دیتا ویدئو پروژکتور چیست و چه قابلیتها و کاربردهایی دارد؟

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
دیتا ویدئو پروژکتور چیست و چه قابلیتها و کاربردهایی دارد؟

ویدئو پروژکتور یا دستگاهیست مبتنی بر لامپ و لنز (عدسی) که تصاویر ورودی به خود را از منابع مختلف نظیر: کامپیوتر، ویدئو، انواع پلیرها، دوربینهای فیلمبرداری و غیره دریافت نموده و پس از پردازش آن، بر روی پرده نمایش با بزرگنمایی قابل توجهی منعکس می کند. این بزرگنمایی بستگی به لنز و نیز فاصله دستگاه از پرده نمایش خواهد داشت.

این دستگاه که در گذشته فقط پخش کننده تصاویر ویدئویی بوده است، امروزه با نامهای مختلفی نظیر: دیتا پروژکتور، پروجکشن، مالتی مدیا پروژکتور و حتی گاها پروژکتور خوانده می شود که منظور از تمام آنها یکیست. طبعا با پیشرفت چشمگیر علم و تکنولوژی، دیتا پروژکتورها ، و ها نیز روند رشد و تکامل پر پیچ و خم خود را پیموده اند و در حال حاضر قادرند بسیاری از انتظارات کاربران را برآورده نمایند. عدم نیاز به تاریک نمودن اتاق یا سالن جلسات، اولین مرحله توسعه این دستگاه بود که با افزایش شدت روشنایی ( و کاهش قیمت در گذر زمان) موجب گردید در حیطه وسیعتری مورد استفاده قرار گیرد.

با گذشت زمان این ابزار، موثر و موثرتر شده و امکانات بیشتری را شامل گردیده است، توسعه سیگنالهای ورودی قابل پخش، مجهز شدن به درگاه LAN و امکان کنترل از طریق شبکه، امکان اتصال فلش مموری (USB Memory) و کارتهای حافظه، افزایش رزولوشن قابل نمایش از SVGA تا محدوده UXGA و HD، امکان اتصال به پورت HDMI، طراحی و ساخت ویدئو پروژکتورهای جیبی، هوشمند، سه بعدی و وایرلس از جمله مراحلیست که در تاریخچه این دستگاه قابل اشاره است.

کاربردها:

همگام با تکامل ویدئو پروژکتور، کاربردهای آن نیز به فراخور نیازهای متفاوت کاربران، افزایش چشمگیری داشته است. امروزه علاوه بر کلاسهای درس، کارگاهها، سایتهای کامپیوتر، مراکز علمی و آموزشی و دانشگاهها، حوزه استفاده از دیتا پروژکتور به بسیاری از مراکز دولتی، تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز نظامی و عملیاتی، تجارت و دموی محصولات و خدمات، تفریحات و سرگرمی و نیز منازل (سینمای خانگی) توسعه یافته است.
یافته است.

ویدئو پروژکتور که روزگاری دستگاهی نسبتا لوکس و تجملاتی به نظر می رسید و عمدتا در مراکزی معدود مورد استفاده قرار می گرفت، امروز در طرح هوشمند سازی مدارس (کلاس هوشمند)، در جیب کاربران شخصی و بازاریابها (مینی پروژکتور) و دفاتر کار و حتی منازل به وفور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در یک کلام می توان چنین گفت که در هر کجا که تصویر، گویا و موثر واقع شود، جای یک ویدئو پروژکتور خالیست!
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر