رتیل زانو قرمز

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


معرفی
رتیل زانو قرمز نوعی رتیل است که بیشتر زیر خاک زندگی می‌کند و زیستگاهش کوههای حاشیه اقیانوس آرام در مکزیک است. رتیل زانو قرمز، بیشتر با داشتن بدن کرکی و نوارهای قرمز روی پایش معروف است.

زیستگاه طبیعی
رتیل زانو قرمز در جنگلهای تنک و نواحی نیمه بیابانی که غذای فراوانی برای آن وجود دارد، زندگی می‌کند. این رتیل نیاز دارد که زیر زمین زندگی کند، بنابراین به ندرت در سطوح صخره‌ای یافت میشود.
رتیل زانو قرمز در مکزیک، جنوب غرب امریکا و پاناما یافت میشود. این رتیل به خاطر این که آهسته رشد می‌کنند و رنگ و ظاهر زیبایی دارد، به عنوان حیوان خانگی متداول است. نیش رتیل زانو قرمز ممکن است برای انسان دردناک باشد اما بی ضرر است.




خصوصیت ها
رتیل زانو قرمز معمولاً تا 20 سانتیمتر رشد می‌کند اما برخی از آن‌ها خیلی بزرگتر از این اندازه می‌شوند. رتیل زانو قرمز طول عمر نسبتاً طولانی‌ای به عنوان یک عنکبوت‌ دارد و بیش از سی سال عمر می‌کند.
ماده‌های رتیل زانو قرمز اغلب بزرگتر از نرها بوده و تهاجمی‌تر هستند و به خاطر خوی تهاجمی‌ترشان، بیشتر از نرها عمر می‌کند.

جایگاه در زنجیره غذایی
رتیل زانو قرمز حیوانی گوشت‌خوار است و از حیوانات دیگر محیط طبیعی خود تغذیه می‌کند. غذای اصلی او حشرات و نیز پرندگان ، خزندگان و پستانداران کوچکی است که در سوراخی که رتیل در زمین حفر کرده و در آن پنهان شده است، به دام می‌افتند.
این رتیل به علت اندازه نسبتاً کوچکش شکارچیان زیادی در سرتاسر امریکای مرکزی دارد. پرندگان، خزندگان بزرگ و پستانداران مختلف همه رتیل زانو قرمز را شکار می‌کنند. اغلب آن‌ها منتظر می‌شوند تا رتیل از سوراخ خود بیرون بیاید و سپس به او حمله می‌کنند.



تولید مثل
رتیل زانو قرمز ماده معمولاً بین ماههای می و آگوست در یک کیسه ابریشمی به طور متوسط 40 تخم می‌گذارد. نوزادان رتیل زانو قرمز حدود یک ماه بعد سر از تخم بیرون می‌آورند و حدود یک سال طول میکشد تا به بلوغ برسند.

[h=1]عنوان[/h][h=1] توضیح[/h]
شاخه
بندپایان
رده
اراکنیدا (عنکبوتیان)
راسته
عنکبوت‌ها (آرانیا)
خانواده
ترافوسیدا
جنس
براکیپِلما
نام علمی
براکیپِلما اسمیتی
نوع
بندپایان
رژیم غذایی
گوشت‌خوار
اندازه
10 تا 18 سانتیمتر
وزن
15 تا 16 گرم
حداکثر سرعت
29 کیلومتر بر ساعت
طول عمر
20 تا 30 سال
سبک زندگی
منزوی
وضعیت حفاظتی
تهدید شده
رنگ
قرمز، سیاه، قهوه‌ای، سفید
نوع پوست
مودار (کرکی)
غذای مورد علاقه
حشرات
زیستگاه
سرزمین‌های نیمه بیایانی و بوته زارها
متوسط تعداد تخم در هر بارداری
40 تا
شکار اصلی
حشرات، خزندگان و پستانداران کوچک
شکارچیان
پرندگان، خزندگان، پستانداران
ویژگی متمایز
بدن کرکی و پاهای راه راه
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر