دانستنی های آشپزخانه: معرفی ویژگی های یک سینک خوب

nazi75

New member
2016-01-30
33
4
0
261x267_100349_cabintajhiz_com-faramco-sink_18_r.png




آشپزخانه فعال ترین و پر رفت و آمدترین بخش هر خانه ای است و در آن سینک های ظرفشویی بیش از هر وسیله دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل سینک ظرفشویی باید هم از نظر ظاهری زیبا باشد و هم دارای دوام بالا بوده و به آسانی خراب نشود.


انواع سینک ظرفشویی سه لگنه: این مدل سینک ظرفشویی با دو لگن هم اندازه در طرفین معمولا در وسط لگن کوچکتری دارند که برای ریختن آشغال ازآن استفاده می شود در نتیجه فضای بیشتری در اختیارتان خواهد بود.سینک توکار از لحاظ زیبایی زیباتر است ولی از لحاظ اینکه آب به mdf کابینت میرسد احتمال خراب شدن کابینت زیاد تر است ولی خرید سینک آشپزخانه روکار این مشکل را ندارد در عوض کمی ظاهر خوبی ندارد البته فقط کمی. این سینک ها اندازه بزرگی دارند و درنتیجه به فضای بیشتری هم نیاز دارند که این عامل منتقل کردن ظروف به دو طرف سینک را سخت می کند می باشد. سینک های دوقلو مناسب افرادی است که معمولاً ظرف ها را با دست می شویند. می توانید در یک طرف ظرف های کثیف را بریزید و در طرف دیگر آنها را شسته و آبکشی نمایید.
در قیمت ها و مدلهای مختلف موجود می باشد ولی به قول قدیمی ها در مورد این مارک هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری. یک سینک ارزان قیمت استنلس استیل از لایه های فلزی نازک درست می شود و اگر به آن فشار زیادی وارد کنید خودتان متوجه انعطاف پذیری زیاد آن می شوید، اما انواع با کیفیت تر و محکم تر آن نیز در بازار موجود می باشند.از پاک کننده مخصوص شستشوی مواد استیل برای سینک استفاده کنید.مقداری کمی از شوینده را بر روی اسفنجی نرم و یا پارچه ریخته و کل سینک را با آن بمالید.سعی کنید کلیه حرکت دست به جهتی باشد که به سوراخ فاضلاب ختم شود.از مسواک به همراه مقداری ماده شوینده برای تمیز کردن درزها و اطراف شیرآب استفاده کنید.

سینک های کاسه ای : این نوع سینک ها بسیار جذاب هستند و می توان از آن ها برای داشتن سرویس بهداشتی ای متفاوت استفاده کرد. تاسیسات آبرسانی این سینک ها معمولا در کابینت هایی که در زیر سینک قرار دارد گذاشته می شود. ظاهر این سینک ها بسیار زیبا است و بیشتر در سرویس بهداشتی هایی به سبک کلاسیک استفاده می شوند جنس این سینک ها معمولا از سنگ صیقل خورده یا سرامیک است.فراموش نکنید که بیرون سینک و شیر آب را نیز تمیز کنید.سطل آشغال های توکار بسازید. اگر نمی توانید هر روز آشغال ها را بیرون بگذارید تا در دید نباشند، سطل آشغال توکار تهیه کنید. نمای سطل آشغال در آشپزخانه اصلاً جالب نیست و بیرون نگذاشتن آشغال ها نشانه شلختگی است. حداقل جایی برای آشغال ها در نظر بگیرید که در دید نباشد و انواع مختلف آشغال ها را در کیسه ها و سطل های جداگانه بریزید.

از خرید سینک های استنلس استیلی که دارای روکش های آینه ای هستند جداً خودداری کنید. شاید این مدل در ابتدا بسیار زیبا به نظر برسد، اما لکه های ایجاد شده از روی آن پاک نمی شوند و سطح آن به سرعت خراشیده می شود. از جمله سایر مزایای آنها این است که زنگ نمی زنند، و دچار فرورفتگی و برآمدگی نمی شوند. اشل اندازه گیری ضخامت سینک های استنلس استیل گج است. به این ترتیب که هر چه گج آن بیشتر باشد، جنس مرغوب تر است و یک حد نرمال برای تعیین کیفیت اندازه ای در حدود 15 تا 18 است. بزرگترین تفاوتی که بین سینک های روشویی مختلف وجود دارد، نحوه نصب آنها در جایشان است.هر نوع ماده غذایی از میوه گرفته تا سبزی و گوشت و هم چنین ظروف و دستمال ها در سینک آشپزخانه شسته می شود.
ازاین رو برای از بین بردن باکتری ها و میکروب ها لازم است سینک را به طور منظم تمیز کنید.
انواع مختلف سینک ها به مواد شوینده متفاوتی نیاز دارد. اما یک تمیزکاری ساده مانع از تجمع میکروب خواهد شد. در این مطلب به شیوه های صحیح تمیز کردن سینک اشاره می شود که بی گمان برای هر روزتان مفید است.
این نوع سینک هر بار پس از استفاده باید کاملا تمیز شود. زیرا اسید و نمک اثر مخربی روی جنس این نوع سینک دارد. بنابراین مواد غذایی حاوی اسید و نمک را نباید روی سینک به حال خود گذاشت. برای تمیزکاری روزانه از صابون یا مایع ظرفشویی ملایم و اسفنج استفاده کنید. از شیشه پاک کن هم می توان استفاده کرد.
هر بار پس از استفاده از صابون یا تمیز کننده شیشه، سینک را با پارچه خشک کنید.
اگر سینک لکه داشت از پارچه آغشته به سرکه استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح سینک هنگام تمیزکاری از سفید کننده ، آمونیاک و سیم پرهیز کنید.
برای از بین بردن لکه ها سینک را مرطوب کنید و جوش شیرین روی آن بپاشید سپس با اسفنج بکشید.
سینک از جنس سرامیک
این نوع سینک با ماده تمیز کننده به صورت ژل یا کرم تمیز می شود یادآوری می شود که برای پیش گیری از خراشیدگی هنگام تمیزکاری از سیم استفاده نکنید.
شیرآلات و دستگیره ها
این لوازم با مایع کفی به آسانی تمیز می شود در صورت باقی ماندن رد انگشت یا لکه های آب، از پارچه آغشته به سرکه سفید استفاده کنید. سرکه علاوه بر تمیزکاری، ضدعفونی کننده نیز می باشد.


 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر