راه‌حلی جز کشتن سگ‌ها وجود ندارد

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=2]عضو شورای شهر مشهد:[/h]
[h=1]راه‌حلی جز کشتن سگ‌ها وجود ندارد
[/h]

» سرویس: استان ها - خراسان رضوي
کد خبر: 94021006139
پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶



عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: راه‌حلی جز کشتن سگ‌های ولگرد وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، غلامحسین صاحبی امروز پنج‌شنبه دهم اردیبهشت ماه در نشست خبری برنامه‌های کمیسیون خدمات شهری،‌ بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد که در ساختمان شورا برگزار شد، در پاسخ به سوال ایسنا، در خصوص کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، اظهار کرد: سالانه حدود 7000 سگ ولگرد از شهر جمع‌آوری و کشته می‌شوند، البته این کشتار از ناچاری است زیرا راه‌حلی به جز کشتن سگ‌ها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها طبق ضوابط و دستورالعمل‌های تعیین شده اجرا می‌شود، عنوان کرد: یکی از اعضاء انجمن حمایت از حیوانات پیشنهاد داد که شهرداری سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری و به این انجمن تحویل دهند، این انجمن دارای پناهگاهی به عنوان سگ‌های ولگرد «مهر» است.
صاحبی ادامه داد: این انجمن پس از عقیم‌سازی حیوانات، سگ‌های سالم را جدا کرده، درمان می‌کند و در نهایت به فروش می‌رساند؛ سگ‌های بیماری که توان فعالیت ندارند نیز کشته می‌شوند.
وی با بیان اینکه خواستار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد هستیم اما نمی‌خواهیم آن‌ها را به خانواده‌ها ارائه دهیم و با طرح این سوال «آیا با عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد مشکل حل می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها سگ‌هایی که در گله‌ها و در روستاها هستند و موجب مهاجرت توله‌های خود به شهرها می‌شوند را عقیم می‌کنند تا به شهر ورود نیابند.
صاحبی افزود: در مشهد تمام سگ‌ها با مرگ آرام و قانونی کشتار می‌شوند و در رابطه با اسناد و مدارکی که کشتار غیر از مرگ آرام را نشان می‌دهند، تا کنون به هیچ ‌نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: در قراردادها با پیمانکاران، هزینه‌ها مشخص بوده و بررسی می‌شود که هزینه مرگ آرام برای هر قلاده سگ 25 تا 30 هزار تومان تعیین شده و کشتار بی‌رحمانه وجود ندارد همچنین اخیرا یک نوع گاز برای مرگ آسان‌تر حیوان ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه وزارت کشور باید در روستاها و اطراف شهرها برای مشکل سگ‌های ولگرد اقداماتی را انجام دهد، گفت: تمام موضوعات در خصوص کشتار بی‌رحمانه سگ‌ها توسط شهرداری و پیمانکاران، سوء استفاده‌هایی است که انجمن‌های حمایت از حیوانات از رسانه‌ها می‌کنند.
صاحبی با بیان اینکه اولین دغدغه در حوزه محیط‌زیست، افزایش سرانه‌های فضای سبز در مشهد است، اظهار کرد: با توجه به آلودگی‌ هوای سال گذشته که خطرناک بود، افزایش سرانه فضای سبز را باید به یک نوع فرهنگ‌سازی تبدیل و از مشارکت مردم استفاده کرد.
وی ادامه داد: مردم باید از فضای سبز حفاظت و دفاع کنند و در صورتی که نهادی خواستار از بین بردن فضای سبز بود، در مقابل آن بایستند؛ این فرهنگ‌سازی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
صاحبی خدمات شهری در استقبال از بهار سال جاری را خوب ارزیابی کرد و گفت: در خصوص گل‌آرایی شهر، فعالیت‌ها بهتر از سال گذشته بود و جعبه‌های گل با 75 درصد افزایش در شهر توزیع شده بود همچنین بوته‌های گل در سال پیش با تعداد 9 میلیون بوته، به 9 میلیون و 900 هزار بوته گل در سال جاری افزایش یافت.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، ‌بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در سال جاری هشت میلیارد تومان برای تامین گل‌کاری شهر هزینه شد،‌ افزود: متاسفانه تولیدکنندگان گل در استان از تخصص پایینی برخوردارند و مجبور به خرید گل‌ها از سایر شهرها هستیم؛ سازمان جهاد کشاورزی استان نیز می‌تواند در این امر مشارکت داشته باشد.
صاحبی در خصوص جداسازی آب شرب و آبیاری درختان و فضای سبز، عنوان کرد: در حال حاضر خط انتقال آب به طول 700 کیلومتر برای فضای سبز قرار است در اطراف مشهد استفاده شود که تا کنون تنها 30 کیلومتر از آن ساخته شده است.
وی اضافه کرد: خواستار این هستیم که آبیاری به سمت آبیاری سیستماتیک و اتوماتیک برود؛ این خط انتقال از نمایشگاه بین‌المللی شروع شده و به سمت ارتفاعات ادامه دارد.
مشکل پراکنش در فضای سبز شهر وجود دارد
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر 12.3 متر است و این سرانه حتی نسبت به بعضی از شهرها پایین‌تر است، عنوان کرد: علاوه بر کم بودن سرانه فضای سبز در شهر، مشکل پراکنش فضای سبز در بین مناطق شهر نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته قرار بر این بود تا برای فضای سبز مناطق کم‌برخوردار، 90 میلیارد تومان هزینه شود اما متاسفانه تملک زمین در این خصوص بسیار کند پیش رفته و این امر تحقق نیافته است.
صاحبی در خصوص مشکلات بهداشتی کال کشف‌رود، تصریح کرد: به طول 27 کیلومتر از حریم رودخانه «کشف‌رود» که خارج از محدوده شهری و در اختیار سازمان آب منطقه‌ای بوده به اختیار شهرداری درآمده است تا مشکلات آن را حل کند؛ قرار است 40 متر از مرکز این روزخانه، برای محل عبور آب آزادسازی شود و از دو طرف آن به طول 15 متر فضای سبز ایجاد شود.
وی اضافه کرد: حدود 1990 هکتار از رودخانه کشف‌رود و زمین‌های اطراف آن، به تملک شهرداری می‌رسد که شهرداری برای تملک این زمین‌ها به 750 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ در حال حاضر برای تامین این اعتبار به دنبال سرمایه‌گذار هستیم همچنین دولت نیز قرار است بودجه‌ای را به این امر اختصاص دهد.
صاحبی ادامه داد: در صورتی که شهروندان سالی یک نهال بکارند سالانه سه میلیون نهال کاشته می‌شود و این هزینه میان شهروندان پخش خواهد شد؛ در غیر این صورت شهرداری باید سالانه حدود 400 میلیون تومان برای کاشت نهال هزینه کند.
وی با اشاره به اینکه انبارهای ضایعات در حواشی شهر از دیگر دغدغه‌های شهروندان است، گفت: در سال جاری قرار است تمام انبارهای ضایعات، با کمک سرمایه‌گذاران جمع و در زمینی به مساحت 120 هکتار تجمیع شوند.
صاحبی ادامه داد: در خصوص کارگاه‌های آلاینده و مزاحم در سطح شهر که مشکلات زیست‌محیطی و ترافیکی برای مردم ایجاد کرده‌اند، قرار است روند انتقال و رفع این مشاغل مزاحم انجام شود.
وی افزود: همچنین 15 میلیارد تومان اعتبار برای اعطاء وام قرض‌الحسنه برای انتقال کارگاه‌های این اصناف به صاحبان اصناف در نظر گرفته شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: سنجش سلامت موادغذایی برای حدود 100 قلم محصول از کارخانه‌ها، برندها و با هدف حمایت از انجمن مصرف‌کنندگان انجام می‌شود و در صورتی که بندها دچار مشکل باشند، در بازارهای شهرداری عرضه نمی‌شوند.
افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تا سال آینده
وی با بیان اینکه هر چه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیشتر باشد میزان آسیب‌ها نیز کاهش خواهند یافت،‌ اظهار کرد: در حال حاضر 44 ایستگاه در شهر وجود دارد که تا سال آینده این تعداد به 73 ایستگاه افزایش خواهد یافت؛ میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانان به ماموریت در سال گذشته چهار دقیقه و 14 ثانیه اعلام شده و امیدواریم با افزایش تعداد ایستگاه‌ها این زمان به کمتر از چهار دقیقه برسد.
صاحبی عنوان کرد: تعدادی از ایستگاه‌ها در نقاط طلایی اقتصادی شهر قرار دارند مانند ایستگاه فلسطین، پارک وحدت و … که تعداد هشت ایستگاه از مناطق طلایی اقتصادی شهر پیشنهاد شده تا با تغییر مکان به پروژه‌های اقتصادی تبدیل شوند.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد تجهیزات ایستگاه‌های آتش‌نشانی موجود در شهر را خوب ارزیابی کرد و گفت: تا پایان سال گذشته، تعداد 12 هزار و 555 قلم تجهیزات در این حوزه وجود داشت که نسبت به سال 86 این تعداد چهار برابر شده؛ هزینه ساخت و تجهیزات هر ایستگاه به طور میانگین و به غیر از اعتبار زمین مربوطه، 12 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی در خصوص اعتراض کارکنان آتش‌نشانی نسبت به آزمون استخدامی اخیر برای نیروهای آتش‌نشانی در استان، گفت: در مجموع قرار به استخدام 300 نفر در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد است.
صاحبی افزود: چهار ایستگاه از ایستگاه‌های آتش‌نشانی به بخش خصوصی واگذار شده است که این بخش نیروها را با قراردادهای دو ماهه و چهار ماهه استخدام می‌کند و این موضوع از امنیت شغلی آتش‌نشانان می‌کاهد؛ بر همین اساس بعضی از آتش‌نشانان به این موضوع اعتراض کرده‌اند.
تولید روزانه 170 هزار تن زباله در مشهد
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تولید زباله‌ها در مشهد، عنوان کرد: روزانه 170 هزار تن زباله در این شهر تولید و حدود 500 تا 600 تن از این زباله‌ها بازیافت می‌شوند؛ به طور میانگین هر شهروند مشهدی روزانه 650 گرم زباله تولید می‌کند که از این زباله‌ها حدود 1000 تن دفع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سالانه پنج میلیون تن نخاله‌های ساختمانی در شهر تولید می‌شود، تصریح کرد: امید است تا سه سال آینده کارخانه زباله‌سوز راه‌اندازی شود و دیگر زباله‌ها را دفن نکنیم.
بهر‌برداری از آرامستان دوم مشهد تا خرداد ماه جاری
صاحبی با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه 45 تا 50 نفر در مشهد فوت می‌کنند، ادامه داد: ساخت آرامستان دوم مشهد در بین جاده کلات و بولوار توس به مساحت 120 هکتار از طرح‌های در دستور اجراست که تا خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین در طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی قرار است باغ‌راه‌هایی ایجاد شود که در طبقات منفی یک و دو این باغ‌راه‌ها، قسمت‌هایی را به آرامستان‌ها اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه حقوق و مزایای غسال‌ها و کارگرانی که قبرها را حفر می‌کنند 30 درصد افزایش می‌یابد، افزود: همچنین با افزایش 3.5 میلیون تومان اعتبار، قرار است به رفتگران شهرداری ماهانه 100 هزار تومان افزایش حقوق اختصاص یابد.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: سهام «آخرت» طرحی برای رایگان شدن قبرها و دفن‌های عمومی است که از افراد خیر دعوت می‌شود، قبر خریده و به افراد مستضعف هدیه کنند.
انتهای پیام
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina و eMziper

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر