رفع مشکل پر شدن خود به خود درایو c

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
همتون تا حالا درباره system restor point شنیدید یک قابلیت ویندوز برای بک آپ گیری از تنظیمات حیاتی ویندوز تا اگه زمانی کامپیوتر شما دچار مشکل شد بتونید سیستم رو در حالت بهترین وضعیتش بالا بیارید و مورد استفاده قرار بدید این گزینه فقط از تنظیمات بک آپ میگیره و کاری به بک آپ فایل ها نداره خوب این یک توضیح کوچیک درباره ریستور پونیت بود شاید بگید این چه ربطی به پر شدن خودکار درایو C داره ولی شاید دلیل اصلی مشکل شما ذخیره زیاد ریستور پوینت توسط این مکانیزم باشه. ۱- بروی My computer خودتون برید و بر روی Properties کلیک کنید.



۲-سپس بر روی گزینه Advanced Systrm Setting کلیک کنید.



۳-بعد از باز شدن پنجره جدید بر روی گزینه System Protection کلیک کنید سپس درایو مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی Configure کلیک کنید.



۴- در این پنجره جدید چند بخش می بینید بخش اول رو با دوتا علامت پر کردم برای اولین بار که این پنجره رو باز کنید گزینه اول تیک خورده که باعث میشه سیستم ریستور پوینت ایجاد کند گزینه سوم کلا این مکانیزم رو خاموش می کند. در بخش دوم شما یا Disk Space Usage شما یک نوار متحرک می بینید که ۵۰ درصد یا ۳۵ گیگ تنظیم شده به صورت پیش فرض این بدین معنی می باشد که سیستم شما به اندازه همین مقدار ریستور پوینت ذخیره می کند من پیشنهاد میکنم به جای خاموش کردن این قابلیت شما میزان حجم تایین شده پیش فرض رو پایین بیارید چون گاهی اوقات ریستور پوینت به داد شما میرسه. در آخر روی گزینه Delete کلیک کنید تا فایل های قدیمی پاک بشن و حجم مصرفی درایو شما آزاد بشه.



۵- بعد از کلیک رو OK اگه این پیغام اومد بر روی YES کلیک کنید.



در آخر این نکته رو اضافه کنم اگه به آدرس زیر برید
کد:
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download


می تونید فایل های آپدیدت قدیمی کامپیوتر خودتون رو هم حذف کنید تا فضای بیشتری در دسترس قرار بگیره.


منبع: pcquest.ir
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر