در فصل بهار، بهاری بخورید

Melika

افتخاری
2013-06-21
747
1,415
0
متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در غذای سبک و زود هضمی بخورید. زیرا در این فصل چربی‌های اضافه فصل زمستان در بدنتان انباشته شده است.
چای زنجبیل تازه و داغ نیز به شما کمک می‌کند مواد اضافی بدن را سریع‌تر دفع کنید. نوشیدن شربت‌های لیمو، نارنج، آلبالو، به، غوره، انار، سکنجبین، کاسنی و زرشک نیز در این فصل توصیه می‌شود.


سعی کنید میوه و سبزیجات را از وعده‌های غذایی خود حذف نکنید و با خوردن جوانه‌ها در سالاد، همراه سبزیجات و مصرف سوپ سبزی و انواع بورانی در وعده ناهار​، مفید​تری به بدن خود برسانید.


سبزیجات سبز رنگ جوان مثل ریحان، کرفس، کاهو، اسفناج، بامیه، کدو، کلم، برگ‌سبز تربچه و چغندر را فراموش نکنید.


خورش‌ها و خوراک‌های سبزیجات را بدون سرخ‌شدن تهیه کنید و میوه‌های تازه فصل مثل انواع توت‌ها همراه بادام خام و فرنی، تمرهندی ترش یا شیرین، کاهو با سکنجبین از میان وعده‌های مفیدی هستند که مصرفشان توصیه می‌شود.


تنقلات گرم و پر کالری را کنار بگذارید​
برای پاکسازی کبد از غذاهای با طبع گرم، تلخ و بویژه شور باید پرهیز شود. در این فصل شما به گوشت قرمز کمتری نیاز دارید و باید از مصرف مواد و غذاهای چرب و تند بپرهیزید.


تغذیه متعادل، آلرژی را نیز کاهش می‌دهد. متخصصان معتقدند ویتامین D3 می‌تواند التهاب را کاهش دهد یا ویتامین C از استرس وارد به بدن بر اثر آلرژی‌ها می‌کاهد. ویتامین A نیز به عملکرد مناسب مخاط بدن کمک می‌کند و ویتامین B12 مانع از فعالیت باکتری‌های حساسیت‌زا در روده می‌شود. مصرف پیاز و سیر موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مصرف آن از آلرژی‌های فصل بهار پیشگیری می‌کند. خوردن مرتب آن به مقاوم‌شدن افرادی که به گرده گیاهان در حساسیت دارند، کمک فراوانی می‌کند.


هویج، اسفناج و دیگر سبزی‌های رنگی حاوی بتاکاروتن، سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت‌های فصلی جلوگیری می‌کنند.



 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra و pegah

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر