راهنمایی در مورد ست کردن لباس و انتخاب مناسب

nazi75

New member
2016-01-30
33
4
0
0sj5vvkt088b.jpg



هنگامی که از یک مهمانی یا جلسه رسمی خسته به خانه یا محل اقامت خود بر می گردید احتمالاً شما تمایل دارید در کم ترین زمان ممکن، پاپیون را از گردن خود خارج کرده و استراحت کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در این مواقع صرف یک زمان چند دقیقه ای برای بازکردن پاپیون می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و هزینه های شما ایجاد کند.
▪ جنس و ضخامت پارچه لباس مهم است, پارچه های روشن مخصوص مواقع گرم و لباسهای تیره و ضخیم مخصوص زمستان است.▪ لباس باید راحت باشد,تنگی یا گشادی لباس در بهداشت بدن بسیار موثر است.▪ لباس باید همیشه تمیزو مرتب باشد, پاكیزگی لباس نشانه شخصیت هر فرد است.▪ لباس هر فصل باید متناسب با هوای آن فصل باشد . مثلا در فصل زمستان كمی لباس باعث سرماخوردگی میشود .▪ لباسهای زیر لازم است در هفته چند بار عوض شود.▪ لباسهای كثیف را با آب و صابون می‌توان شست و آنها را در محلی آفتابگیر خشك كرد.▪ جورابهایتان را هر روز شسته شود.
اگر ران های بزرگی دارید، چگونه لباس بپوشیداگر ران های شما از آنچه که دوست دارید بزرگتر هستند، می توانید با پوشیدن لباس های مناسب آنها را بپوشانید.قدم اول)در تی شرت، بلوز و ژاکت های ورزشی خود از اپل و لایی استفاده کنید. آنها باعث می شوند که بالاتنه شما عریضتر و پهن تر دیده شود؛ در نتیجه بین نیمه بالایی و پایین بدن شما تعادل برقرار می شود.قدم دوم)ژاکتها، بلوزها و پلورهایی را انتخاب کنید که در زیر ران آویزان می شوند یا با پایین ران های شما تماس دارد. به دنبال مدل هایی باشید که شکاف های پهلو و جانبی دارند، زیرا این مدل ها علاوه بر افزایش شیکی و مد بودن، به راحتی شما در هنگام حرکت کمک می کنند. دامن های کلوش یا A شکل بپوشید.
زیبایی ، شیک پوشی ، اهمیت دادن به سر و لباس ، همه و همه عالی است ولی اتفاقی که این چند سال اخیر برای جوان ها افتاده ، گاهی حیرت زده ام می کند . وقتی می بینم بعضی از دوستانم درآمد حاصل از یک ماه کار کردن در محیطی نه چندان مناسب را که با اضافه کاری به حدود دویست هزار تومان می رسد را به راحتی در فروشگاه های شمال شهر تبدیل به یک کیف دستی می کنند که فروشنده آن قسم می خورد اصل ایتالیاست!!! اما باور کنید که اگر کمی جنس شناس باشید به راحتی می فهمید که ساخت چین است که زیر نور چراغ ها و هالوژن های فروشگاه و در فضایی که پول فراوان و بی دلیل خرج می شود و با چرب زبانی فروشندگان خبره به جای اصل ایتالیا فروخته می شود !!بحث من آن هایی نیست که این پولها برایشان پولی نیست ! بحث من افرادی است که پول های با زحمت درآورده شان را برای اجناسی که واقعا مارک دار نیستند خرج می کنند تا به چه چیز برسند ! نکته همین جاست ! این که با هزینه سرسام آور کردن به دنبال رسیدن به چه احساسی هستیم ؟ اگر کفشمان مارک فلان را داشته باشد ( آن هم مارکی که به طور فله ای در بازار تهران تولید و فروخته می شود ) احساسمان نسبت به خودمان چگونه است واگر کفشی را که دست دوز هموطنانمان در کارگاههای تولیدی است بپوشیم ، چه حالی داریم ؟نمی خواهم کالاهای داخل را توصیه کنم چراکه خودم هم به بی کیفیتی بیشترشان یقین دارم ولی فکر می کنم که در این پاساژ ها پول می دهیم تا دروغ بخریم. دروغی که گاهی برایمان خیلی گران تمام می شود ! نه گرانی از نظر پولی ، بلکه از جهت بزرگی دورغی که به آن متوسل می شویم تا احساس اعتماد به نفس و ارزشمند بودن کنیم !!!
کت و شلوارهای تابستانی خنک از جنس نخ و لن، به راحتی با تی شرت های جذب ست می شوند. نکته ای که در ست کردن این گونه لباس ها باید در نظر داشته باشید این است که اصولا بهتر است فقط یک جز از لباس شما طرح دار باشدچرا که عجله ی زیاد در این مورد عواقبی چون خرابی و بد فرم شدن کراوات و صرف هزینه ی دوباره برای آن را در برخواهد داشت.پاپیون نیز از خانواده کراوات گره‌دار است و برای آراستن هر چه بیشتر لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد.کلمه اسموکینگ یا تاکسیدو است و به یک نوع کت مردانه می گویند که دارای یقه است و معمولا قسمت خارجی یقه از جنس پارچه براق مشکی درست شده است و این نوع کت در مراسم رسمی استفاده می شود و معمولا با پیراهن فراک و استفاده می شود. نحوه استفاده از آن آسان‌تر از کراوات است و برای مدت بیشتری در طول روز فرم خود را حفظ می‌نماید.اما همه این موارد را هم اگر بخواهید بگردید و پیدا کنید شاید زمان‌گیر باشد. به همین دلیل سعی کردیم تعدادی از این نکات را یکجا جمع کنیم و با بررسی مختصر هرکدام، در یک دقیقه مروری کلی داشته باشیم برای نکاتی که باید به‌عنوان یک مرد آن‌ها را برای خوش‌تیپی‌تان رعایت کنید. در خرید لباس برای نوزاد یا کودک، باید حساسیت بیشتری به خرج داد؛ چراکه بدن کودکان به نسبت بزرگسالان حساس‌تر است و در قبال نوع پارچه‌ای که با پوست تماس دارد، واکنش نشان می‌دهد و همین آسیب‌پذیری باعث می‌شود که در صورت تماس با هرگونه جنس مصنوعی یا آلوده، دانه‌های ریز قرمزرنگی روی پوست پدیدار شود.
شستشو ، بهترین روش شستشو برای این نوع پارچه‌ها، استفاده از ماشین لباسشویی است. برای تمیزتر شدن لباس‌های سفید و روشن از آب گرم‌ استفاده کنید. در مورد لباس‌های تیره، درجه آب را همیشه روی سرد بگذارید چون آب داغ باعث پخش شدن رنگ لباس می‌شود. لباستان را با یک فرچه نازک و سخت تمیز نمایید.
مانتو، چادر و شلوارهای مشکی، گرد و غبار محیط را به خود جذب می‌کنند. مواد نرم کننده و ضد الکتریسیته زیادی به بازار آمده است که برای برطرف کردن این مشکل استفاده می شود. بهتر است بدانید که مواد پاک‌ کننده به جا مانده در پارچه باعث جذب گرد وخاک می‌شود. معمولاً در هنگام استفاده از مواد پاک‌ کننده، کمتر از مقدار مواد توصیه شده در دستورالعمل کارخانه مصرف‌ کنید و یا آبکشی را بهتر انجام دهید.جیب‌های لباس پشمی را پس از استفاده خالی کرده و در جای سرد آویزان کنید.در مورد لباس‌های ظریف و نازک از پودر دستی استفاده کنید.
در هوای سرد
فصل سرما كه از راه می‌رسد بسیاری به گمان اینكه فقط بایستی مشكی و قهوه‌ای بپوشند، افسرده می‌شوند. گرچه رنگ‌های تیره به دلیل تاثیری كه بر گرمایش و جذب نور خورشید دارند، در این فصل مناسب هستند ولی هیچ الزامی بر پوشیدن لباس‌های تیره در این فصل وجود ندارد. شما می‌توانید پیراهن سرخابی بپوشید، كلاه فسفری بر سر بگذارید، شال گردن نارنجی ببندید یا پالتوی آبی به تن كنید. مثل تمامی مشتریان فروشگاه Dolce & Gabbana كه اقدام به عرضه لباس‌های گرم و پشمی در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون كرده است. لباس‌هایی را انتخاب كنید كه در عین گرم بودن بسیار شیك و رنگارنگ باشند. هیچ اشكالی ندارد به جای پالتوی مشكی، صورتی بپوشید از نوع چرك. برای اینكه خوش تیپ‌تر از گذشته به نظر برسید توجه كنید چه رنگی به شما می‌آید. در انتخاب رنگ لباس، بیش از آنكه به رنگ مورد علاقه‌تان توجه كنید، رنگ‌هایی را انتخاب كنید كه به شما بیاید. اگر رنگ مورد علاقه‌تان بنفش است هیچ دلیلی برای اینكه این رنگ به شما بیاید وجود ندارد. لذا، لباسی را خریداری كنید كه رنگ آن به پوستتان بیاید و شما را زیباتر جلوه دهد. اگر پوستتان سفید است، روشن‌های مایل به تیره را انتخاب كنید. سبز لجنی، صورتی پررنگ‌تر، ارغوانی، بنفش تیره و زرشكی رنگ‌های مناسبی برای شما هستند. اگر گندمگون و سبزه‌رو هستید، بیشتر لباس‌های روشن خریداری كنید. هرچه روشن‌تر بپوشید، زیباتر خواهید شد. در صورتی كه هنوز هم اعتقاد دارید كه شیك‌ترین لباس‌های زمستانی، مشكی و قهوه‌ای هستند بد نیست همچنان به مد پایبند باشید و طبق گفته طراحان كه رنگ فصل را مشكی اعلام كرده بودند، لباس سیاه بپوشید. اما پوشیدن مداوم مشكی، قهوه‌ای، دودی و سرمه‌ای خسته كننده و یكنواخت خواهد بود. مگر اینكه با افزودن كمی رنگ سرد و گرم مثل زرد، سبز و قرمز از این تیرگی بكاهید. پس دیگر به خاطر آمدن زمستان، افسرده و غمگین نباشید. با پوشیدن لباس‌های رنگین همچنان روحیه شاداب و سرزنده‌تان را حفظ كنید.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر