رئال چگونه با غیبت مودریچ و بیل کنار می آید؟

بچه کرد

مدیر تالار ورزشی
2013-10-22
1,156
1,206
0
کد خبر: 1235783 زمان: 1394/02/02 17:55 تعداد بازدید: 23,746

بازگشت به 2-4-4 محبوب
[h=1]رئال چگونه با غیبت مودریچ و بیل کنار می آید؟[/h]
[h=2]شايد کارلو آنچلوتي سرانجام تصميمي را بگيرد که هواداران رئال در تمام طول فصل بي صبرانه منتظرش بودند و او با سرسختي از انجام آن خودداري مي کرد؛ بازگشت به سيستم 2-4-4.[/h]
01027620.jpg


به گزارش "ورزش سه"، با این وجود، اگر سرمربی ایتالیایی تصمیم به استفاده از این سیستم در دیدار امشب مقابل اتلتیکو در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی بگیرد، یک انتخاب دلخواه برای او نیست. در واقع مصدومیت گرت بیل و لوکا مودریچ او را مجبور به تغییر سیستم 3-3-4 مورد علاقه اش کرده اما این تغییر که در ابتدای فصل چند نتیجه خوب برای کهکشانی ها رقم زد، می تواند به 7 دیدار بدون پیروزی رئال برابر رقیب همشهری پایان بدهد.
در دیدار این هفته رئال مقابل مالاگا، هواداران این تیم تنها برای چند دقیقه شاهد ترکیب 2-4-4 بودند؛ کریم بنزما به دلیل مصدومیت غایب بود و آنچلوتی از کریس رونالدو و گرت بیل در جلوی زمین استفاده کرد. کارلتو اعتماد چندانی به خاویر هرناندز برای پر کردن خلا ندارد؛ مانند دیدار مقابل ایبار که در غیاب گرت بیل، این ایسکو و خامس رودریگز بودند که در خط هافبک چهار نفره تیم قرار گرفتند.
مصدومیت زودهنگام بیل در دیدار مقابل مالاگا، باعث شد تا رئال به 3-3-4 برگردد و خاویر هرناندز، در کنار خامس و رونالدو در مثلث خط حمله قرار بگیرد؛ سیستمی که در این فصل چند باری هواداران رئال را ناامید کرد اما این هفته یک پیروزی باارزش 3-1 را برای مردان آنچلوتی رقم زد.
اکنون همه نگاه ها به دیدار امشب مقابل تیم دیگو سیمئونه است؛ تیمی که در دیدار رودررو با رئال در این فصل، دست بالا را دارد. مردان سیمئونه در 7 دیداری که این فصل با رئال انجام دادند، حتی یک بار هم شکست نخوردند؛ اتفاقی که در چند دهه اخیر سابقه نداشته است.
از دیدار فصل قبل مقابل رایو وایکانو، آنچلوتی هرگز سیستم تیمش را از 3-3-4 تغییر نداده؛ مگر اینکه مصدومیت چند ستاره اصلی اش، او را مجبور به تغییر باشد. حتی پیروزی های ابتدای فصل مقابل لیورپول و بارسا با دو مهاجم هم او را متقاعد به این نکرد که بهتر است با آرایش 2-4-4 بازی کند.
حتی در روزهایی که رئال نتایج خوبی کسب نمی کرد، آنچلوتی نمایش ضعیف مردانش را عامل شکست یا عملکرد بد تیم می دانست واعتقادی به بد بودن سیستم بازی تیم نداشت. او اعتقاد عجیبی به سیستم 3-3-4 و قرار دادن گرت بیل، بنزما و کریس رونالدو در خط حمله دارد و برای آنها هیچ نقش دیگری قائل نیست. اکنون که گرت بیل در دیدار امشب غایب است، آنچلوتی باید تصمیم دیگری بگیرد. ضمن اینکه لوکا مودریچ هم با مصدومیتی شدید، برای 6 هفته نمی تواند تیمش را همراهی کند.
اگر مودریچ مشکلی برای بازی نداشت، آنچلوتی می توانست تنها خامس را کمی جلوتر ببرد تا جای گرت بیل را پر کند اما با مصدومیت ستاره کروات، حالا بهترین آرایش برای رئال در دیدار برابر اتلتیکو، 2-4-4 است. آنچلوتی اعتمادی به خاویر هرناندز یا خسه رودریگز برای قرار دادن آنها در خط حمله ندارد؛ ضمن اینکه او در غیاب مودریچ، به بازیکنی در خط میانی نیاز دارد که افکار تدافعی داشته باشد. تونی کروس، ایسکو و خامس، همگی بازیکنانی هجومی هستند و معمولا در کارهای تدافعی چندان خوب عمل نمی کنند.
آنچلوتی می تواند هافبک چهارم را از بین آسیر اییارامندی، لوکاس سیلوا یا سامی خدیرا انتخاب کند تا استحکام دفاعی بیشتری به خط میانی اضافه شود و خط دفاع پوشش بهتری داشته باشد. در صورت، ایسکو و خامس می توانند در دو سمت زمین قرار بگیرد تا فضای برای جانشین مودریچ باز شود. با توجه شرایط فعلی، به نظر می رسد اییارامندی مناسب ترین گزینه برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دیدار امشب است؛ هرچند او از زمانی که به رئال پیوسته، کمتر در دیدارهای بزرگ نمایش درخشانی داشته است.
غیبت مودریچ که گفته می شود تا پایان فصل خواهد بود، ضربه بزرگی برای رئال است و می تواند شانس این تیم برای قهرمانی در لالیگا یا چمپیونزلیگ را کاهش دهد اما از سوی دیگر، می تواند فوایدی هم داشته باشد. هواداران رئال بارها در نظرسنجی رسانه های اسپانیایی، اعلام کردند که دوست دارند تیم شان با آرایش 2-4-4 بازی کند و بیل در ترکیب اصلی قرار نگیرد و اکنون آنچلوتی می تواند خواسته آنها را برآورده کند؛ هرچند این کار را به میل خودش انجام نمی دهد.
این خواست بیش از هر زمانی، پس از پیروزی 3-1 مقابل بارسا در دیدار رفت این فصل لالیگا به وجود آمد. آنها نه تنها در ال کلاسیکو پیروز شدند، بلکه این کار را با ارائه نمایشی درخشان انجام دادند. آنها با آن پیروزی روند شکست ناپذیری بارسا از ابتدای فصل را از بین بردند و در مقابل، الهام بخشی برای 22 پیروزی پیاپی خودشان بود. آنها با همین آرایش و با یک نمایش درخشان دیگر، چند روز بعد توانسته بودند 3-0 لیورپول را شکست بدهند و چندان عجیب نیست که این موضوع در ذهن هواداران مانده باشد.
البته تا زمانی که مودریچ مصدوم نشده بود ورئال همچنان با 3-3-4 پیروز می شد، چندان شکایتی در مورد این آرایش وجود نداشت. مشکل از جایی شروع شد که روند پیروزی های آنها پایان یافت و گرت بیل مسئولیت ناکامی های تیم لقب گرفت.
آمار بیل به خوبی فصل قبل نبود و عدم شرکت او در کارهای دفاعی و ادعای خودخواهی ستاره ولزی در زمین، شرایط را سخت تر کرد. با توجه به نمایش های درخشان ایسکو و شروع خوب خامس در فوتبال اسپانیا، یک نفر باید از ترکیب خارج می شد و از نظر هواداران، آن یک نفر، گرت بیل بود. مطمئنا رئال غیبت بیل را احساس خواهد بود اما هواداران اکنون تنها به 2-4-4 فکر می کنند؛ سیستمی که رئال با آن شکست ناپذیر به نظر می رسید.
بعد از بازی مقابل بارسا با سیستم 2-4-4، دیدار امشب مقابل اتلتیکو، بزرگترین امتحان رئال با این آرایش است. با توجه به ناکامی رئال در دیدارهای این فصل مقابل اتلتیکو، در صورتی که آنها بتوانند این بار شاگردان سیمئونه را ناکام بگذارند و راهی مرحله بعد شوند، آنگاه آنچلوتی با یک چالش بزرگ روبرو خواهد بود. او بارها نشان داده که در مورد سیستم مورد نظرش بسیار سرسخت و انعطاف ناپذیر است اما موفقیت در این بازی، ممکن است باعث شود او دوباره در این مورد فکر کند؛ حتی اگر این به معنای افزایش فشار روی گرت بیل باشد.

منبع: ESPN
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر