راهنمای خرید نوت بوک تا سقف 2 میلیون تومان(خرداد 95)

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر





Lenovo B5180



کمپانی لنوو پس از حضور موفق مدل خوش قیمت B5080، این محصول را به روز رسانی کرده و مدل B5180 را روانه بازار کرده است. بدنه و طراحی کلی این مدل دستخوش تغییرات خاصی نشده و شبیه به همان نسل قبلی است و تنها سخت افزارهای آن ارتقاء یافته اند. با ترتیبی که در این سری از پردازنده مرکزی نسل جدید Skylake شرکت اینتل در کنار پردازشگر گرافیکی سری M300 شرکت AMD استفاده شده است. وزن B5180 حدودا 2.3 کیلوگرم است و ضخامت دستگاه به 25 میلی‌متر می‌رسد که برای چنین دستگاهی عادی تلقی می‌شود. از سوی دیگر، طراحی زیبای این لپ‌تاپ ارزش خرید آن را بالا برده است.


کیبورد جزیره‌ای به همراه عمقی که جایگاه کیبورد دارد، غیر از زیبایی، ارگونومی خاصی دارد و در هنگام تایپ، احساس لذت‌بخشی را به کاربر منتقل می‌کند. جنس بدنه از پلاستیک مرغوب و مات مقاوم در برابر جذب اثرانگشت ساخته شده است. صفحه‌ی نمایش HD این لپ‌تاپ از نوع پنل TN است. از ‌قوت‌های این صفحه‌ی نمایش، روکش مات آن است که از بازتاب نور محیط به‌خوبی جلوگیری می‌کند. این مدل B5180 از پردازنده‌ی کم‌مصرف اما پرقدرت اینتل Core i7 6500U با پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon M330 و رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی بهره می برد. سری B5180 با قیمت مناسبی که دارند، می توانند یکی از انتخاب های مناسب و به روز برای کاربری های معمول و نیمه حرفه ای روزمره باشند.






HP ProBook 450 G3



محصولات سری ProBook 450 اچ پی همیشه انتخاب مناسبی به‌عنوان یک لپ‌تاپ چندمنظوره برای استفاده در محیط‌های کاری و خانگی بوده‌اند. این دستگاه‌ها کارایی بالا، امکانات متعدد، بدنه زیبا و مقاوم و البته قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند. جدیدترین مدل از این محصولات ProBook 450 G3 نام دارد که در اصل چهارمین نسل از این سری محسوب می‌شود.
کیبورد جزیره‌ای و تاچ‌پد 450 G3 نمونه‌های ساده و معمولی اما مناسب برای کار کردن طولانی مدت هستند که با نوع کاربری این محصول همخوانی دارند. پورت‌های ورودی و خروجی متعددی روی لبه‌های این لپ‌تاپ تعبیه شده که برای اتصال انواع ابزارهای جانبی مناسب هستند؛ هرچند که جای نسل جدید پورت USB type-C در بین آن‌ها خالی‌ست. سخت‌افزار این محصول در بخش‌های پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی به‌روز رسانی شده و در پیکره‌بندی آن از نسل جدید پردازنده‌های Skylake اینتل و سری M300 پردازشگرهای AMD Radeon استفاده شده است. مدل ProBook 450 G3 – B مجهز به پردازنده مرکزی Core i5 6200U، پردازشگر گرافیکی Radeon R7 M340 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی، 8 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی است که به راحتی قادر به اجرای برنامه‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای هستند. البته طبیعتا به دلیل نوع کاربری این محصول، نباید توقع اجرای نرم‌افزارهای سنگین سه‌بعدی‌سازی یا تدوین فیلم را از آن داشته باشید. یک باتری 4 سلولی لیتیوم یونی هم وظیفه توان‌رسانی به این دستگاه را دارد که در شرایط معمول وبگردی با اتصال WiFi تا حدود 4:30 الی 5 ساعت روشن ماندن آن را تضمین می‌کند. در مجموع نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری ProBook 450 G3 اچ پی با بدنه خوش‌ساخت، صفحه‌ی نمایش مات، پورت‌های متعدد و سخت‌افزار به‌روز، می‌توانند انتخابی مناسب برای کاربری‌های روزانه، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای با قابلیت پاسخگویی به انواع نیازهای کاربران باشند.





lenovo thinkpad e560


شرکت لنوو سری لپ‌تاپ‌های محبوب ThinkPad پانزده اینچی خود را به نسل جدید پردازنده‌های اینتل تحت عنوان Skylake مجهز کرده و مدل ThinkPad E560 را روانه بازار کرده است. این محصولات خوش‌ساخت به دلیل کیفیت خوبی که دارند، جزو محصولات رده کاربری صنعتی لنوو محسوب می‌شوند که البته برای استفاده‌های خانگی، اداری و حرفه‌ای هم مناسب هستند. سری جدید این لپ‌تاپ از لحاظ ساختار کلی بدنه و شکل ظاهری نسبت به نسل قبلی تغییرات چندانی نداشته و از همان پلاستیک مشکی مات همیشگی ساخته شده است. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی این مدل هم یک نمونه معمولی با پنل TFT و کیفیت HD است که معمولا در محصولات میان‌رده یا حتی رده‌پایین شاهد آن هستیم. خوش‌بختانه روکش این صفحه مات است که استفاده از آن را در شرایط و محیط‌های مختلف ممکن ساخته است. مهم‌ترین و بارزترین برتری این سری جدید در سخت‌افزار به‌روز آن است. مهم‌ترین و بارزترین برتری این سری جدید در سخت‌افزار به‌روز آن است. این مدل مجهز به یک پردازنده Core i5 6200U از نسل جدید Skylake با فرکانس پایه 2.3 گیگاهرتز و 3 مگابایت حافظه نهان (کش) است که جزو مدل‌های خوب در بین پردازنده‌های کم‌مصرف سری U به‌شمار می‌رود. استفاده از این پردازنده مرکزی علاوه بر توان پردازشی مناسب برای امور نیمه حرفه ای، میزان مصرف انرژی را به‌خوبی کاهش داده که در میزان نگهداری شارژ باتری تاثیر قابل توجهی دارد. پردازشگر گرافیکی هم ساخت شرکت AMD از مدل Radeon R7 M370 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی است که برای انجام امور معمول روزمره و برنامه‌های نیمه حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای مناسب است.

امکانات جانبی مانند درایو نوری و پورت‌ها و اتصالات هم در این مدل کامل و کافی بوده و تنها تغییر در این بخش نسبت به نسل قبلی در پورت‌های USB است. به ترتیبی که ترکیب یک پورت USB2.0 و دو پورت USB3.0 به سه پورت USB3.0 تبدیل شده که تنوع کمتر اما کارایی بالاتری دارد. شکل ظاهری، ساختار و عملکرد کیبورد و تاچ‌پد هم تغییر خاصی نداشته و لنوو از همان نمونه همیشگی در سری محصولات ThinkPad خود استفاده کرده است. در مجموع این مدل جدید از لحاظ کارایی، ساختار، قیمت و امکانات یک لپ‌تاپ ارزشمند محسوب می‌شود.




ASUS X554LJ


سری X لپ‌تاپ‌های ایسوس همیشه به عنوان یک دستگاه مالتی مدیای ارزان قیمت، محبوب کاربران و خریداران بوده است. این لپ‌تاپ‌ها در اندازه‌های 15 اینچی و 14 اینچی تولید شده‌اند و به خاطر قیمت مناسبی که دارند توانسته‌اند آمار فروش خوبی را به خود اختصاص دهند. ایسوس در برخی از مدل‌های سری X از سخت‌افزارهای میان‌رده استفاده کرده و با کمی پایین آوردن کیفیت ساخت شاسی و استفاده از پلاستیک به جای فلز، قیمت نهایی محصول را رقابتی و ایده‌آل می‌کند. در مدل X554LJ ایسوس از همین فرمول بهره برده و محصولی ارزشمند را تولید کرده است. مجموعه پردازنده مرکزی سری Core i5 اینتل، پردازشگر گرافیکی سری NVIDIA GeForce GT 920M و 4 گیگابایت رم برای اجرای بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها در حد متوسط مناسب است. این دستگاه از لحاظ ابعاد یک محصول باریک یا کوچک به‌شمار نمی‌رود اما با این حال وزن 2300 گرمی آن برای حمل و جابجایی مناسب است. به واسطه‌ی پورت‌های متعدد موجود در دو طرف لپ‌تاپ هم می‌توان انواع ابزارهای جانبی یا صفحه‌ی نمایش‌های جداگانه را به آن متصل کرد. کیبورد جزیره‌ای و تاچ‌پد یک ‌تکه این محصول هم کارایی بالایی دارد و می توان ساعت‌ها بدون خستگی با آنها کار کرد.



HP Pavilion AB100NEHP



لپ‌تاپ‌های شرکت «HP» از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و هر نوع محصول با کانفیگ‌های مختلف را می‌توان در بین آن‌ها پیدا کرد، از رده پایین و اقتصادی تا رده بالا و حرفه‌ای. یکی از این سری محصولات «15-ab100ne» است که ظاهر زیبا و سخت‌افزار به‌روزی دارد. مانند تمامی محصولات سری پاویلیون، بدنه این مدل هم از پلاستیک تیره رنگ فشرده ساخته شده که دوام و کیفیت خوبی دارد. این بدنه در برابر فشار و خمش و پیچش هم مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. سطح مات این بدنه هم میزان کمتری اثرانگشت و لکه را به نسبت سطوح براق به خود جذب می کند. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی به‌کار رفته در این مدل یک مدل کاملا معمولی بوده و البته انتظار نمونه بهتری هم از آن نداشتیم. در این صفحه از پنل TFT با کیفیت HD با روکش براق استفاده شده است. وجود بلندگوهای ساخت شرکت معتبر Bang & Olufsen می‌تواند از نقاط قوت این مدل محسوب شود که تماشاکردن فیلم و گوش‌دادن موسیقی را لذت‌بخش‌تر کرده است. در پیکره‌بندی این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی مرکزی AMD A10-8780P استفاده شده که ازجمله مدل‌های جدید AMD محسوب می‌شود. قرارگرفتن پردازشگر گرافیکی AMD Radeon R7 M360 با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 1 ترابایتی در کنار این پردازنده‌ی مرکزی هم 15-ab100neرا برای انجام امور عادی روزمره کاملا آماده و ایدئال کرده است. عوامل دیگری مانند کیبورد جزیره‌ای باکیفیت، تاچ‌پد یک‌تکه با حساسیت بالا و پورت‌های متعدد و متنوع ازجمله USB 3.0، HDMI، شبکه LAN و کارت‌خوان SD ارزش خرید این محصول را افزایش می‌دهد. درمجموع اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ زیبا، خوش‌ساخت، بادوام، به‌روز و کاربردی برای انجام امور روزمره خود را دارید، این محصول می‌توانند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

منبع: learning.asarayan.com
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: hasti

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر