دیدگاه شما درباره جهاد نکاحی چیست؟

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0


دیدگاه شما درباره جهاد نکاحی چیست؟


دیدگاه شما درباره جهاد نکاحی چیست؟

یکی از جدیدترین فتواهای عالمان وهابی جهاد نکاحی است
که هرکس به ان فریضه روی بیاورد در حکم مجاهدان خدا یا بیشتر
ارج و قرب پیدا کرده و بهشت بر ایشان واجب میشود!!!

ازدواج ساعتی کنید به بهشت بروید!

javanenghelabi-jahad-nekah-4.jpg





javanenghelabi-jahad-nekah-1.jpg


اینهم یکی از پیامدهای شدید این فتوا یکی از دامادهای سوری
عروسش را قبل از زفاف به تروریستها هدیه کرد!!!

javanenghelabi-jahad-nekah-2.jpg


البته دوستان جدیدا هم برای رضایت ترویستها که به لواط علاقه دارند
مثل اینکه جهاد لواطی هم لحاظ شده که خبرش در ویکی پدیا هم امده!!!
fav30.gif

جهاد جنسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

جهاد لواط

این فتوا می‌گوید[چه کسی؟]که جهاد در اولویت نخست است و به همین دلیل است که در راس تعالیم اسلام قرار دارد، و اگر اوج اسلام تنها می‌تواند از طریق عمل لواط به دست آید، پس هیچ اشتباهی در این عمل وجود ندارد.[۱۸]

دستور این فتوا توسط یک روحانی القاعده داده شده است.
در برخی عملیاتهای استشهادی یا انتحاری تروریستها کپسولهای بمب را در مقعد خود جاسازی نموده و پس از قرار گرفتن در موقعیت هدف آنرا منفجر می‌نمایند.
برای قراردادن یک بمب در مقعد، باید شخص جهادی بارها و در طی یک دوره زمانی مورد آمیزش جنسی مقعدی قرار گیرد تا مقعد وی گستردگی لازم را برای قرارگرفتن بمب بدست آورد.
برای اینکه جهادی‌ها بتوانند حجم کافی از مواد منفجره را با خود حمل نمایند
نیاز به مقعدهای اتساع شده دارند تا حجم مورد نیاز مواد منفجره بتواند در آن وارد شود.[۱۹]

شیوه کارگذاری بمب در مقعد نخستین بار توسط عبدالله حسن عسیری به منظور ترور محمد بن نایف شاهزاده سعودی در سال ۲۰۰۹ م مورد استفاده قرار گرفت.[۲۰] که انفجار بمب موجب مرگ عبدالله عسیری و رسیدن آسیب جزئی به محمد بن نایف گردید.
 

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0


فتوای آیت‌الله سبحانی دربارهٔ جهاد نکاح



194d41e1a9f0cd2bf67c68fd761d030a.jpg


.برای مقدمه نظر آیت الله العظمی سبحانی درج نمودم
gol.gif


حضرت آیت الله العظمی سبحانی به پرسشی دربارهٔ جهادنکاح پاسخ گفته اند.
دیدگاه فقه شیعه دربارهٔ آنچه به عنوان جهاد نکاح مشهور است چیست؟ (با توجه به آنکه ظاهرا در این ازدواج حتی عده شرعی نیز نگاه داشته نمی شود).
اخیرا یکی از مفتیان وهابی گفته است جهاد نکاح حتی در ارتباط با محارم مجاز است. آیا در تاریخ اسلام اساسا چیزی به نام جهاد نکاح وجود داشته است و آیا اساساً در هیچ شرایطی امکان ازدواج با محارم مجاز شمرده شده است؟

ج- جهاد نکاح افسانه و نوعی فحشا است که متاسفانه بعضی از به ظاهر مفتیان برای نابود کردن طرف مقابل تجویز کرده اند.

55d25e9dc950d5db4d53a3b195c046c653.gif

باشگاه خبرنگاران
 

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0


عبدالرحمن الراشد، سردبیر نشریه «شرق الاوسط» گفته است:

« وهابیون با شست‌وشوی مـغزی دختران و وعــده‌های بهشت و حوریان بهشتی آنان را به عنوان برده‌ی جنسی به سوریه می‌فرستند

تا در خدمت سربازان باشند اما این اقدام پیش از این در دو دهه آشفتگی الجزایر نیز وجود داشت؛ همان‌طور که القاعده نیز چنین باوری را ترویج می‌کرد

و از تمام امکانات خود از جمله سکس برای عضوگیری جوانان استفاده می‌کرد. همین تندروها امروز وارد بحران و هرج و مرج سوریه شده و زنان و مردان را اغفال می‌کنند».


قاچاق زنان از افغانستان و فروش آنان در چند دهه جنگ و بحران باعث شده تا جامعه‌شناسان از این مساله به عنوان یک “پدیده” نام ببرند.

در هفته‌های اخیر گزارشی در رسانه‌های افغانستان منتشر شد که طبق آن زنان شوهردار در این کشور با مبلغی بین ۳۳۰ تا ۵۳۰ دلار به فروش می‌رسند.

چندی پیش در پاکستان که آن‌جا هم زنان داد و ستد می‌شوند، یک مرجع دینی به دلیل ماه رمضان اعلام کرد که خرید و فروش دختران و زنان در این ماه از سال حرام است.

ـ
ـ
javanenghelabi-jahad-nekah-3.jpg

ـ
الراشد در بخش دیگری از مقاله خود می‌نویسد: «در ماجرایی مشابه و در زمان حمله‌ی آمریکا به عراق، زنی سعودی به همراه فرزندش ناپدید شد

و پس از گذشت مدتی مشخص شد که به عقد ایمن الزرقاوی و پس از او چندین مرد دیگر درآمده و روند ازدواج‌ها تا کشته شدن زن ادامه داشت».

در جنگ جهانی دوم نیز زنان کره‌ای و چینی تحت عنوان “مایه تسلی” برای سربازان ژاپنی به بردگی جنسی گرفته می‌شدند

و در مواردی نیز پس از همخوابگی به قتل می‌رسیدند. لی‌اک سون ۸۶ ساله یک شاهد زنده از این ماجراست که می‌گوید:

«ما ۱۱ تا ۱۴ ساله بودیم و تصور نمی‌کردیم که روزی از آن شکنجه‌ها جان سالم به در می‌بریم. خیلی از دخترها سعی کردند که خودکشی کنند؛

خودشان را دار زدند یا بدون این‌که شنا بلد باشند، به دریا رفته و غرق شدند».اما این پدیده در انحصار شرق و خاورمیانه نیست؛

بلکه پس از فروپاشی روسیه، زنان و کودکان بسیاری به علل مختلف خصوصا مشکلات اقتصادی پیش‌آمده، قاچاقی به کشورهای اروپای غربی رفته

و اکثر آنان به عنوان کارگران جنسی در کلوپ‌های سکس مشغول به کار شدند.اگرچه جهادی به نام “جهاد نکاح” از نظر شرعی و به عنوان فتوا وجود ندارد،

اما به نظر می‌رسد آن‌چه در سوریه اتفاق می‌افتد به نوعی در راستای قاچاق زنان که سابقه‌ی جهانی دارد، تعریف می‌شود.

 

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0
به گزارش عصرامروز،گروه تروریستی داعش در ادامه جنایات دهشتناک خود، اخیرا با انتشار بیانیه ای رسما از ساکنان موصل خواسته است که دختران خود را برای جهاد نکاح تسلیم داعش کنند.

به گزارش المسله، گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در نهمین روز اشغال موصل، دومین شهر بزرگ عراق با انتشار بیانیه ای از ساکنان این شهر خواست که دختران خود را به منظور جهاد نکاح(اشاعه فساد و فحشا به اسم نکاح) تسلیم داعش کنند.

nf00366033-3.jpg


در این بیانیه آمده است که هر کس از این فرمان سرپیچی کند، طبق قوانین این گروه تروریستی مجازات خواهد شد.

پیشتر نیز منابع محلی و شاهدان عینی از اجبار زنان موصلی به جهاد نکاح از سوی داعش خبر دادند.

در این میان چندین نفر از زنان موصل که مجبور به این کار شده بودند دست به خودکشی زدند.
 

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0


siEvHf_410.jpg



دختران ايراني که تن به "جهاد نکاح" دادند!


در اين منطقه خبر آن پيچيده و بسياري از اهالي منطقه ما از اين مسأله به شدت ناراحت هستند زيرا اين کار را مايه شرم مي دانند.

729 به گزارش فرهنگ نیوز ، شنيده شده که تعدادي از دختران استان سيستان و بلوچستان که از نزديکان و هواداران تروريست سرشناس "عبدالمالک ريگي" رهبر اعدام شده گروهک تروريستي "جند الشيطان" بوده اند،‌ طي چند هفته اخير براي انجام "جهاد نکاح" به سوريه سفر کرده اند.

گفته مي شود اين دختران ابتدا به کشور امارات متحده عربي سفر کرده و از آنجا به ترکيه و از ترکيه وارد خاک سوريه شده اند تا به "جهاد نکاح" بپردازند.

در همين راستا يکي از افرادي که منطقه سکونت اين دختران ساکن است،‌ به خبرنگار افتخاري ما در سيستان و بلوچستان گفت:‌ بنده چندي پيش شنيدم که تعدادي از دختران و زنان هوادار گروهک ريگي براي انجام "جهاد نکاح" به سوريه رفته اند.

وي در ادامه افزود: در اين منطقه خبر آن پيچيده و بسياري از اهالي منطقه ما از اين مسأله به شدت ناراحت هستند زيرا اين کار را مايه شرم مي دانند. ما اين کار را حرام مي دانيم زيرا تفاوتي با زنا ندارد.

گفتني است "جهاد نکاح" اصطلاحي است که حدودا از يک سال پيش به وجود آمده است. اين اصطلاح اولين بار توسط يک مفتي وهابي از کشور تونس مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس اين فتوا، آن مفتي سلفي از دختران و زنان عرب براي تأمين نيازهاي جنسي جنگجويان مسلح که عليه حکومت سوريه مي جنگند،‌ به خاک سوريه بروند.

بسياري از مفتي هاي وهابي ديگر کشورهاي عربي به وي‍ژه عربستان سعودي نيز بعد از آن در اظهار نظرهاي مختلفي از چنين فتوايي حمايت کرده و خواستار افزايش "جهاد نکاح" زنان شدند.

"محمد العريفي" از مفتي هاي سرشناس وهابيت عربستان نيز با صدور فتوايي، اعلام کرد که حتي زنان شوهردار هم مي توانند تن به "جهاد نکاح" بدهند. چندي پيش نيز شيخ "ناصر العمر"‌ از شيوخ سلفي سعودي با صدور فتوايي جديد، "جهاد نکاح با محارم" را نيز حلال اعلام کرد. بر اساس فتواي او، اگر جنگجويان دختر يا زني براي نزديکي با وي پيدا نکردند،‌ مي توانند با محارم خود اين کار را انجام دهند.
 

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0
درخواست بی‌شرمانه القاعده عراق از بیوه‌های تروریست‌ها



سرکردگان القاعده عراق در تازهترین فرمان خود خطاب به همسران تروریست هایی که به هلاکت رسیده اند، از آنان خواست خود را برای “جهاد نکاح” و ارائه خدمات ویژه به دیگر تروریست ها آماده کنند.


1466006_902.jpg


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، سران القاعده از بیوه‌های کشته‌هایش خواسته به منظور حمایت از تروریست های این گروهک، فتوای جهاد نکاح را اجرا کنند. عدی الخدران فرماندار الخالص در استان دیاله عراق در گفتگو با “سومریه نیوز”، ضمن اشاره به این درخواست سرکردگان گروهک تروریستی القاعده، اظهار داشت: فتوای مزبور، معاشرت زنان القاعده با عناصر آن به منظور روحیه دادن به آنان را مشروع می داند.
الخدران افزود: تلاش القاعده برای اجرای این فتوای صادره از سوی روحانیون گمراه به منظور حمایت از گروههای مسلح در سوریه، نشانه آن است که فتوای مزبور “فرا کشوری” است و به عراق اختصاص ندارد.
وی ادامه داد: این قبیل فتواها ضربه بزرگی به اسلام وارد می کند، لذا روحانیون و علمای دین باید با اندیشه افراط گرایانه ای که می کوشد ارزشهای انسانی دین اسلام را مخدوش نماید، مقابله کنند.
فتوای شیوخ تکفیری سلفی مبنی بر “جهاد نکاح”، معاشرت زن با مرد برای چند ساعت بر اساس عقد ازدواج و سپس فسخ آن را مجاز می داند.
 

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0
دعوای شدید داعش با بعثی ها بر سر دختران «جهاد نکاح»!



ممتازنیوز: چند روزی است که گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) همراه با بعثی ها وارد عراق شده اند و اقدام تروریستی علیه دولت و مردم عراق می کنند.
خبرهای رسیده حاکی از آن است که تروریست ها بر سر دختران و زنان «جهاد نکاح» به اختلاف افتاده اند و در برخی نقاط به درگیری فیزیکی میان آنان منجر شده است.
گفته می شود علت اختلاف بعثی ها و داعشی ها بر سر تعداد دختران و زنان جهاد نکاح است. داستان از این قرار است که حدود ۸۰۰ دختر و زن «جهاد نکاح» از مرز سوریه به عراق وارد شدند. در تقسیم آنها ۶۰۰ تن از آنان در اختیارداعش و حدود ۲۰۰ نفر در اختیار بعثی ها قرار گرفت.


077b8268b27706ccd53ee51cdf8762cb2.jpg


دعوای شدید داعش با بعثی ها بر سر دختران «جهاد نکاح»!


از همین رو درگیری و اختلاف میان بعثی ها و داعشی ها بر سر زنا بالا گرفت. در همین حال منابع خبری از عراق گزارش داده که درگیری مسلحانه میان بعثی ها و داعشی ها رو به افزایش است.


////شیعه انلاین
 

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0

جهاد نکاح با خواهر نیز مجاز است




474161_306-300x160.jpg



فتوای مفتی وهابی عربستان؛ جهاد نکاح با خواهر نیز مجاز است مفتی وهابی عربستان در ادامه فتواهای گمراه کننده خود درباره تروریست‌های سوریه جهاد نکاح حتی با خواهر را مجاز خواند. باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه وهابی وصال عربستان نوشت: ناصر العمر مفتی وهابی عربستان در ادامه فتواهای گمراه کننده خود درباره تروریست‌های سوریه، اعلام کرد:‌ از این پس در ...
متن کامل »


دعوا بر سر یک زن در جهاد نکاح، ۳ کشته بر جای گذاشت





IMG20465376-300x160.jpg



دعوا بر سر یک زن در جهاد نکاح، ۳ کشته بر جای گذاشت ابی صارم فرمانده یکی از گروهک های تروریستی وابسته به جبهه النصره در دیر الزور ۳ تن از تروریست‌های تونسی وابسته به این گروهک را در این شهر و در ملاعام سربرید. شمشادی خبرنگار واحد مرکزی خبر در سوریه، مطلب جدیدی از اتفاقات خاص سوریه، در ...
متن کامل »


جهاد نکاح زنان چچنی در سوریه





china_army_girls_01-300x160.jpg



جهاد نکاح زنان چچنی در سوریه براساس اخبار منتشر شده از پایگاه خبری “الحدث نیوز” ارتش سوریه طی عملیاتی توانسته است سه زن چچنی شرکت کننده در جنگ سوریه را در حم
 

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0
نقش فتاوای علمای وهابی در ظلم و جنایت علیه مسلمانان

صدور فتاوای علمای وهابی غیرانسانی است و به جنایات القاعده و گروه‌های تکفیری مشروعیت می‌بخشد و در حالی که هیچ گونه مطابقت با شریعت اسلامی و قران کریم ندارد بلکه مغایرت اساسی هم دارد.
بالاترین حدود در شرع اسلامی شلاق و بالاترین حد در وهابیت زنده زنده پوست کندن است. همچنین وهابی‌های تکفیری اعتقاد دارند اگر در کشورهای اسلامی گناهی صورت گیرد تبدیل به بلاد کفر می‌شود و می‌توان با آنها جنگید تکفیر کردن توسط وهابی‌ها ضربه زدن به اسلام است آنها از ایجاد کشتار در میان مسلمانان دو هدف را پیگیری می‌کنند.
* درگیری داخلی بین شیعه و سنی
منحرف کردن توجه مسلمانان به دشمن خارجی در ادامه بعضی از این مفتی‌ها را معرفی می‌کنیم.
* شیخ یوسف القرضاوی
قرضاوی در تاریخ 9/9/1926 میلادی در مصر متولد شد و حفظ قرآن کریم را تا 10 سالگی تمام کرد. سپس وارد دانشگاه الازهر شد در سال 1953 مدرک عالی دانشکده اصول دین و در سال 1954 مجوز تدریس را در این دانشگاه دریافت کرد و در سال 1960 مدرک کارشناسی را دریافت و در سال 1960 مدرک کارشناسی ارشد مطالعات عالی علوم قرانی و سنت در سال 1973 مدرک دکترای خود را با رتبه عالی از دانشکده اصول دین دریافت نمود و سپس ریاست اتحاد جهانی علمای اسلام را بر عهده گرفت.


13930112000328_PhotoL.jpg



یوسف قرضاوی

قرضاوی فتاوایی را نیز مطرح کرده که هم در میان اهل سنت و هم در میان شیعیان با انتقادات شدیدی مواجه شد که از جمله می‌توان به حرمت زیارت قبور امامان و صالحان اشاره کرد.
وی اعلام کرد که علوییون و نصریه کافرتر از یهود و نصارا هستند و در گفت‌وگو با شبکه العربیه حزب‌الله را حزب‌الشیطان و الطاغوت خواند.


* شیخ عدنان بن محمد عرعور

متولد 1948 در حماه سوریه است که نسبت خانوادگی او را به شمال جزیره العرب از قبیله‌ای به نام عنزه می‌دانند. وی در عربستان آموزش دیده و استادانی چند داشته که مشهورترین آنان بن‌باز مفتی مشهور و معلوم الحال وهابی بوده است.


13930112000329_PhotoL.jpg



عدنان بن محمد عرعور

وی با انتقاد از تشیع بر اساس مبانی جریان وهابیت تکفیری عربستان توانست برای خود شهرتی نسبی کسب کند و در این دوره جایزه بین‌المللی نایف بن عبدالعزیز را هم به دست آورد. عرعور مشرب فقهی خاصی ندارد و فتاوایش به تصریح مریدان و شاگردان، از مبنای خاصی پیروی نمی‌کنند.
وی حضوری نسبتا فعال در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ماهواره‌های صفا، وصال، بیان سوریا الشعب و رشد که از لندن پخش می‌شوند دارد.
فتاوی وی معروف است مثلا او از هواداران خود خواست تا نیمه شب هر شب الله اکبر بگویند و تا 40 شب مداومت کنند تا نظام سوریه سقوط کند مخالفان به این نسخه عمل کردند و 40 شب را هم اجرا نمودند. ولی نظام سقوط نکرد.
پس از نسخه الله اکبر، شیخ عرعور نسخه «قابلمه کوبی» را تجویز کرد و از هواداران خود خواست تا در اوایل بحران در سوریه در بالکن‌های منازل خود یا در خیابان‌ها بر پشت قابلمه‌ها بکوبند و بیشترین سر و صدا تولید کنند و به آنها وعده کرد که این سر و صدا در سرنگونی نظام سوریه تاثیر خواهد داشت. این فتاوی باعث شد هواداران او را مسخره کنند و از او یک دلقک بسازند.


* محمدالعریفی
محمدبن عبدالرحمن العریفی مبلغ و عالم جوان سعودی است که 15 جولای 1970 در شهر دمام واقع در استان شرقی عربستان به دنیا آمد.


13930112000330_PhotoL.jpg



محمد العریفی



لیسانس خود را در سال 1991 در رشته اصول از دانشگاه امام محمد سعود ریاضی و فوق‌لیسانس خود را در سال 1996 در اصول دین با گرایش عقیده مذاهب معاصر از همین دانشگاه دریافت نمود. عنوان پایان نامه وی پژوهش و بررسی «الکافیه الشافیه فی الانتصار الفرقه الناجیه ابن قیم» بود که با رتبه ممتاز دفاع کرد و توانست در سال 2002دکترای خود را در اصول دین گرایش عقیده و مذاهب معاصر از همان دانشگاه محمد بن سعود دریافت کند.
عریفی تاکنون فتواهای عجیب و غریب صادر کرده است که جنجالی‌ترین فتوای وی همان است که به شورشیان سوریه اجازه می‌دهد تا با زنان ازدواج کوتاه و چند ساعته داشته باشند. در این فتوا گفته است که بهترین جهادها جهاد نکاح است.
وی همچنین در این فتوا بهشت را به آن دسته از زنانی که به این نوع ازدواج با نظامیان رضایت می‌دهند وعده داده است.
این گونه زنان بدون اینکه عده نگاه دارند و نیز حتی زنان شوهر دار نیز منعی وجود ندارد تا بدین وسیله همگی به بهشت بروند.
انتهای پیام/
 

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0
صاحب فتوای جهاد نکاح! را بهتر بشناسیم


«محمد بن عبدالرحمن العريفي» مبلغ و عالم جوان سعودي صاحب فتوای جهاد نکاحاست كه در 15 جولاي 1970 در شهر دمام واقع در استان شرقي عربستان به دنيا آمد.
عريفي تاكنون چندين فتواي عجيب و غريب صادر كرده است كه جنجالي‌ترين فتواي وي همان است که در آن به شورشيان سوری، اجازه می‌دهد تا با زنان ازدواج کوتاه و چندساعته داشته باشند. شیخ عریفی در این فتوا گفته است که بهترين جهادها، جهاد نكاح است و ازدواج بین این مجاهدین و زنان می‌تواند تمایلات شهوانی این جنگجویان را برآورده کرده و عزم آنها را برای جنگ با دولت بشار اسد افزایش دهد.


%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C1.jpg







عريفي در سنين نوجواني

وي ليسانس خود را در سال 1991 در رشته اصول دين از دانشگاه امام محمد بن سعود در رياض و فوق ليسانس خود را در سال 1996 در اصول دين با گرايش عقيده و مذاهب معاصر از همين دانشگاه اخذ كرد. عنوان پايان نامه وي پژوهش و بررسي «الكافية الشافية في الانتصار الفرقه الناجية ابن قيم» بود كه با رتبه ممتاز دفاع كرد. عريفي تحصيلات خود را ادامه داد و توانست در سال 2001 دكتراي خود را در اصول دين با گرايش عقيده و مذاهب معاصر از همان دانشگاه محمد بن سعود به پايان برساند. عنوان تز دكتري وي نيز «نظريات شيخ الاسلام بن تيمية درباره صوفيه» مي‌باشد.

عريفي عضو هيات امناي كميته عالي رسانه‌هاي اسلامي وابسته به «رابطة العالم الاسلامي» و عضو تعدادي از دفاتر تبليغي و انجمن‌هاي اسلامي و مشاور در تعدادي از مراكز اسلامي و استاد مدعو تعدادي از دانشگاه‌ها در عربستان و خارج از آن است.

علاوه بر اين عريفي عضو وزارت امور اسلامي است و با بخش‌هاي عقيدتي و ديني امنيت كشور، دفاع ملي، وزارت دفاع، دانشكده هوايي ملك فيصل و گارد ملي و وزارت آموزش و پرورش همكاري مي‌كند. عريفي كه خطيب مسجد جامع «بواردي» در جنوب رياض است، تفسير و فقه را نزد شيخ بن باز، فقه و توحيد را نزد شيخ عبدالله بن جبرين و توحيد را نزد شيخ عبدالله بن قعود و فقه را نزد شيخ عبدالرحمن بن ناصر براك گذرانده است. وي در زمينه تلاوت و قرائت قرآن و حديث از استادادن مصري و عربستاني اجازه‌نامه شرعي دارد. او همچنين در زمينه فقه، اصول، تفسير و سيره نبوي مشغول به تدريس مي‌باشد. عريفي در كنفرانس‌هاي متعددي در داخل و خارج عربستان شركت كرده است و تاكنون بيش از بيست عنوان كتاب و كتابچه با موضوعات ديني به رشته تحرير در آورده است.

عريفي همچنين بالغ بر 120 خطبه و بيش از پنجاه سخنراني ضبط شده در اينترنت دارد. وي مقالات متنوعي در روزنامه‌ها و مجلات عربي به چاپ رسانده و در كشورهاي امارات، قطر و عمان و كويت بويژه در ماه رمضان برنامه‌هاي تلويزيوني دارد. وي هم اكنون عضو هيات علمي بخش مطالعات اسلامي دانشكده معلمين در رياض و امام و خطيب مسجد دانشكده امنيتي ملك فهد مي‌باشد.

عريفي كه حضور فعالي نيز در تويتر دارد و روز به روز بر طرفدارانش ‌افزوده مي‌شود، در ميان ساكنان كشورهاي حاشيه خليج فارس با 5 ميليون و ششصد هزار طرفدار جايگاه اول را به خود اختصاص داده است. پس از وي نيز سلمان العوده با 3 ميليون طرفدار قرار دارد.


عريفي عاشق فيسبوك و تويتر است.

عريفي متاهل بوده و پنج دختر و سه پسر و يك نوه دختري از دختر بزرگش دارد. عريفي در فتواهاي خود بر لزوم داشتن فرزندان زياد و عدم جلوگيري از بارداري زنان تاكيد مي‌ورزد.

عريفي در كنار فرزندانش

عريفي همچنين به همراه برخي از شيوخ عربستاني از جمله سلمان العوده، عائض القرني، محسن العوجي كه ذيل جريان موسوم به «الصحوة» تعريف مي‌شوند، به اتحاديه جهاني علماي مسلمانان به رياست يوسف قرضاوي پيوسته‌اند. اين اتحاديه ويترين رسانه‌اي سازمان بين المللي اخوان است. جريان الصحوة جريان فكري سعودي است كه در اوايل دهه هشتاد قرن گذشته ايجاد شد و به دنبال سازش ميان تفكر وهابي و تفكر اخواني بود، به گونه‌اي كه تفكر وهابي را در زمينه اعتقادي و تفكر اخواني را در زمينه سياسي پذيرفت.


سلمان العوده و محمد العريفي از شيوخ الصحوة

از دهه نود قرن گذشته، علماي الصحوه كه خود را تحت سلطه علماي سنتي وابسته به نهاد ديني وهابيت مي‌ديدند، عليه آنان به پا خاستند. شيوخ الصحوة درون منظومه آموزشي سعودي تربيت يافته و از دانشكده‌هاي ديني وابسته به دانشگاه‌هاي سعودي فوق ليسانس و دكتراي خود را گرفته‌اند. اين روند نقش بازيگران مذهبي را درون عرصه ديني سعودي به آنان بخشيده و آنان توانسته‌اند خود را بر عرصه ديني تحميل نمايند. علماي الصحوه در دانشكده‌هاي ديني وابسته به دانشگاه‌هاي سعودي به تدريس پرداخته و در نظام آموزشي تاثيرگذار بوده و برخي پست‌هاي متوسط درون نهادهاي ديني مختلف نظير هيت‌هاي امر به معروف و نهي از منكر را در اختيار گرفته‌اند. اما با اين وجود، كانون عرصه ديني دور از دسترس اينان باقي مانده و همين مسأله نارضايتي علماي صحوه را برانگيخته است؛ چرا كه رياست تمامي نهادهاي مهم اسلامي نظير شوراي عالي قضايي، هيات علماي بزرگ و مجمع پژوهش‌هاي علمي و افتاء و دعوت و ارشاد بدون استنثاء همچنان در انحصار علماي سنتي وهابيون قرار دارد.

صالح فوزان از علماي سنتي وهابيت و عريفي: شيوخ جوان الصحوة تلاش مي‌كنند تا جايگزين علماي سنتي شوند.

علماي سنتي از تمامي امتيازات و تشريفات برخودار هستند، اما شيوخ الصحوه در پروتكل ديني در جايگاه ثانويه قرار دارند. علماي الصحوه‌ مي‌خواهند كه رسيدن به قله عرصه‌هاي ديني براي همگان فراهم باشد، نه اينكه صرفاً علماي سنتي وهابيت شايسته چنين امتيازي باشند.

از اين رو افرادي نظير العريفي و العوده تلاش مي‌كنند تا چهره‌‌اي جوان از خود به نمايش بگذارند، با جوانان نشست و برخاست كنند، براي جذب مخاطبان حضور گسترده‌اي در فضاي مجازي و نيز كانال‌هاي ماهواره‌اي و تلويزيوني داشته باشند تا بدين ترتيب زمينه افزايش طرفداران خود را فراهم نموده و جايگاه بالاتري را در نهادهاي ديني سعودي بدست آورند.

العريفي سعي مي‌كند به جوانان نزديك شود...

فتواهاي عجيب/ از جهاد نكاح تا جعل سوره سيب و توهين به پيامبر (ص)
عريفي تاكنون چندين فتواي عجيب و غريب صادر كرده است كه جنجالي‌ترين فتواي وي همان است که در آن به شورشيان سوری، اجازه می‌دهد تا با زنان ازدواج کوتاه و چندساعته داشته باشند. شیخ عریفی در این فتوا گفته است که بهترين جهادها، جهاد نكاح است و ازدواج بین این مجاهدین و زنان می‌تواند تمایلات شهوانی این جنگجویان را برآورده کرده و عزم آنها را برای جنگ با دولت بشار اسد افزایش دهد.

این ازدواج‌ها که وی آن را ازدواج‌های مناکحه یا موقتی می‌نامد، شامل زنان و دختران 14 سال به بالا، مطلقه‌ها و بيوه‌ها می‌شود. او همچنین در این فتوا، بهشت را به آن دسته از زنانی که به این نوع ازدواج با شبه نظامیان رضایت می‌دهند، وعده داده است.

پس از اين فتوا موج عظيمي از خشم جهان اسلام را فراگرفت و حتي بسياري از علماي حتي اهل سنت عليه اين فتوا موضع گرفتند و‌ آن را نوعي زنا و ترويج فساد و فحشا دانستند تا اينكه عريفي تحت فشارهاي اسلامي و عربي ناگزير شد فتواي خود را پس گرفته و اعلام كند كه اين فتوا از وي صادر نشده است. اما اين انكار عريفي مانع از آن نشد كه شورشيان سوري آن را تحريم كنند بلكه همچنان بسياري از آنها به اين فتوا عمل مي‌كنند.

اين فتوا منجر به گسترش فساد و فحشا در ميان شورشيان سوري گرديد و بسياري از آنان پدران سوري را مجبور مي‌كنند تا دخترانشان را در اختيار آنان قرار دهند وگرنه دشمن خدا بوده و مستحق مرگ هستند. اين فتوا تنها به نكاح موسوم به جهاد خلاصه نشد بلكه منجر به ظهور پديده‌ي لواط و همجنس‌بازي در ميان گردان‌هاي شورشي نيز گرديد. اخيرا تصاويري منشتر شده است كه نشان از گسترش اين پديده شوم در ميان شورشيان سوري دارد.


گسترش پديده شوم هم‌جنس‌بازي در ميان شورشيان سوري

از سوي ديگر، العریفی مدتی پیش در برنامه ای تحت عنوان «پایان جهان» ادعاهایی تعجب برانگیز مطرح کرد و گفت: حدیثی در مورد آخرالزمان و حوادث پایان جهان از «أبو هریره» وجود دارد که در آن نام افرادی همچون "جمال عبدالناصر" و "انور سادات" رؤسای جمهور سابق مصر و نیز "صدام حسین" دیکتاتور سابق عراق آمده است.

عريفي همچنين در اقدامي جنجالي كه واكنش مفتی‌های افراطی سعودي نظير صالح فوزان را برانگيخت، قرآن را به تمسخر گرفته و سوره‌اي به نام «تفاح» (سوره سيب) جعل نمود و آن را با لحن و آهنگ قرآني، قرائت نمود. وي در اين سوره جعلي به زبان عربي مي‌گويد: «ذهب احمد إلى السوق ، واشترى تفاحة ، ثم ركب الأتوبيس، ثم رجع إلى شقته وضيع المفتاح، ثم دخل إلى بيت جيرانهم ودخل إلى بيته و ارتاح» «احمد به بازار رفت، يك سيب خريد، سپس سوار اتوبوس شد، سپس به آپارلمان خود بازگشت و كليدش را گم كرد، سپس به خانه همسايگانش رفت و وارد منزل خود شد و به استراحت پرداخت».



فيلم تحريف قرآن از سوي عريفي

وي به تمسخر قرآن اكتفا نكرده و در اظهاراتی توهین آمیز در یک شبکه تلويزيوني اماراتی، مدعی شد قبل از تحریم شراب افرادی به پیامبر شراب هدیه می دادند، پیامبر اسلام نیز این شراب را می فروخته و یا هدیه می داد. این مفتی وهابی همچنین مدعی شد شراب نجس نیست زیرا پس از تحریم شراب مردم بطری های شراب را در معابر و كوچه‌ها خالی مي‌كردند، به همین دلیل پای صحابه هنگام رفتن به مسجد برای نماز به شراب آغشته می شد، ولی با همین لباس آلوده به شراب به مسجد رفته و نماز می خواندند؛ این امر بیانگر آن است که شراب نجس نیست!.

‫جديد إقامة الحد على العريفي بسبب سب الرسول ص.flv‬‎ - YouTube
عريفي به پيامبر (ص) توهين كرده و ايشان را تاجر شراب معرفي مي‌كند

در اثر واكنش‌هاي شديد به اين اظهارات، محمد عریفی سرانجام در بیانیه ای با اعتراف به اینکه در اظهارات خود به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده است، به خاطر این اشتباه عذرخواهی کرده و گفت: «پس از تأمل دریافتم که در اظهارات خود دچار اشتباه شدم، و به درگاه خداوند به خاطر این اظهارات توبه می کنم .. تأکید دارم که سنی ها به مقام پیامبر (ص) احترام می گذارند و قدر ایشان را می دانند».

همچنين شیخ محمد عریفي در اقدامي كم‌سابقه و عجيب در ميان علماي سعودي، از طريق تويتر احلام خواننده زن مشهور عرب را به ترک خوانندگی و پیوستن به راه دعوت فرا خواند. شيخ به احلام گفته بود: آیا این روز را به عنوان نقطه تحولی در زندگیات قرار نمیدهی؟ تا رمضان این سال به جای احلام خواننده، احلام دعوتگر داشته باشیم؟ احلام نيز در پاسخ از خداوند براي وي درخواست پاداش كرد.

عريفي و احلام خواننده مشهور عرب

وي در فتواي عجيب ديگري در پاسخ به سوالي درباره آزار و اذيت دختر از سوي پدرش گفت دختر نبايد به تنهايي با پدرش بنشيند مگر آنكه مادر يا برادرانش نيز حضور داشته باشند. وي گفت: «هيچ دختري نبايد در برابر پدرش لباس نامناسب بپوشد، چرا كه برخي دختران داراي اندام زيبايي هستند ... لباس تنگ مي‌پوشند و با همين لباس در مقابل پدرشان ظاهر مي‌شوند و آنها را در معرض گناه قرار مي‌دهند». آنچه شگفتي‌آور است بقيه سخنان وي است كه مي‌‌گويد: «پدر ممكن است جوان باشد و هنگامي كه به دخترش سلام مي‌دهد يا او را مي‌بوسد يا در بغل مي‌گيرد شايد شيطان او را به گناه بياندازد». عريفي در نهايت خطاب به دختر مي‌گويد: «دختر نبايد با پدرش خلوت كند و به تنهايي با او بنشيند بلكه بايد مادر يا برادران وي حضور داشته باشند»

بازتاب فتواي عجيب عريفي در رسانه هاي عربي...

كينه شديد عريفي نسبت به سوريه و حزب الله/ ملائكه در كنار شورشيان سوري مي‌جنگند!

عريفي كه روابط نزديكي با بندر بن سلطان دارد، تنها به صدور فتوا عليه سوريه اكتفا نكرده و در دو سال گذشته به امر سازماندهی جمع‌آوری کمک از سوی وهابی‌ها برای حمایت مالی از گروه‌های شورشي در سوریه مشغول بوده است. این مبلغ وهابی سعودی از حاميان سرسخت شورشي‌هاي سوريه است و درباره سوریه و نظامیان بشار اسد در اظهاراتي جنجالي مدعی شد که جنیان در کنار او هستند و با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند و با مبارزه جنیان، فرشته‌های وهابی از ترس مبارزه با نظام سوریه پا به فرار گذاشته‌اند! این مفتی وهابی سعودی مدعی شد که جنیان سوار بر اسب سفید به کمک ارتش سوریه می آیند تا افراد مسلح را شکست دهند.
اين اظهارات باز با واكنش علماي وهابي همراه شد. عادل الکلبانی و صالح فوزان دو تن از علماي برجسته وهابي داستان روایت شده از سوی محمد العریفی درباره نزول فرشتگان و جنگ آنها در کنار کسانی که آنها را «انقلابیون» سوریه نامید، محكوم كردند. كلباني در واكنش به سخنان عريفي تأکید کرد: ای مردم فقط اندکی مغز خود را به کار بیندازید .. آیا ارتش سوریه تا آن حد قوی است که فرشتگان نیز در برابر آن ناتوانند.!!

العریفی حتي مدعی شده است؛ نقشی که دبیرکل حزب الله برای ایران ایفا می کرد، پایان یافته است، تاثیرگذاری عربی وی از بین رفته است، بعید نمی دانم ایران سید حسن نصرالله را ترور کند تا وی با اسرارش بمیرد! این شیخ وهابی با توهین بی شرمانه به سید حسن نصرالله ادعا کرده، او معتقد به کافر بودن ما و مباح دانستن خون ما است، امروز شام (در اشاره به سوریه) او را رسوا کرده است، کودکان را می کشد و نوامیس را هتک حرمت می کند و با این کارها به مجوس(اشاره به ایران) تقرب می جوید.


افترائات عريفي نسبت به تشیع/ از توهين به آيت الله سيستاني تا رفتن به نبرد با حوثي‌ها براي گرفتن عكس يادگاري

عريفي ديدگاهي منفي نسبت به شيعيان دارد و تاكنون چندين بار با الفاظ اهانت‌آميز شيعيان و مراجع شيعي را خطاب قرار داده است. وي هنگامي كه دولت يمن به شيعيان حوثي حمله برد، ضمن محكوم نمودن مقاومت حوثی‌هاي یمن در برابر حملات دولت آن کشور که با حمایت و دخالت مستقیم دولت عربستان صورت پذيرفت، اساس مذهب شیعه را مجوس نامید و آیت الله العظمی سیستانی را در جملاتی اهانت‌آمیز این گونه توصیف نمود: «شَیخٌ کَبیرٌ زِندِیقٌ وَ فَاسِقٌ فِی طَرَفٍ مِن أطرَافِ العِرَاقِ؛ پیر مرد کافر، فاسق و زندیقی که در گوشه‌ای از کشور عراق به سر می برد»

عريفي در تاريخ 14/1/1431هـ از سربازان عربستان واقع در مرزهاي جنوب كشور كه در حال نبرد با حوثي‌ها بودند، ديدن كرد. بسياري گفتند كه هدف وي از اين ديدار، گرفتن عكس يادگاري با سربازان و نشان دادن خود به عنوان يك فرد مبارز بوده است.

شيخ در اين ديدار از اين قهرمانان! تشكر كرد و گفت كه از صميم قلب دوست داشت كه يكي از اين سربازان باشد. شيخ عريفي در اين سفر اصرار كرد كه لباس نظامي بر تن كرده و سلاح به دست بگيرد و با سربازان و نيروهاي ارتش عكس يادگاري بگيرد.


عريفي در خط مقدم: «با حوثي‌هاي گمراه مبارزه مي‌كنيم»

وي مانند اظهارات بي‌پايه ديگر خود، اساس مذهب تشيع را آيين «زردتشت» مي‌دانست و مدعي شد اين آيين قبل از اسلام در سرزمين ايران جاري بود. وي پيروان تشيع را «اهل بدعت» دانست كه امامان خود را تا مرتبه نبوت و بلكه الوهيت بالا مي‌برند. وي در اظهاراتي سخيف مدعي شد شيعه در طول تاريخ عليه اسلام توطئه كرده است و براي اين كار مثلا با مغول‌ها عليه خلافت عباسي متحد شده است. وي درباره شيعيان سعودي نيز مدعي شد «اگر هوشياري دستگاه امنيتي نبود اين افراد چه كارهاي عجيبي كه نمي‌كردند» بسياري از شخصيت‌هاي اسلامي سني و شيعي به اين اظهارات عريفي واكنش نشان دادند و حتي شيعيان خليج فارس از دولت‌هاي خود خواستند تا مانع از ورود عريفي به كشورشان جهت ايراد سخنراني شود. وي بار ديگر تحت فشارهاي عربي و اسلامي مانند گذشته مجبور به عدول از سخنان خود شد و در اظهاراتي متفاوت گفت: «آيت الله سيستاني بر مدار فرمايشات الهي گام برميدارد و به همين دليل است که ايشان را بر بسياري از علماي اهلسنت ترجيح ميدهم». وي با چرخشي آشکار نسبت به مواضع خود تاکيد کرده که شخصيت عالمان شيعه را نسبت به علماي اهلسنت، به هدايت رسول الله و فرمايشات ايشان در زهد، نزديکتر ميداند. گفته مي‌شود وي به دليل ترس از واكنش شيعيان كشورهاي حاشيه خليج فارس و ترس از دست دادن تريبون‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني خود در اين كشورها از اظهارات پيشين خود عدول كرده است.

عريفي و تبليغ وهابيت در يمن: عريفي از تعيين ده مبلغ در روستاهاي حوثي نشين يمن براي تبليغ وهابيت و ميزان دستمزد هر يك از اين مبلغان خبر مي‌دهد/ عريفي؛ اولين شيخي كه درخواست سفر به سرزمين‌هاي اشغالي كرد...

عريفي را اولين مبلغ ديني سعودي مي‌دانند كه اعلام كرد قصد دارد از بيت المقدس ديدن كند. وي چندي پيش در سخناني گفت: براي تاكيد بر اين مطلب كه بيت المقدس حق مسلمانان است، قصد دارم از اين مكان مقدس ديدن كنم.

اين اظهارات با استقبال گرم وزرات خارجه رژيم صهيونيستي و رسانه‌هاي اين رژيم همراه شد. روزنامه «اورشليم پست» اسرائيل به نقل از مقامات اسرائيلي گفت: «قدس متعلق به اسرائيل است و تمامي افراد از اديان مختلف مي‌توانند به اينجا بيايند و از آن لذت ببرند» وزارت خارجه اسرائيل نيز از اين درخواست عريفي استقبال كرد.

رژيم صهيونيستي از اظهارات عريفي استقبال كرد

اين اظهارات عريفي بار ديگر با واكنش شديد، انتقادات و حملات تندي مواجه شد. شيخ حامد بيتاوي رئيس انجمن علماي فلسطين و خطيب مسجد الاقصي در اين باره گفت: «اين ملاقات كه در چارچوب عادي‌سازي روابط با اشغالگران صورت مي‌گيرد، بدون هماهنگي با اشغالگران مهيا نيست و باعث مي‌شود كه ساير علما و مشايخ ديني به شيخ عريفي اقتدا نمايند. چنين ديداري زمينه را براي پذيرش حاكميت رژيم صهيونيستي بر قدس اشغالي فراهم نموده و سنت سيئة‌اي را بنيان مي‌گذارد». وي خطاب به شيخ عريفي تاكيد كرد: «اي شيخ ما اجتهاد كردي اما اجتهادت اشتباه بود»
عريفي همچنين در فتوايي بيان كرد كه هك سايت‌ها و پايگاه‌هاي صهيونيستي شرعاً جايز نيست و از اهل سنت و جماعت خواست كه در اين باره از ايرانيان و مجوسي‌هاي كافر تقليد نكنند.


عالم بي عمل/ حمله به عريفي در لندن/ عريفي عامل شكاف ميان اهل سنت و شيعيان در انگليس

چندي پيش برخي رسانه‌هاي عربي خبر دادند كه محمد عريفي هنگام خروج از رستوان مك دونالدز ( كه يك رستوران اسرائيلي است) در لندن مورد حمله شديد از سوي دو تن از جوانان شيعه عراقي قرار گرفت. كاربران شبكه اجتماعي توئيتر نيز تصويري از او در بيمارستان منتشر كردند كه بعداً مشخص شد آن عكس مربوط به چند سال قبل است. اين سايت‌ها با اشاره به تناقض موجود در فراخوان العريفي برای جهاد در سوريه و سفر وی به لندن، او را "عالم بي عمل" توصيف كردند. خبرهاي منتشر شده در رسانه هاي سعودي حاکي از آن بود که شيخ "محمد العريفي" براي گذراندن تعطيلات تابستاني خود، به لندن سفر کرده است. در پي انتشار خبر سفر العريفي به لندن،‌ هزاران تن از کاربران اينترنتي با انتشار مطالبي در اين باره در صفحات شخصي خود در سايت‌هاي اجتماعي، او و ديگر مفتي‌هاي وهابي را به باد تمسخر گرفتند.

كاربران اينترنتي عريفي را به باد تمسخر گرفته و گفتند كه وي براي جهاد نكاح به لندن سفر كرده است...

يکي از جالب ترين مطالب نوشته شده در اين باره اين است که مي گويد: «جوانان براي جهاد به سوريه مي روند و العريفي براي "جهاد نکاح" به لندن مي رود! اکنون اين چند پرسش مطرح مي شود که آيا خود اين مفتي ها براي جهاد به سوريه مي روند؟! آيا اگر جهاد در سوريه واجب است، خودشان به اين واجب و وظيفه عمل مي کنند؟! چرا اين مفتي ها مانند محمد العريفي که جوان هم هستند و توانايي جنگيدن هم دارند، به سوريه نمي روند؟! چرا جوانان مردم را براي کشته شدن در سوريه دعوت مي کنند اما خودشان براي خوش گذراني به لندن مي روند؟» اين خبر در حالي مطرح شد كه تعدادي از سايت‌هاي خبري ديگر از قول شیخ تکفیری سعودي نوشتند كه مورد حمله هيچ كس قرار نگرفته است.

در همين راستا پس از سفر عريفي به لندن، روزنامه انگليسي "اينديپندنت" با انتشار گزارشي به موضوع شکاف ميان شيعه و سني در لندن پرداخت و "محمد العريفي" مفتي سرشناس وهابيت در عربستان را عامل دامن زدن به اختلاف و تفرقه ميان اهل سنت و شيعيان آنجا معرفي کرد. در اين گزارش مفصل، به اظهارنظرها، افکار، فتواها و اقدامات افراط‌گرايانه عريفي اين شيخ افراطي اشاره شده است. از جمله عوامل اصلي که در اين گزارش به آن اشاره شده، فتواهاي جهادي العريفي است. اين گزارش در بخشي ديگر نيز به درگيري هاي رخ داده ميان شيعيان و اهل سنت در لندن و ديگر شهرهاي انگليس اشاره کرده و علت اصلي هر کدام را بيان کرده است. در بيشتر اين حوادث،‌ اظهارنظر مستقيم و گاهي غير مستقيم افرادي مانند محمد العريفي موجب رخ دادن درگيري ميان شيعه و سني شده است.

منتقدان درباره عريفي چه مي‌گويند؟ شيفته حضور در شبكه‌هاي ماهواره‌اي، خود بزرگ‌بين، علامه دهر!، سارق آثار ادبي

مخالفان عريفي معتقدند كه وي براي حضور در برنامه‌هاي مختلف ماهواره‌اي و تلويزيوني علاقه زيادي دارد و اين به خاطر كسب درآمد است. دكتر آل زلفه عضو هيات علمي دانشگاه ملك سعود مي‌گويد: «از عريفي بپرسيد در طول عمرش به جايي رفته است كه خبري از پول نبوده باشد»

عريفي شيفته حضور در تلويزيون و شبكه‌هاي ماهواره‌اي است

در عين حال بسياري عريفي را به خود بزرگ‌بيني و توهين به ديگران متهم مي‌كنند. در همين رابطه عمار بوقيس نويسنده سعودي از عريفي انتقاد كرد و گفت: «متاسفانه عريفي از اينكه با من در تلويزيون ظاهر شود، اجتناب ورزيد، به اين بهانه كه ظاهر من براي حضور در تلويزيون نامناسب است، من اين توهين وي را تحمل و تلاش كردم تا با وي وارد درگيري نشوم» وي افزود: «فكر كردم موضوع تمام شده است تا اينكه ديدم وي به صراحت مي‌گويد اشتباه نكرده است و من از اين رفتار وي شگفت‌زده شدم چرا كه وي مثلا مبلغ است در حالي كه با اين روش زشت با من برخورد مي‌كند».

عريفي از حضور در تلويزيون در كنار بوقيس به دليل ظاهر وي اجتناب ورزيد

منتقدان عريفي را كسي مي‌دانند كه ادعا مي‌كند علامه دهر است و همه چيز را مي‌داند و به تمامي علوم احاطه دارد. خود را هم فقيه، هم شاعر، محدث، واعظ، انديشمند سياسي، كارشناس اقتصادي، جامعه شناس و عالمي كه در جهت ياري رساندن به ملت‌ها تلاش مي‌كند و در كنار آنان مي‌ايستد، مي‌پندارد. عريفي دچار بيماري خودبزرگ بيني و غرور است. يك جا ادعا مي‌كند كه افرادي را در كمتر از پنج دقيقه به راه راست هدايت كرده، جاي ديگر با لباس‌هاي نظامي در كوه‌هاي جنوب عربستان براي مبارزه با حوثي‌ها ظاهر مي‌شود و هدف وي نيز همان عكسي است كه مي‌گيرد و آن را در پايگاه‌هاي اينترنتي پخش مي‌كند و مي‌خواهد به مردم بگويد من تنها مرد حرف نيستم بلكه مردم عملم. وي فتواهاي عجيب و غريبي مي‌دهد كه توهين به اخلاق و ارزش‌هاي جامعه است.

عريفي و انتخاب مصر به عنوان زمين بازي جديد خود

با روي كار آمدن اخوان المسلمين مصر، عريفي فرصت را براي نشر افكار و ايده‌هاي مخرب وهابي خود و تبليغ عليه ايران و تشيع در مصر مناسب ديد و با ايراد چندين خطبه درباره فضايل مصر جاي پاي خود را در اين كشور مستحكم نمود. وي به بسيج سلفي‌ها عليه شيعيان پرداخت و با تلاش‌هاي خود چندين كنفرانس ضد شيعي و ضد ايراني و ضد سوري برگزار نمود.


عريفي هرگونه برقراري روابط با ايران را اشتباهي بزرگ مي‌داند

اكنون عريفي به يك چهره شناخته شده در ميان مصري‌ها تبديل شده است و اين پس از آن بود كه در دسامبر گذشته وي در مسجد بورادي خطبه اي درباره فضايل مصر ايراد كرد و اين خطبه به سرعت برق در پايگاه‌هاي ارتباط جمعي پخش شد و مورد استقبال مصري‌ها قرار گرفت. وي در اوايل ژانويه گذشته براي ايراد چندين خطبه به مصر رفت. البته گفته مي‌شود وي متن اين خطبه را از فرد ديگري به سرقت برده است.

منتقدان عريفي را فردي مي‌دانند كه آثار و افكار ديگران را به سرقت برده و به نام خودش منتشر مي‌كند. وي تاكنون چندين بار افكار و متون شعري و پژوهش‌ها و مقالاتي را از ديگران ربوده و به مخاطبان خود گفته است كه از ابداعات خودم است. حتي خطبه وي با عنوان «فضائل مصر» نيز از مقالات پژوهشگر سعودي دكتر محمد موسي شريف ربوده شده است كه در مجله سعودي «جامعه» تحت عنوان «فضائل مصر و مزاياي مردمان آن» منتشر مي‌شده است.

خطبه عريفي درباره مصر كه گفته مي‌شود متن آن را از يك انديشمند عربستاني به سرقت برده است.
يكي از همين كنفرانس‌هاي ضد ايراني در 10 ژانویه 2013 با عنوان "یاری مردم عرب اهواز"! در یکی از هتل های بزرگ مصر برگزار شد. العریفی، از سخنرانان اصلي اين کنفرانس بود که بیش از هر سخنران دیگری حرف های تند بر ضد عملکرد دولت ایران در داخل این کشور بر زبان آورد. او گفت: «فشار و موارد اعدام در ایران بالاتر از آن است که ما در فلسطین شاهد هستیم و آنچه یهودیها در حق برادران فلسطینی ما انجام می دهند، یا در بسیاری دیگر از کشورها که مسلمانان در آن رنج می برند».
وي همچنين در نشست علماي اسلامي در قاهره خواستار جهاد با مال و جان و سلاح عليه نظام بشار اسد و حزب الله لبنان شد. عريفي در كنفرانس حمايت از سوريه، عليه حزب الله، سوريه و ايران اعلام جهاد كرد.


آيا شيوخ تندروي سلفي در نهاد معتدل الازهر نيز رسوخ پيدا كرده‌اند؟

متاسفانه در كشوري مانند مصر که دانشگاه ریشه دار «الازهر» در آن قرار دارد و نیازی به علما و مبلغان سلفی و وهابی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ندارد، مي‌بينيم كه شيوخ وهابي در اين نهاد ميانه‌رو هم نفوذ كرده و جولان مي‌دهند. به ویژه که شيوخ وهابي نظير العريفي بر این باورند که به علت کاهش نقش نهادهای دینی مصر، این کشور فضای مناسبی برای انتشار افکار اندیشه های وهابیت و سلفی‌گری است.

البته سفرهاي العریفی به مصر و سخنرانی جنجالی و جوسازی وی علیه ایران با انتقادات زيادي از سوی محافل مصری و برخی منتقدین در عربستان روبرو شده است. يكي از مصري‌ها در اين باره مي‌گويد: «العریفی بعد از اتمام خطبه خود سوار بر اتومبیل آخرین مدل خود شده و به سوی قصرش حرکت کرد در حالی که از مسلمانان فقیر و عموم مردم خواست تا خود را برای جهاد آماده كنند».

عريفي در مصر تلاش مي‌كند تا بر تنش میان مسلمانان اهل تسنن و شیعیان بیفزاید.

جمع‌بندي

العريفي مبلغ تندروي وهابي اخواني وابسته به جريان الصحوة عربستان است كه تلاش مي‌كند با صدور برخي فتاواي جنجالي نظير فتواي جهاد نكاح و برخي اظهارات عجيب و غريب نظير جعل سوره سيب، توهين به پيامبر اكرم (ص) و ... توجهات را به سوي خود معطوف ساخته و بدين ترتيب جايگاه بالاتري را در ميان علماي وهابي سعودي براي خود دست و پا نمايد.

منتقدان عريفي را فردي خود بزرگ بين مي‌دانند كه ادعا مي‌كند به همه علوم تسلط دارد حال آنكه وي بسياري از آثار خود را از ديگران به سرقت برده است. وي ادعا مي‌كند در راستاي دفاع از حقوق ملت‌ها گام بر مي‌دارد حال آنكه با اظهارات و فتواهايش در جهت شعله‌ور نمودن آتش اختلاف ميان اهل سنت و شيعيان حركت مي‌كند. يكي از ويژگي‌هاي عريفي آن است كه وي بارها به انکار حرف‌های خود و پس‌گرفتن فتواهایش اقدام كرده است كه اين نشان از بي‌اساس بودن بسياري از اظهاراتش است. عريفي همچنين در جهت انتشار افکار فرقه گرایانه «وهابیت» در ميان ساير كشورهاي اسلامي نظير مصر و تونس فعاليت مي‌كند، حال آنكه این تفكرات سلفی افراطی خطر ویرانگری برای مردم اين كشورها به شمار می‌آیند.



محمد العریفی یکی از مفتیان تندرو ، تکفیری و افراطی سلفی و از چهره های سرشناس عربستان است که چندیست با اعمال و فتاوای جنجالیش مشهور گشته است ، عریفی با ظاهری فریبنده ، خود را حامی اسلام دانسته و مرتبا بر طبل مشرک بودن شیعیان می کوبد.


اما خوشبختانه از آن جایی که خداوند متعال دشمنان خویش را به واسطه خودشان رسوا می نماید ، فریب کاریهای عریفی نیز چندان طول نکشید و ماهیت باطنی وی بر همگان آشکار گشت و بدین طریق بر همگان ثابت گشت که پشت پرده زندگی آنان که بیش از پیش دم از اسلام زده و خود را مسلمان واقعی می دانند و پیروان دیگر مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی را مشرک و کافر قلمداد می نمایند ، چیست !

در زیر به گوشه هایی از پشت پرده زندگی وی اشاره می نماییم:

پس از این که اعتراضات و مخالفت های فراوانی از سوی علما و شخصیت های جهان عرب و از جمله مقامات تونسی در واکنش به صدور فتوای بی شرمانه جهاد نکاح توسط این مفتی سلفی صورت گرفت و وی آبروی نداشته خود را در خطر دید ، در دروغی بزرگ نسبت این فتوا به خود را تکذیب کرده و گفت : هیچ انسان عاقلی چنین فتوایی نمی دهد .[۱]

مدتی بعد از صدور این فتوا ،پس از آن که تصاویر وی با پوشش غیر معمولیش یعنی با کت و شلوار و تی شرت در خیابانهای لندن منتشر شد ، جنجال دیگری به راه افتاد به گونه ای که بسیاری از سایتهای مخالف و موافق وی این تصاویر را به نحو گسترده منتشر کردند ، به دنبال این تصاویر بود که خبر درگیری چند نفر از جوانان عراقی مقیم لندن با وی و در نهایت زخمی شدن عریفی توسط آنان به همراه تصاویر بستری بودن وی در بیمارستان لندن در سایتهای خبری منعکس شد ، روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت عریفی با پولهایی که مردم برای کمک به مخالفان دولت سوریه جمع کرده اند در لندن مشغول خوشگذرانیست .

اما رسواییهای وی بدین جا ختم نمی شود.




%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C3.jpg


در ادامه این جنجالها به تازگی عکسی منتشر شده که عریفی را در کنار احلام ،خواننده زن بی حجاب اماراتی تبار نشان می دهد.

این عکس نیز به طور گسترده در فضای مجازی و صفحات سایت های اجتماعی جهان عرب منتشر شده و بهانه ای شد تا کاربران عرب انتقادات فراوانی به فرقه ضاله وهابیت کنند.

از دیگر رسوایی های جدید عریفی انتشار تصویر حضور وی در ضیافتی بود که در آن مشروبات الکلی سلف می شد.

کاربران عرب بعد از انتشار آن تصویر، وی را "مفتی شرابخوار"‌ نامیدند.

پایگاه های خبری نوشتند که او اخیرا در مراسمی شرکت کرده و مقداری هم شراب نوشیده است. تصویر حضور او در این مراسم – که به خودی خود رفتاری شبهه ناک و غیر شرعی به شمار می رود – ، جنجالی جدید را آفریده است.

انتشار این تصویر به قدری به این مفتی وهابی فشار آورده که او تلاش کرد این عکس را ساختگی معرفی کند اما دیگر حاضران در آن مراسم، در مطالب مختلف و اظهاراتی گوناگون حضور «محمد العریفی» در آن مراسم را تأیید کردند.


%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81%DB%8C4.jpg



و این است چهره واقعی و پشت نقاب مفتیان سلفی و آیین ضاله وهابیت .
حال می فهمیم که ادعای مفتیان سلفی و وهابی که تنها خود را مسلمان واقعی و حامی آن می دانند ، ادعایی کاملا درست و به جا بوده است چرا که ایشان پیرو همان اسلام آمریکایی و صهیونیستی هستند و بدین معنا تنها مسلمان واقعی نیز پیروان آیین وهابیت به شمار می آیند و شیعیان از این جهت که چنین اسلامی را ساخته دست استعمار می دانند ، کافر بدان محسوب می شوند .
منابع:سایت های تعامل و ترور کور
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر