دزدگیر فروشگاهی EM(Electromagnetic)

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
دزدگیر فروشگاهی EM(Electromagnetic) :‌گيت EM داراي در فركانس كاري كمتر از 10 كيلوهرتز كار ميكند (معمولا حدود 3 كيلوهرتز). به علت برخي ويژگي هاي فني از جمله پايين بودن فركانس، EM به صورت تك پايه قابل نصب نمي باشد و حتما بايد به صورت دوپايه نصب شود. همچنين آنتن هاي EM ميتوانند حداكثر 80 سانتي متر از ورودي را پوشش دهند. (برد موثر) . به علاوه ابعاد آنتن هاي اين نوع حدود 150 x 80 x 10 سانتي متر است كه ابعاد عرضي آن (80 سانتي متر) در مقايسه با RFها و AM ها رايج در بازار حدود دو برابر است و از اين جهت در تمام فروشگاه هاي هدف، قابل نصب شدن نيست. به علاوه پايين بودن برد موثر آن باعث محدود شدن كاربرد هاي آن شده است. اما نقطه قوت EM، ليبل آن است كه به علت كوچك بودن و ساده بودن ، كاربرد هاي به خصوصي را داراست.

يكي از كاربرد هاي EM براي محافظت از اشيايي همچون طلا و جواهر است. ليبل EM به دليل پايين بودن فركانس كاري گيت EM ، ميتواند عملكرد بهتري نسبت به ساير گيت هاي ضد سرقت در مجاورت اشياي فلزي داشته باشد. به علاوه اين ليبل قابليت فعال و غير فعال شدن دارد و از اين بابت كاربرد وسيعي در محافظت از كتابها در كتابخانه ها دارد. يك كتابخانه را در نظر بگيريد كه تو سط گيت هاي EM محافظت ميشود. ليبل هاي EM درون شيرازه كتابها جاسازي شده است. قبل از اينكه شخص، كتاب را تحويل بگيرد، كتابدار مشخصات كتاب را در كامپيوتر ثبت ميكند و سپس با قرار دادن كتاب بر روي دستگاه غير فعال ساز(Deactivator)، اقدام به غير فعال ساختن ليبل جاسازي شده داخل شيرازه كتاب ميكند و سپس كتاب را به شخص متقاضي تحويل ميدهد. هنگامي كه كتاب به كتابخانه باز ميگردد، كتابدار بعد از تحويل گرفتن و ثبت مشخصات در كامپيوتر، ليبل جاسازي شده در كتاب را با قرار دادن كتاب بر روي دستگاه Reactivator دوباره فعال ميكند و به قفسه باز ميگرداند. چنانچه كتاب بدون اجازه كتابدار خارج شود، به علت فعال بودن ليبل جاسازي شده در كتاب، گيت EM نصب شده در خروجي كتابخانه آلارم ميدهد و كتابدار را از اين خروج غير مجاز باخبر ميسازد.

به علت پايين بودن بيش از حد فركانس كاري گيت EM نويز پذيري آن در محيط هاي فروشگاهي به شدت بالاست به طوري كه منابع تغذيه سوئيچينگ از هر نوع ميتوانند باعث تضعيف شديد و از كار افتادن عملكرد اين گيت شوند. همچنين به طور طبيعي آلارم هاي خطاي اين گيت نسبت به AM و RF بالاست.

از جمله ويژگي هاي ديگر دستگاه EM مصرف توان بالاي آن است كه در حالت استاندارد مصرفي در حد 300 تا 500 وات دارد.

در گيت هاي EM ساز و كار تشخيص تگ ها بيشتر بر اساس back scatter آلياژي از فلز است كه درون ليبل EM قرار دارد به همين علت ممكن است بعضا اشياي فلزي به خصوص كه همراه افراد است با اينكه تگ نيست، اما باعث آلارم خطاي دستگاه شود.

گيت EM به علت تشخيص امواج تگ با حالت back scatter، داراي مدارات پيچيده تري ميباشد و از اين بابت داراي قيمت بسيار بالاتري نسبت به AM و RF است و طبيعتا هزينه تعمير و نگهداري آن بالاست.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر