دو نمونه از عکاسی صنعتی که حتی انسان هم در آن دخیل نیست

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
دو نمونه از عکاسی صنعتی که حتی انسان هم در آن دخیل نیست:
1- ماهواره ای که عکس های دقیق زمین را مخابره می کند. در این روش کلیه ی کار و فعالیت های عکس برداری طبق فرمول های از پیش تنظیم شده انجام می گیرند. در این جا صرفا علم است و کاربرد مفید خودش را دارد. برای مثالی دیگر می توانیم به عکس های تلسکوپ ها و میکروسکوپ ها نیز اشاره کنیم.

2- موارد دیگری نیز وجود دارند که در عکس برداری از آن ها انسان دخیل نیست و انسان در آن مانند یک صنعتگر است. برای مثال زمانی که یک قالیباف یا تراشکار در حال کار کردن است ، همه او را یک صنعتگر می بینند. اما زمانی که محصول نهایی تولید شد همه ، محصول را یک شی هنری می بینند. در عکاسی صنعتی و نیز همین امر انجام می شود محصولی مفید و ارزشمند تولید می شود اما در عمل یک کار صنعتی صورت گرفته است. به همین دلیل از لفظ عکاسی صنعتی استفاده می کنیم

عکاسی از هر نوع فعالیت شرکت ها در حیطه ی عکاسی صنعتی جای می گیرد. پس عکاسی صنعتی میدان گسترده ای دارد. زیرا دربرگیرنده ی تمام فعالیت هایی می باشد به تولیدکنندگان کمک می کند تا محصولاتشان را به صورت تصویری تبلیغ کنند. عکاس صنعتی باید این قابلیت را داشته باشد که از نماها و جلوه های تازه ای بهتری استفاده کند و همیشه عکس هایش نسبت به موضوعات مشابه نوآورانه باشد.
هدف عکاسی صنعتی برقراری ارتباط می باشد. زیرا موثرترین عکس ها ، عکس هایی هستند که در عین سادگی می توانند ارتباط برقرار کنند و توجه دیگران را به خود جلب کنند. استفاده از تمهیدات عکاسی ، فنون غیرمتعارف و جلوه های ویژه در عکس ها باعث ضعف کار می شود و گیرایی عکس را کمتر می کند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر