راز 21 ژوئن 2020 در تقویم مایاها

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر

همانطور که احتمالا در جریان هستید از گوشه کناره‌ها خبرهایی به گوش رسید که در تاریخ ۲۱ ژوئن امسال طبق تقویم مایاها دنیا به پایان خواهد رسید! اما از آنجایی که الان دارم این مقاله را می‌نویسم یعنی هنوز زنده ام و دنیا هم به قوت خویش باقیست :(s69):


اما ماجرا چیست؟ آیا باز هم تقویم اشتباه خوانده شده یا اینکه کلا جعلی یا فیک هست؟
قبل از اینکه به این سوال جواب بدهم بیاید کمی با قوم مایاها آشنا شویم؛ مایاها یکی از هوشمند ترین اقوام تاریخ سیاه بودند که در سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد مسیح زیست داشتند و به پیشرفت های شگرفی در ساخت و ساز، علوم ستاره شناسی، پزشکی و... دست پیدا کرده بودند و آثاری که امروزه از آنها به جای مانده گواه این مسئله است. گل سرسبده این آثار تقویمی است که به اسم • تقویم مایاها • معروف شد که همیشه کانون تعجب، تحسین و البته بحث و جدل‌های زیادی در بین محققان بوده.


این یک تقویم دایره ای شکل است که از ۱۳ مرحله تشکیل شده و در جهت گردش عقربه های ساعت حرکت کرده تا اینکه یک دور کامل می زند و هر دور کامل حدود ۳۹۵ سال طول می‌کشد که •باکتون• نام دارند. بنابراین هر باکتون ۳۹۵ سال است. که پس از پایان هر باکتون دنیا دچار تغییر و تحولات بزرگی خواهد شد. ( جهت اطلاع بیشتر می توانید به مقاله قبلی من در مورد قوم مایاها مراجعه کنید: )



و حالا با این توضیحات می‌رسیم به ماجرای ۲۱ ژوئن، در این تاریخ واقعا چه اتفاقی افتاده است؟
موضوع اینه که ۲۱ ژوئن تاریخ پایان باکتون قبلی و شروع باکتون جدید یعنی شروع چرخه ۱۳ مرحله‌ای جدید است (۳۹۵ سال آینده ).
اما عبارت •پایان جهان• از کجا آب می‌خورد؟!!
راز تقویم دقیقا اینجاست که این باکتون پیش‌رو آخرین باکتون جهان خواهد بود که در طی آن جهان به پایان می رسد و چرخه جدیدی هم درکار نخواهد بود و زمین برای همیشه بایگانی می شود.
نظر شما چیست؟ / نویسنده: سینا کریم دوست


 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر