دلایل استقبال روز افزون ایرانیان از مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا چیست؟

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
دلایل استقبال روز افزون ایرانیان از مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا چیست؟
1- به طور حتم اولین و محکم ترین عامل، علاقه ذاتی اغلب ایرانیان به زندگی در آمریکا است. فرصت زندگی در کشوری آزاد با موقعیت های ممتاز و امکان تحصیل فرزندان در بهترین موسسات آموزشی جهان، انگیزه ای بسیار قوی برای است.

2- این روش، از کوتاه ترین راه های مهاجرت یک خانواده به ایالات متحده است.

3- تحریم های بین المللی، شرایط نامطلوب اقتصاد داخلی و افزایش تورم باعث رشد تصاعدی نرخ برابری ارزهای خارجی با ریال ایران شده است و طبیعی است که در چنین شرایطی، صاحبان سرمایه به دنبال راهی برای محافظت از سرمایه خود بوده که تبدیل به پول با پشتوانه قوی، از جمله این راه ها است. به طور مثال، ارزش سرمایه آن گروه از متقاضیان ایرانی که تا قبل از اواخر دسامبر 2011 به دلار تبدیل شده و به منظور اخذ اقامت دائمی به آمریکا منتقل گردیده است، به نرخ ریال ایران در حال حاضر 2 برابر شده است! نگرانی از ادامه این روند، از دیگر انگیزه های سرمایه داران ایرانی برای انتقال بخشی از نقدینگی شان به محیط اقتصادی با ثبات تر است.

4- به دلیل شرایط بین المللی و مناسبات سیاسی، دریافت ویزا و بازدید اتباع ایران از سایر کشورها بخصوص کشورهای غربی بسیار سخت شده است. حال آنکه بدست آوردن شرایط اقامت دائمی و پس از آن اخذ تابعیت ایالات متحده، آنان را قادر می سازد تا آزادانه به اغلب کشورهای جهان سفر کرده و از مزایای موجود برای شهروندان آمریکائی بهره مند شوند.

5- به صرفه بودن انتخاب در مرکز منطقه ای (Regional Center) نسبت به سایر روش های مهاجرتی از طریق و یا دیگر کشورها، از دیگر عوامل موثر در استقبال ایرانیان بوده است. طی چند سال گذشته، کانادا از جمله کشورهای مدنظر ایرانیان برای مهاجرت از طریق سرماه گذاری بوده که اخیرا بنابه دلایلی از جمله افزایش میزان سرمایه گذاری لازم، طولانی شدن مراحل رسیدگی به پرونده ها و توقف به دلیل تحریم های اقتصادی بر علیه ایران، جذابیت آن کاهش یافته و باعث چرخش توجه سرمایه گذاران ایرانی به سوی آمریکا شده است.

موارد ویژه در پرونده متقاضیان ایرانی

شرایط اقتصاد داخلی و سیستم اداری ایران از یک سو و فضای فعلی حاکم بر مناسبات بین المللی از سوی دیگر باعث گردیده تا پرونده متقاضیان ایرانی از لحاظ محتوا و مراحل، تفاوت های مهمی با دیگر متقاضیان از سایر کشورها داشته باشد.

به دلیل سیستم اداری شکل گرفته در ایران و دشواری در تامین، جمع آوری و ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز، اثبات قانونی بودن منبع تامین سرمایه و انتقال قانونی آن به دلیل اثرات ناشی از تحریم های اقتصادی به موضوعی بسیار حساس و ظریف تبدیل شده است. به همین دلیل، استفاده از خدمات مشاور با تجربه و آشنا با شرایط ایران و همچنین وکیل مهاجرت متخصص، نقش مهمی در موفقیت پرونده خواهد داشت.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر