رادیوی خزه‌ای به بازار می‌آید!

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
رادیوی خزه‌ای به بازار می‌آید!



یک طراح سوئیسی از خزه برای تأمین انرژی رادیو استفاده کرده است.

به گزارش جی تاک به نقل از سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پیش از این محققان از خزه برای تأمین انرژی یک صفحه نمایش با مصرف پایین انرژی استفاده کرده بودند؛ اما یک طراح سوئیسی در همکاری مشترک با محققان دانشگاه کمبریج از این گیاه برای تأمین انرژی رادیو استفاده کرده است.

دستگاه جدید Moss FM نام دارد که با استفاده از الکترون‌های فراوانی که خزه طی فتوسنتز تولید می‌کند، این گیاه را به پنل‌های خورشیدی بیولوژیک تبدیل می‌کند.

به گفته «فابینه فلور» طراحی سوئیسی رادیو خزه‌ای، در حال حاضر این رادیو تنها بمدت چند دقیقه با استفاده از انرژی تولید شده توسط خزه کار می‌کند و برای استفاده از رادیو به حدود 10 متر مربع خزه نیاز است.

با توسعه فناوری استفاده از گیاهان برای تأمین انرژی، پیش‌بینی می‌شود که در آینده شاهد ظهور مزارع جلبکی شناور به عنوان ژنراتورهای پرقدرت باشیم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Melika و Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر