دمای فضا چقدر است؟

asalak

شهبانو
2014-01-02
596
1,195
0
ادرسم عوض شد...
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تنها زمانی می توانیم دما را در محیط فضا اندازه گیری کنیم که جسمی مانند یک تکه سنگ یا فضا نورد را به آنجا ارسال کنیم.

یک تکه فلز یا جسم برهنه و بدون روکش در فضا زیر تابش پیوسته خورشید می تواند تا 260 درجه سانتی گراد افزایش دما داشته و گرم شود که اثر همین جسم را در دو سایه قرار دهیم دمای آن به 100 درجه زیر صفر نیز می رسد.

فضا نوردانی که جهت انجام کارهای خود به خارج از ایستگاه فضایی می روند به تمامی تجهیزات فلزی که می خواهند استفاده کنند روکشی می پیچانند تا آسیبی به آن وسیله وارد نشود.

تفاوت شدید دما در بخش های رو به خورشید و سایه تاثیرات جدی بر فضا نوردان می گذارد به طوری که آنها می توانند به سادگی آن را حس کنند.

لباس مخصوص فضا نوردان با استفاده از سامانه های خنک و گرم کننده توانایی جبران این تفاوت دما و به تعادل رساندن دما را دارد.

هرچه از خورشید دورتر برویم دمای اجسام در فضا کاهش می یابد به گونه ای که دمای پلوتون می تواند تا 240 درجه پایین برود و دمای ابرهای گاز و غبار میان ستاره ای در کهکشان راه شیری هم تنها 10 تا 20 درجه بالاتر از صفر مطلق است.
منبع باشگاه خبرنگاران
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر