.اس7 دوبار کلید Home را فشار دهید تا نوار چند وظیفه‌ای یا تعویض‌گر برنامه‌ها باز شود. حالا با حرکت به سمت چپ یا راست، نرم‌افزار موردنظر را پیدا کرده و درنهایت با کشیدن انگشت روی تصویر مربوط به آن و خارج کردن آن از صفحه، نسبت به بستن اجباری اقدام کنید.

ـ در صورتی که از آی.او.اس6 استفاده می‌کنید در صفحه اصلی دوبار روی کلید Home فشار داده و در انتها انگشت خود را روی آیکون نرم‌افزار موردنظر فشار داده و چند لحظه نگه دارید تا آیکون قرمزرنگ در کنار آن به نمایش درآید. روی آن فشار داده و نرم‌افزار موردنظر را ببندید.

ـ برای بستن اجباری یک برنامه در اندروید باید ابتدا به بخش Settings مراجعه کنید. در ادامه روی Apps فشار داده و به تب Running بروید. نرم‌افزاری را که قصد دارید بسته شود، انتخاب کرده و روی Stop فشار دهید. (اگر نرم‌افزار موردنظرتان را در فهرست مشاهده نمی‌کنید، روی Show Cached Processes در بالا سمت راست صفحه فشار داده و نرم‌افزار موردنظر را جستجو کنید)

راه‌اندازی مجدد

گاهی اوقات مشکل آن‌قدر حاد است که نمی‌توانید هیچ ابزاری را برای بستن اجباری نرم‌افزار مشکل‌ساز، اجرا کنید. در این شرایط بهترین راه‌ حل راه‌اندازی مجدد دستگاه است.


ـ در آی.او.اس کلید Sleep در بالای دستگاه را چند لحظه فشار داده و نگه دارید تا نوار قرمزرنگ slide to power off نمایش داده شود. انگشت خود را در جهت به‌نمایش درآمده از چپ به راست کشیده و صبر کنید تا دستگاه شما خاموش شود. برای روشن کردن مجدد دستگاه نیز چند ثانیه کلید Sleep را فشار دهید تا لوگوی اپل به نمایش درآید.

ـ در اندروید نیز روش کار مشابه است. کلید Sleep را فشار داده و نگه‌دارید تا صفحه تائید خاموش کردن دستگاه به نمایش درآید. با فشار Power Off دستگاه را خاموش کنید و در ادامه برای روشن کردن مجدد آن روی کلید Sleep فشار دهید و چند ثانیه نگه‌دارید.

راه‌اندازی مجدد اجباری

گاهی اوقات نمی‌توانید همچون روال عادی دستگاه خود را خاموش و روشن کنید! در این شرایط باید از راه‌اندازی مجدد اجباری کمک بگیرید که در سیستم‌های عامل اندروید و آی.او.اس به این شرح است:


ـ در آی.او.اس می‌توانید کلیدهای Sleep و Home را برای چند ثانیه به‌طور همزمان فشار دهید تا پس از نمایش لوگوی اپل، دستگاه شما خاموش و روشن شود.


ـ در اندروید روش کار کمی سخت‌تر از آی.او. اس است، زیرا برخی دستگاه‌های اندرویدی باید از روش‌های دیگری برای راه‌اندازی مجدد استفاده کنند. در بیشتر این دستگاه‌ها می‌توانید با فشار همزمان کلیدهای Sleep و volume-up (کلید زیاد کردن بلندی صدا) دستگاه را خاموش کرده و با فشار مجدد کلید Sleep‌/‌Power دستگاه را روشن کنید.

توجه: اگر کلید زیاد کردن صدا عمل نکرد، می‌توانید کلید کم کردن صدا را آزمایش کنید و در صورتی که این روش نیز اجرا نشد، باید با مراجعه به راهنمای تلفن همراه یا تبلت خود، روش راه‌اندازی مجدد اجباری در دستگاه‌تان را مطالعه کنید.

خارج کردن باتری

همان‌طور که می‌دانید دستکاری باتری در محصولات اپل بسیار دشوار است و بسیاری از کاربران عادی قادر به انجام این کار نیستند! برخلاف این محصولات، دسترسی به باتری در بیشتر دستگاه‌های اندرویدی براحتی امکان‌پذیر است و در صورتی که نتوانستید با راه‌اندازی اجباری نیز دستگاه خود را خاموش کنید، می‌توانید با خارج کردن باتری از دستگاه، آن را خاموش کرده و پس از جازدن مجدد آن در محفظه باتری، نسبت به روشن کردن دستگاه اقدام کنید.


بازگشت به تنظیمات کارخانه

گاهی اوقات یک مشکل با راه‌اندازی مجدد رفع نمی‌شود یا در فواصل زمانی مختلف در شرایط متفاوت پدیدار می‌شود. در این شرایط بهترین راه‌حل پیشنهادی بازگشت به تنظیمات کارخانه است.
ـ در آی.او. اس به Settings مراجعه کرده و روی General فشار دهید. در ادامه Reset را انتخاب کرده و Reset All Settings را فشار دهید.

توجه: با استفاده از این گزینه تنظیمات دستگاه شما بازنشانی شده، اما اطلاعات شما بدون تغییر در دستگاه باقی‌می‌ماند. در صورتی که قصد دارید به‌طور کامل دستگاه خود را بازنشانی کنید، از گزینه Erase All Content and Settings کمک بگیرید.

ـ در اندروید باید پس از مراجعه به Settings و فشار گزینه Backup and Reset گزینه Factory data reset را پیدا کرده و روی آن فشار دهید. در ادامه پس از نمایش هشدار تائید انجام عملیات و تائید آن از سوی شما همه تنظیمات به حالت اولیه بازنشانی شده و دستگاه شما همچون روز اول قابل استفاده است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر