راه صحیح گرفتن بک لینک برای وب سایت

portal

New member
2016-08-17
3
1
0
portal.ir
[h=1] [/h]


یکی از راه هایی که در سئو برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجوگر به کار برده می شود، بک لینک سازی (Link Building) است. بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر عنوان می گردد. در صورتی که عملیات بک لینک سازی طبق اصول درستی انجام گردد رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر بالا می رود. در غیر این صورت ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رنکینگ وب سایت وارد آید. در این مقاله به شما نحوه اصولی بک لینک سازی را آموزش خواهم داد.
[h=4]بررسی نکات قبل از شروع عملیات[/h]
قبل از شروع عملیات بک لینک سازی حتما وب سایت را از نظر اصول سئو بررسی نموده تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. بررسی وب سایت را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. برای بک لینک سازی وب سایت حتماً می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد و به صورت دوره ای در سایت مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی وب سایت به روز رسانی شود. پس از بررسی وب سایت می توانید عملیات بک لینک سازی وب سایت را آغاز نمایید.
[h=4]تولید محتوا و به روز رسانی مطالب[/h]
بهترین نوع دریافت بک لینک، لینک سازی طبیعی است. اما لینک سازی طبیعی به چه معناست؟ لینک سازی طبیعی تنها در یک صورت رخ می دهد و آن هم از طریق تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت است. اگر شما بتوانید در وبسایت یا وبلاگ خود مطالبی کاربردی منتشر کنید، دیگر وب سایت ها به صورت بالقوه لینک مطلب شما را در وب سایت شان قرار می دهند چرا که می دانند محتوای شما کاربردی است و باعث افزایش ترافیک وب سایت شان می شود. بنابراین، همیشه سعی کنید مطالبی کامل و جامع برای مخاطبان خود منتشر کنید.
[h=4]مکان های بک لینک سازی وب سایت[/h]
یکی از بهترین مکان های ایجاد لینک به وب سایت فروم ها و تالارهای گفتمان می باشد که می توانید مقالات خود را در آنها با ذکر منبع منتشر نمایید. البته فراموش نشود امضاء انجمن را لینک به وب سایت خود قرار دهید و همچنین در بخش پروفایل آدرس وب سایت را حتما درج نمایید. در سایت های ساخت وبلاگ رایگان می توانید عضو شده و مقالات خود را در آنها نیز بارگذاری نمایید البته این کار را حتما با ذکر منبع انجام دهید.گرچه در چند سال گذشته گوگل اعلام کرده است که این چنین لینک سازی، دیگر تاثیری بر سئو نخواهد داشت، اما می توان گفت که این روش هنوز در سایت های ایرانی در حال اجرا است. البته بهتر است بدانید لینک سازی در قسمت دیدگاه های سایت و فروم ها به تعداد زیاد باعث خواهد شد گوگل شما را به عنوان یک اسپمر شناسایی خواهد کرد.
[h=4]زمان انجام بک لینک سازی[/h]
این عملیات می بایست به طور طبیعی و در تمامی روزهای هفته انجام گردد و تعداد ایجاد بک لینک متعادل باشد. به عنوان مثال در یک روز 100 بک لینک ایجاد نکنید و روز دیگر 10 بک لینک!
سعی نمایید به طور میانگین، بک لینک های وب سایتتان در زمان های مختلف برابر باشد. با توجه به ساعات کاری شرکت ها معمولا بک لینک ها در ساعات کاری ایجاد می گردند و بهتر است در خارج از ساعات کاری نیز بک لینک ایجاد نمایید. معمولاً عملیات بک لینک سازی برای وب سایت با حجم زیاد انجام می شود و رفته رفته با توجه به جذب کاربر برای سایت میزان تعداد بک لینک ها کمتر می شود.
[h=4]تعداد بک لینک[/h]
تعداد بک لینک ها هر چه بیشتر باشد بهتر است! البته کیفیت این لینک ها متفاوت بوده و بک لینک های با کیفیت تر، تاثیر بهتری بر روی رنکینگ و سئو وب سایت خواهند داشت.لینک ها همچنین می توانند اثر منفی بر روی وب سایت داشته باشند و وب سایت شما را متحمل زیان های جدی کنند. بهتر است بک لینک سازی وب سایت خود را حتماً زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید زیرا ممکن است با انجام روش های غلط بک لینک سازی وب سایت شما توسط موتور جستجوگر گوگل مجازات شود. سایتی نیز که مجازات شد به سختی از این مرحله خارج خواهد شد.
[h=4]کیفیت بک لینک ها[/h]
برای آنکه کیفیت بک لینک های شما مناسب باشد موارد زیرا را مد نظر قرار دهید:
  • سعی کنید لینک های ایجاد شده خود را در سایت های مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت ایجاد نمایید.
  • همانطور که گفتیم از طریق تولید محتوا، لینک های طبیعی بسازید. با تولید محتوای خوب، وب سایت های معتبر حاضر خواهند شد به وب سایت شما لینک دهند. داشتن یک بک لینک از وب سایت معتبر برابر با داشتن چند صد لینک از وب سایت های غیر معتبر است.
  • بر روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز نکنید و هر بار لینک را با یک نوع کلمه لینک نمایید.
  • از قرار دادن لینک هایی که در تمام صفحات وب سایت قرار می گیرند و به طور مستقیم به سایت شما لینک می گردند جداً پرهیز نمایید.
  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی در ایجاد لینک ها ممکن است به سایت شما لطمه بزند.
  • لینک دادن از داخل مقالات کار درستی است اما انجام آن به مانند سایت ویکی پدیا اشتباه است.
  • لینک ها می بایست طبیعی باشند و توسط کاربران ایجاد شده باشند.
  • از تبادل لینک اجتناب نمایید.
  • از خرید لینک خودداری نمایید.
نکته: هر دو گزینه آخر، به شدت توسط گوگل مجازات خواهند شد. اما در ایران خرید لینک امری چندان غیر طبیعی نیست و با دستکاری مطالب می توان چنین لینک هایی را ایجاد نمود.


منبع پرتال
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر