رصدخانه کاسین خرم آباد،مدرنترین رصدخانه خاورمیانه

asalak

شهبانو
2014-01-02
596
1,195
0
ادرسم عوض شد...







رصدخانه کاسین،مدرنترین رصدخانه خاورمیانه بر بلندای مجتمع گردشگری بام لرستان،قطب گردشگری غرب کشور و مشرف بر شهر خرم آباد واقع شده است.
این مجموعه یکی از بناهای بی نظیر است که دارای استاندارهای جهانی ساخت ، معماری روز و شکل هندسی خاص و 5 کیلومتر راه دسترسی اختصاصی برای عموم علاقمندان و رصدگران و گردشگران از داخل و خارج از کشور است.

bazdid.jpg


گنبد رصدخانه و تلسکوپ حرفه ای و ابزار های پیشرفته

رصدخانه کاسین لرستان دارای گنبد الکترومکانیکی به قطر6 متر است که محل قرار گیری تلسکوپ اصلی رصدخانه می باشد ، علاوه بر این تلسکوپ ، تلسکوپ ها و دوربین های دیگری نیز به منظور رصد آسمان و همچنین مشاهده مناظر زمینی و طبیعت اطراف، در مجموعه رصدخانه کاسین مستقر هستند.
بخش گنبد رصدخانه ، دارای سیستم انتقال ، ضبط و پردازش تصویر می باشد که علاوه بر امکان انجام مطالعات و تحقیقات علمی ، امکان مشاهده تصویر دریافتی از تلسکوپ را در مانیتورهای نمایشی و همچنین سالن آمفی تئاتر مجموعه فراهم می آورد.

رستوران گردان شیشه ای ، کافی شاپ و رستوران تابستانه

این قسمت خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری بی نظیر است . که با ارتفاع خاص بلندترین آسمان خراش ها را تحت الشعاع خود قرار می دهد .رستوران گردان ، کافی شاپ و رستوران تابستانه این مجتمع ، با منوهای متنوع و ارائه انواع غذا ها ، نوشیدنی ها ، دسرها ، فست فود و... در مکانی زیبا ،بر بلندای شهر خرم آباد ، آماده پذیرایی از محققان، پژوهشگران و همچنین عموم بازدید کنندگان می باشد.
رستوران گردان شیشه ای این مجتمع با ارتفاع 300 متر بالاتر از رستوران برج میلاد و با نمای شیشه ای و مشرف به شهر خرم آباد و طبیعت زیبای اطراف آن ، لحظاتی رویایی و خاطره انگیز را برای هر بازدید کننده به ارمغان می آورد.
رستوران تابستانه مجموعه رصدخانه کاسین نیز مکانی است که لذت حضور و صرف غذا در فضای باز و استفاده از آب و هوای پاک و کوهستانی زاگرس را در فصل های مناسب سال ، برای بازدیدکنندگان میسر می سازد
در کنار رستوران گردان و رستوران تابستانه ، کافی شاپ مجموعه رصدخانه کاسین نیز با فضایی زیبا و مدرن و همچنین ارائه انواع نوشیدنی ها و خوراکی های متنوع ، محیطی دلپذیر را برای بازدید کنندگان از این مجموعه فراهم می آورد.

سوئیت های اقامتی

این سوئیت های اقامتی با رعایت ضوابط هتل 5 ستاره است که فرصت اقامت و گذراندن روزها و شب هایی به یادماندنی و خاطره انگیز در ارتفاعات کوهستانی زاگرس را فراهم می آورد .
اقامت در سوئیت های این مجموعه ، خاطره ای به یاد ماندنی خواهد بود از حضور در مکانی رویایی که می توان زمین و آسمان را با نمایی شگفت انگیز و متفاوت تر از همیشه به تماشا نشست.

سالن آمفی تئاتر

سالن آمفی تئاتر مجموعه رصدخانه کاسین مکانی است با طراحی مدرن و محیطی زیبا که برای برگزاری همایش ها و سمینارهای علمی و اداری و همچنین به منظور نمایش فیلم ، اسلاید و تصاویر در زمان بازدید از رصدخانه مورد استفاده قرار می گیرد.
این سالن آمفی تئاتر آمادگی برگزاری جلسات و همایش های اداری و سازمانی را دارا بوده و ادارات ، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی می توانند از امکان برگزاری جلسات و سمینارهای خود در این سالن بهره مند شوند.

دپارتمان های ریاضیات و فیزیک

این دپارتمان ها ، مکانی هستند برای علاقه مندان علم ریاضیات و فیزیک تا با شیوه های نوین آموزشی با موضوعات و جنبه های گوناگون این علوم آشنا شوند .

آسمان نما

آسمان نما ، وسیله ای است که به منظور شبیه سازی آسمان درموقعیت مکانی و زمانی ناظر مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش از مجموعه رصدخانه کاسین ، بازدید کنندگان با قرار گرفتن در گنبد آسمان نما ، ضمن مشاهده شبیه سازی آسمان و اجرام سماوی ، با موضوعات مختلف و متنوعی از جمله صورت های فلکی ، حرکات زمین و سیارات ، جهت یابی و... آشنا می شوند.

سایت فناوری های رباتیک

در این بخش از مجموعه رصدخانه کاسین لرستان ، دارای انواع رباتها از جمله انسان نما می باشد .

نمایشگاه عکس های نجومی و فناوری های فضایی



a647c549dde5.jpg

DSCN1910_z.jpg


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر