درمان گریه زیاد، بی‌خوابی و گوش درد کودکان از نگاه طب سنتی

نگار

همراه نمونه
2014-09-10
289
460
0
.......


برای رفع گریه زیاد و بی‌خوابی کودکان تدابیری از دیدگاه طب سنتی وجود دارد که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد.




در کودکان شیرخوار گرسنگی می‌تواند عامل گریه زیاد باشد که با برطرف کردن آن گریه تسکین می‌یابد. خواباندن در گهواره و لالایی خواندن آرام، بر طرف کردن یبوست و حفظ لینت (لینت مزاج یعنی شکم کار کند و یبوست نداشته باشد) طبع کودک مفید است.





برای رفع بی خوابی کودکان با روغن بنفشه مقعد کودک را روزی چند بار چرب کنند (در خواب کردن کودک بی همتا است). در کیسه ای پارچه‌ای مقداری تخم خشخاش، تخم کاهو و تخم کدو ساییده شده را که کمی با آب تر شود، بپیچند و ملاج و کف دست و پای کودک را با آن بمالند که برای خواب کودک مفید است.





برای رفع درد گوش نیز تدابیری وجود دارد؛ نخستین اقدام درمانی در بیماری‌های گوش چه در اطفال و چه در بزرگسالان، این است که قبل از تجویز هر داروی مخصوص گوش ابتدا باید بدن را از اخلاط و مواد نامناسب پاکسازی کرد و برای فرد لینت طبع ایجاد کرد. پس از پاکسازی بدن باید مغز را تقویت کرد تا مواد زائد را مجدداً قبول نکند.





اگر طفل شیرخوار است باید بدن مادر را از مواد زائد پاکسازی کرده و تغذیه او را اصلاح کرد تا کیفیت شیر ارتقا یابد.





در سایت کیمیا مهر طب آمده است:
برای تقویت مغز می‌توان از حریره بادام در کودکان استفاده کرد به این شکل که هر 3-2 ساعت یک قاشق از آن به کودک داده شود. روغن مالی پشت گوش و پشت گردن هر 3 ساعت یکبار با مخلوط روغن زیتون و روغن کنجد به نسبت 1 به 2 برای رفع گوش درد مفید است.

منبع:
http://www.tasnimnews.com/
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر