دلیل اینکه کامپیوتر روشن می شود ولی تصویر در مانیتور نمایش داده نمی شود چیست ؟

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


دلیل اینکه کامپیوتر روشن می شود ولی تصویر در مانیتور نمایش داده نمی شود چیست ؟خیلی از مشکلات سخت افزاری وجود دارد که کاربران حتما باید در مورد آن اطلاعات داشته باشند تا در صورت بروز چنین مشکلاتی راحت تر بتوانند علت را پیدا کرده و در جهت رفع آن اقدام کنند . یکی از همین موارد تصویر ندادن کامیپوتر می باشد . وقتی کلید پاور را میزنید چراغ پاور روشن می شود ولی علائمی از بالا آمدن ویندوز در صفحه مانیتور نمایش داده نمی شود . این مشکل نرم افزاری نیست و در 90 درصد مواقع بدلیل خراب شدن سخت افزار می باشد .
اولین کاری که در این مواقع باید انجام بدهید چک کردن کابل VGA می باشد که معمولا دارای رنگ آبی می باشد و به پشت کارت گرافیک متصل می شود . (البته کابل DVI و HDMI هم شامل این چک کردن می باشد در صورتیکه ورودی و خروجی تصویر شما از این دو کابل پشتیبانی کند) روش چک کردن هم بسیار ساده می باشد .کافیست کابل را یکبار از سر جای خود در بیاورید و از دوباره متصل کنید .یکی دیگر از راههای شناسایی عیب و خراب شدن کابل روشن کردن اسپیکر و بالا آمدن ویندوز می باشد . وقتی کابل باعث تصویر ندادن کامپیوتر باشد صدای بالا آمدن ویندوز و صفحه شروع از طریق اسپیکر به گوش میرسد . اگر این روش را چک کردید و جوابی دریافت نکردید بهتر است مواردی که در ادامه توضیح میدهم را بررسی کنید .


روشی که در ادامه میخواهم توضیح بدهم فقط برای افرادی پیشنهاد می شود که اطلاعات دقیقی از سخت افزار دارند و قطعات را به خوبی میشناسند . در صورتیکه قطعه ای را از جای خود در بیاورید و به درستی در جای خود قرار ندهید ممکن است باعث سوختن بقیه قطعات شوید پس این تذکر را به دقت در نظر داشته باشید .


کابل برق را ازکامپیوتر جدا کنید . اولین قطعه ای که باید مورد بررسی قرار بگیرد منبع تغذیه یا همان پاور است . درب کیس را باز کنید و کابل پاور را از جای خود یکبار خارج و از دوباره متصل کنید . کابل پاور از طرف جلو دارای یک پین می باشد که باید آن را به طرف داخل فشار بدهید و سپس کابل را خارج کنید . اگر تستر پاور داشته باشید می توانید متوجه شوید که پاور دارای نوسان می باشد یا خیر در غیر اینصورت بعد از جا زدن کابل پاور یکبار سیستم را روشن کنید و ببینید که مادربرد بوق تصویر میزند یا خیر ؟ اگر صدایی به گوشتان نخورد (صدای بیپ اسپیکر مادربرد) سیستم را خاموش کرده و رم را از جای خود خارج کرده و کلید پاور را یکبار دیگر بفشارید . اگر صدای بوق اسپیکر مادربرد به گوشتان نخورد به احتمال 90 درصد مادربرد شما خراب شده است . به این نکته توجه داشته باشید که برای تست قطعات حتما باید قطعات جایگزین داشته باشید و چیزهایی که بنده در توضیحات بالا به آن اشاره کرده ام برای فهمیدن عیب اصلی کامپیوتر می باشد . پردازنده خیلی کم ممکن است معیوب شود و در 99 درصد مواقع علت چنین مشکلی برد اصلی می باشد .
زیرا رم اگر خراب شود با ارور صفحه آبی روبرو می شوید . اگر گرافیک خراب شود مانیتور یکبار تصویر میدهد یکبار تصویر نمیدهد و به صورت رندوم ممکن است صدای بوق اسپیکر شنیده شود . ر مواقعی هم ممکن است بدلیل سوختن گرافیک به طور کامل کامپیوتر تصویر ندهد ولی در این مواقع بوی سوختگی از داخل کیس به مشام میرسد .

نتیجه گیری :
1. اول کابل های ارتباطی را تست کنید .
2. سعی کنید قطعات را از داخل کیس خارج کرده و در بیرون کیس آنها را تست کنید .
3.برای تست قطعات باید قطعه جایگزین داشته باشید و هر قطعه ای را یکبار با قطعه سالم جایگزین کنید .
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر