راهنمای خرید lماشین ظرفشویی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


معمولاً انواع مختلف ماشین ظرف‌شویی تفاوت ساختاری چندانی ندارند و فقط ظرفیت و ویژگی‌های خاص و البته قیمت باعث تمایز آن‌ها از یکدیگر می‌شود. در بازار لوازم‌خانگی مدل‌هایی که امکاناتی خاص نظیر صفحه‌ی کنترل مخفی دارند از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

نکته یک

تعداد جایگاه‌های قرارگیری ظروف:

یک ماشین ظرف‌شویی استاندارد معمولاً دارای 12 جایگاه برای 5 تکه ظرف با اندازه‌های متفاوت است. بسته به نیازتان می‌توانید از بین مدل‌های که مثلاً امکان شستشوی لیوان‌های بلند بیشتر یا ظروف پخت‌وپز بزرگ‌تر دارند انتخاب کنید. اگر فضای آشپزخانه‌ی شما محدود است یک ماشین ظرف‌شویی 18 اینچ با 6 تا 8 جایگاه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. به خاطر داشته باشید که ماشین ظرف‌شویی آب بسیار کمی مصرف می‌کند و استفاده از آن در هر حالتی از شستشوی دستی ظروف به‌صرفه‌تر است.

نکته دو

ویژگی تنظیم زمان شروع به کار:

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که شروع به کار ماشین ظرف‌شویی را برای هرزمانی که بخواهید تنظیم کنید. با این قابلیت می‌توان مصرف انرژی در ساعت‌های اوج مصرف را کاهش داد و یا اگر سروصدای ماشین برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند می‌شود با استفاده از این قابلیت آن را برای زمانی که در منزل نیستید، فعال کنید.

نکته سه

ویژگی خشک‌کردن ظروف به کمک جریان هوا:

اگر ماشین ظرف‌شویی شما مجهز به این ویژگی باشد و دیگر محدودیتی برای شستشوی ظروف با آن ندارید و حتی ظروف پلاستیکی را نیز می‌توانید در آن شستشو دهید.

نکته چهارم

ویژگی تغیر فضای مفید:

بعض از انواع ماشین ظرف‌شویی دارای قطعات داخلی قابل‌جمع شدن هستند و به‌این‌ترتیب به شما اجازه می‌دهند که با تغییر چیدمان و فضای بین جایگاه‌ها، ظروف بزرگ‌تر را نیز به‌راحتی در ماشین ظرف‌شویی قرار دهید.

نکته پنجم

حالت‌های مختلف شستشو:

گاهی انواع مختلف ظروف نیاز به شرایط خاص شستشو دارند. مثلاً شیشه‌ی شیر کودک نیاز به شسته شدن دقیق و بهداشتی دارد یا ظروف شیشه‌ای شکستنی باید آرام و با درجه حرارت کمتر شسته شوند. در مواقعی نیاز به شستشوی سریع ظروف دارید و یا ظرفی که غذا در آن‌ها سوخته باشد باید با شدت یا دقت بیشتری شسته شود. برای پوشش دادن همه‌ی این شرایط می‌توانید از مدل‌های جدیدتر که قابلیت برنامه‌ریزی برای حالت‌های مختلف شستشو دارند استفاده کنید.

مترجم: محسن یزدانی-bistsotoon.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر