دور چشم‌مان ضد آفتاب بزنيم؟

Mohadlove

مدیر بخش آرایش و زیبایی
2014-02-16
1,290
1,063
0







 [h=2] دور چشم‌مان ضد آفتاب بزنيم؟
[/h]
ar4-2533.jpg

معمولا روي بروشور بيشتر كرم‌هاي ضدآفتاب، نوشته شده که از این محصول برای پوست اطراف چشم‌مان استفاده نکنیم. اما چرا؟ مگر پوست نازک اطراف چشم، مراقبت نمی‌خواهد؟

دکتر احسانی، متخصص پوست و مو در این باره می‌گوید: «از آنجا که پوست زیر چشم و پلک، پوست حساس و نازکی است و احتمال ایجاد حساسیت در آن وجود دارد، بنابراین معمولا توصیه می‌شود که از کرم‌های ضدآفتاب برای پوشش پوست اطراف چشم، استفاده نشود.»

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: «این در حالی است که در بیشتر موارد، مشکلی برای افرادی که ضدآفتاب را دور چشم‌شان می‌زنند هم ایجاد نمی‌شود.»

وی تاکید می‌کند که برخی از افراد، گاهی بدون اطلاع از احتمال ایجاد حساسیت ناشی از مصرف کرم‌های ضدآفتاب برای پوست اطراف چشم، آن را روی پلک و زیر چشم خود هم زده‌اند و مشکلی برایشان پیش نیامده است. دکتر احسانی ادامه می‌دهد: «توصیه ما این است که برای پوست اطراف چشم خود از کرم‌های ضدآفتاب مخصوص دور چشم کمک بگیرید اما از آنجا که این کرم‌ها همیشه در دسترس افراد نیستند، بنابراین می‌توان با آزمون و خطا، از ضدآفتاب‌‌های معمولی هم برای دور چشم استفاده کرد.»

چطور؟ «به این صورت که ضدآفتاب معمولی را چندبار دور چشم‌تان بزنید. اگر دچار سوزش، قرمزی و التهاب نشدید، می‌توانید بدون دغدغه از ضدآفتاب صورتتان برای پوشش پوست اطراف چشم هم کمک بگیرید.»
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: hasti و Atash

mobina

New member
2016-06-05
3
2
0
شاندیز
سلام
بچه ها حتما موقع بیرون رفتن از کرم استفاده کنین چون واقعا اشعه آفتاب مضره برای پوست
سعی کنین از برندای معروف مثه سینره استفاده کنیبن
کرم ضد آفتاب سینره SPF ش 50 ست .

اگه یکمی هم توی اینترنت بگردین مدلای مختلف پیدا میکنین مثه این
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: hasti

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر