روانشناسی رنگ ها

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


آیا می‌دانستید که رنگ ها بر احساسات و حالات ذهنی افراد تاثیر گذارند؟

آیا می‌دانستید که هر رنگ لباسی که می‌پوشید تاثیر متفاوتی از شما ایجاد می‌کند؟

آیا می‌دانستید رنگ‌هایی که در انتخاب لباستان از آن استفاده می‌کنید حقایقی را درباره شخصیت شما بازگو می‌کند؟

رنگ ها نه تنها در دکوراسیون منزل و ارتقا زیبایی ظاهر به کار می‌روند بلکه می‌توانند وسیله‌ای باشند برای تشخیص ویژگی‌های شخصیتی افراد، ایجاد تاثیر بر ذهن و احساسات آن‌ها و کنترل رفتارهایشان.

فهرست رنگ ها و تاثیرات روانی آن‌ها



روانشناسی رنگ ها

در زیر به فهرستی از رنگ‌های رایج و تاثیراتی که بر ذهن انسان می‌گذارند اشاره می‌کنیم.

روانشناسی رنگ مشکی

در روانشناسی رنگ ها، رنگ مشکی نشان دهنده قدرت و اقتدار است اما ممکن است در بعضی افراد نشانگر افکار و عقاید منفی باشد. پوشیدن لباس‌هایی با رنگ مشکی می‌تواند تاثیر زیادی در جذب کردن افرادی که تمایل دارند با یک فرد مقتدر و توانا ارتباط برقرار کنند، داشته باشد. معمولا با پوشیدن لباس مشکی این‌جور افراد شروع به تعریف و تمجید از شما می‌کنند. هم چنین رنگ مشکی باعث می‌شود که لاغرتر به نظر بیایید، پس اگر فکر می‌کنید که اضافه وزن دارید، مشکی می‌تواند رنگ مناسبی برای لباس‌های شما باشد. رنگ مشکی هم چنین نشان می‌دهد شما فردی مستقل هستید.

روانشناسی رنگ قرمز

قرمز رنگی جذاب، فریبنده و منعکس کننده انرژی و قدرت است. قرمز رنگی بسیار چشم‌گیر است و در مواردی که قصد جلب‌توجه کردن دارید می‌تواند بسیار پرکاربرد باشد. رنگ قرمز با تحریک سیستم عصبی باعث بالا رفتن ضربان قلب و تعداد تنفس می‌شود پس استفاده از این رنگ به دفعات زیاد می‌تواند آزاردهنده باشد.

روانشناسی رنگ آبی

بودن در یک اتاق با دیوارهای آبی‌رنگ می‌تواند به شما احساس آرامش زیاد و راحتی دهد، گرچه استفاده بیش‌ازحد از رنگ آبی می‌تواند حالت افسردگی ایجاد کند. با پوشیدن رنگ آبی شما این ذهنیت را در افراد ایجاد می‌کنید که فردی وفادار و قابل اعتماد هستید. در مصاحبه‌های کاری پیشنهاد می‌شود از لباس‌های آبی‌رنگ استفاده کنید چراکه پوشیدن رنگ آبی به طور ناخودآگاه در ذهن مصاحبه‌کننده اعتمادی را نسبت به شما ایجاد می‌کند.

روانشناسی رنگ سفید

رنگ سفید انعکاس‌دهنده معصومیت و پاکی ست. این حقیقت که از رنگ سفید برای لباس عروس استفاده می‌شود، خود این گفته را تصدیق می‌کند.

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز به عنوان یک رنگ آرامش بخش شناخته می‌شود. رنگ سبز باعث تسکین ذهن شده و قدرت دید را بهتر می‌کند. ماندن در یک اتاق با دیوارهای سبز رنگ گزینه خوبی برای رفع خستگی و به دست آوردن آرامش است.

روانشناسی رنگ زرد

رنگ زرد، رنگی آزاردهنده است. استفاده از تاثیر منفی این رنگ را می‌توانید در رستوران‌های خیلی کوچک ببینید که دیوارهای داخلی‌شان را به رنگ زرد درآورده‌اند تا مشتری‌ها زمان زیادی را آنجا نمانند و فضا سریع‌تر برای ورود مشتری‌های بعدی خالی شود؛ مانند رنگ قرمز، رنگ زرد هم بسیار جلب‌توجه می‌کند، ضربان قلب را بالا برده و متابولیسم را بهتر می‌کند. اکثر افرادی که رنگ زرد می‌پوشند افرادی مثبت اندیش هستند.

روانشناسی رنگ بنفش

رنگ بنفش ترکیبی ست از رنگ قرمز و آبی. پس تاثیرات آن‌هم ترکیبی از قدرت رنگ قرمز و آرامش بخشی رنگ آبی ست. لباس بنفش بازتاب‌دهنده قدرت، ثروت و شیک بودن است.

روانشناسی رنگ صورتی

رنگ صورتی بازتاب‌دهنده پاکی و مهربانی ست. اگر نیاز به کمک داشتید از افرادی که صورتی یا سفید پوشیده‌اند درخواست کمک کنید.

مترجم: مهلا شریف-bistsotoon.com
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر