درختچه گل شرابی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


درختچه گل شرابی

نام علمی : Calycanthus floridus
نام انگلیسی : Carolina allspice
تیره : گل یخیان (Calycanthaceae)

زادگاه این درختچه خزان کننده، آمریکای شمالی است. این درختچه در سال های اخیر به ایران وارد شده و به عنوان گیاه زینتی در مناطق معتدل و معتدل سرد کاشته می شود. ارتفاع درختچه گل شرابی تا ۳ متر هم می رسد و شاخچه ها و دمبرگ های کرکدار دارد.




برگ های آن تخم مرغی شکل تا بیضوی است و طول آن تا ۱۲ سانتیمتر هم می رسد. برگ می تواند نوک تیز یا نوک کند باشند و سطح فوقانی سبز تیره، سطح تحتانی سبز مایل به خاکستری یا سبز کم رنگ با کرک های انبوه است.



گل ها به عرض ۵ سانتیمتر به رنگ قرمز مایل به قهوه ای (زرشکی) است. عطر قوی گل ها را می توان رایحه ای ترکیبی از بوی آناناس و توت فرنگی و موز دانست. عطر گل ها عصر هنگام بیشتر است. گل دهی از اواسط بهار شروع می شود و در تابستان هم ادامه دارد. در ضمن برگ ها و ساقه ها نیز معطر هستند و با شکستن ساقه ها و یا خردشدن برگ ها، رایحه ای به مشام می رسد.




نیازمندی های محیطی
خاک: در بیشتر خاک ها به خوبی رشد می کند. خاکی با بافت نه سنگین و نه سبک با زهکش خوب مناسب آن است.
آبیاری: این گیاه خاک مرطوب را دوست دارد و به آبیاری در حد متوسط نیاز دارد. قبل از آبیاری دقت کنید که سطح رویی خاک تا عمق چند سانتیمتری خشک شده باشد.



نور: برای گلدهی نیاز به نور کامل آفتاب دارد.
دما: این گیاه خزان پذیر تا دمای منفی ۳۰ درجه را تحمل می کند.
تکثیر: با تقسیم ریشه این گیاه می توان درختچه های جدید بدست آورد. با استفاده از قلمه چوب نرم و چوب سخت، می توان این گیاه را تکثیر کرد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر