راه طبيعي رقيق کردن خون

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


راه طبيعي رقيق کردن خون


ميزان غلظت خون براي حفظ سلامت اهميت دارد. اگر خون به آساني لخته شود ناراحتي هايي مانند حمله قلبي را به وجود مي آورد و در صورت لخته نشدن خون، ناراحتي هايي مانند مشاهده خون در ادرار، خون دماغ، خون ريزي شديد در دوران قاعدگي را به همراه دارد اگر خون به اندازه کافي لخته نشود و فرد نياز به عمل پيدا کند يا در حادثه اي مجروح شود، با از دست دادن خون بيش از حد با مشکل جدي رو به رو خواهد شد. به گزارش سايت «MSN»، يک نوع رقيق کننده خون، ماده اي به نام ساليسيلات (Salicylates) است که مانع جذب ويتامين K در بدن مي شود. ويتامين K نقش مهمي در لخته شدن خون در بدن دارد. يکي از معروف ترين رقيق کننده هاي خون آسپرين است اما بيشتر مواد غذايي مانند طعم دهنده ها و مواد نگه دارنده نقش ساليسيلات را دارند. مواد غذايي که سرشار از اين ماده است شامل ادويه، ميوه، ميوه خشک، ميوه مغزدار، مواد طعم دهنده و نگه دارنده است.


گياهان و ادويه هاي سرشار از ساليسيلات


پودر کالري، پودر فلفل قرمز، زنجبيل، دارچين، شويد، آويشن، مرزنگوش، زردچوبه، شيرين بيان، کلم، نعناع، سير، پياز، روغن زيتون، کلم بروکلي، گلم کلم و کاهو


ميوه هاي سرشار از ساليسيلات


کشمش، آلو، گيلاس، زغال اخته، انگور، توت فرنگي، نارنگي و پرتقال


مواد ديگري که ساليسيلات دارند عبارتند از:


آدامس، عسل، سرکه، اسيد چرب امگا ۳ موجود در ماهي چرب ويتامين E رقيق کننده طبيعي خون است.


منابع خوب ويتامين E عبارتند از:


بادام درختي، گردو، فندق* بادام زميني، پسته، روغن ذرت، روغن بادام زميني، روغن آفتاب گردان، روغن نخل، روغن کنجد، نخود، عدس، برنج، گندم، لوبيا و جو


بايد توجه داشته باشيد که هر فردي نياز به غذاهاي رقيق کننده خون ندارد به عنوان مثال افرادي که داروهاي ضد لخته شدن مصرف مي کنند، نبايد از اين نوع مواد غذايي زياد استفاده کنند زيرا که مي تواند به فرد آسيب جدي برساند. قانون مهمي که بايد براي رقيق کردن خون به آن توجه کرد، کاهش مصرف پروتئين حيواني و چربي است.





منبع: khorasannews.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر