دمنوش‌های آرامش‌بخش را بشناسید

arax2015

New member
2015-11-30
3
0
0
امروزه به دلیل آشنایی مردم با مباحث بیشتر آنها سعی دارند مواد غذایی ارگانیک و گیاهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند. دمنوش گیاهی که تنوع زیادی دارد و مطابق با سلیقه‌های افراد تهیه می‌شود، جای خود را میان مردم به خوبی باز کرده است.
از این رو در این مقاله چند نمونه از دمنوش‌هایی با طبع گرم و آرام‌بخش را به شما معرفی می‌کنیم.

دمنوش اسطوخودوس
دارای طبیعت گرم و خشک است. از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به درمان افسردگی، استرس و آرامش‌بخش بودن آن اشاره نمود. این دمنوش همچنین در درمان میگرن، زکام، آسم و برونشیت، انواع روماتیسم و اگزما مفید است و شستشو دهنده کلیه نیز می‌باشد.

چای سبز
دارای خاصیت ضد سرطان است. در درمان فشارخون بالا و افسردگی موثر بوده و نیز، محرک سیستم ایمنی بدن می‌باشد.

دمنوش زنجبیل
دارای طبیعت گرم و خشک است. بالا برنده فشارخون و خون‌ساز است. در تقویت اعصاب و معده موثر است. ضد درد مفاصل و صفرا است و نیز خاصیت ضد سرطانی دارد. از آن بهعنوان تقویت کننده حافظه نیز می‌توان استفاده نمود.

دمنوش بهار‌نارنج
دارای طبیعت گرم است. آرام‌بخش و نشاط ‌آور است. در تقویت قلب و اعصاب موثر است و در افرادی که میل به غذا در آنها کم است، بهار‌نارنج بهعنوان یک دمنوش اشتهاآور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دمنوش گل گاوزبان و سنبل طیب
دارای طبیعت گرم است. از مشهورترین خواص گل گاوزبان می‌توان به خاصیت آرام‌بخش بودن آن اشاره کرد. در درمان سردرد‌های عصبی و تشنج و صرع موثر است. ضد سودا، ضد صفرا و ضد قولنج است.

دمنوش بابونه

دارای طبیعت معتدل است. این دمنوش مانند دمنوش بهارنارنج اشتهاآور است. در تقویت اعصاب (بهویژه اعصاب روده و معده) موثر است. شستشو دهنده کلیهها است. در درمان تب، یبوست مفید است. از بین برنده انگل می‌باشد.

دمنوش به‌لیمو
دارای طبیعت گرم بوده و در درمان بی‌خوابی، سردرد، تپش قلب موثر است. دمنوش به‌لیمو خاصیت تقویت‌کنندگی برای حافظه نیز دارد.
رزماری (دمنوش اکلیل کوهی): دارای طبیعت معتدل و گرم است. در درمان اضطراب مفید است. تقویت کننده اعصاب و مقوی معده است. شستشو دهنده کلیه می‌باشد. دارای خاصیت ضد صفرا وضدّ دردهای روماتیسمی، استخوانی و کمری است و از بین برنده سنگ صفرا می‌باشد. زکـام، آسـم و سیاه‌سرفه را نیز درمان می‌کند.

دمنوش مرزنجوش
دارای طبیعت گرم است. این دمنوش آرام‌بخش بوده و در درمان میگرن و سردردهای عصبی و بی‌خوابی موثر می‌باشد. بعنوان داروی ضد نفخ و ورم معده، ضد سرماخوردگی، ضد اسهال بهکار می‌رود و نیز خلط‌آور، تب‌بر و اشتهاآور است.

دمنوش بادرنجویه
دمنوش بادرنجویه دارای طبیعت بسیار گرم است. نشاط‌آور است. تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و در درمان سرماخوردگی موثر می‌باشد. علاوه بر آن، بادرنجبویه می‌تواند تب و مشکلات گوارشی را از بین ببرد. همچنین تقویت کننده سلول‌هـای مغزی، خـواب‌آور و آرام‌بخش هستند. در بعضی مزاج‌ها سبب افزایش فشارخون می‌شود و در بعضی باعث تقویت قلب و اعصاب شده و همچنین باعث خون‌سازی می‌شود.

دمنوش آویشن دمنوش
آویشن دارای طبیعت معتدل است. در تقویت اعصاب موثر بوده و سبب افزایش فشارخون و کاهش غلظت‌خون می‌گردد. دمنوش آویشن اشتهاآور بوده و ادارار را زیاد می‌کند. در درمان کولیت‌های مزمن موثر است. از دیگر فواید آن می‌توان به ضد عفونی کردن بدن و خاصیت ضد صفرا بودن و همچنین درمان سرماخوردگی اشاره نمود.

دمنوش دارچین

این دمنوش دارای طبیعت گرم و خشک است. در درمان دیابت، مشکلات گوارشی و وسواس موثر است. نشاط‌آور است و در تقویت کبد و معده نیز موثر است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر