دارویی که دیابت را درمان می کند

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


محققان دانشگاه های کالیفرنیا، داویس و بارسلون، آنزیم جدیدی را کشف کرده اند که با کمک آن می توان بیماری دیابت را مهار و کنترل کرد.


این محققان اعلام کردند که این مطالعه روند جدیدی از خصوصیات سلامتی اسیدهای چرب را نیز به نمایش گذاشته است.


این آنزیم جدید «soluble epoxide hydrolase» (به طور مختصر sEH) قادر به کاهش علائم و نشانه های بیماری دیابت در موش ها با استفاده از ثابت سازی متابولیت هایی در «omega-3 acid» به نام «DHA» است.


چندی پیش محققان دانشگاه داویس نیز اعلام کرده بودند، دارویی که در حال فعالیت بر روی آن هستند قادر به کاهش نشانه های علائم بیماری دیابت مانند نارسایی کلیه، فشار بالا، سخت شدن عروق خونی و ... است.


«Joan Clària» یکی از اعضای دانشگاه بارسلون در این باره می گوید:این تحقیق بر روی موش هایی که علاوه بر بیماری دیابت از چاقی مفرطی نیز رنج می بردند، آزمایش شد و بررسی ها نشان داد که این موش ها به اسیدهای چرب بیشتری برای درمان نیاز داشتند اما نکته حائز اهمیتی که در این تحقیقات وجود داشت را می توان بدین شکل توضیح داد: موش هایی که دارای سطح بیشتری از اسیدهای چرب امگا 3 بودند با دریافت دارو امکان مهار یا درمان دیابت بیشتری در آنها وجود داشت.


در پایان باید گفت، نتایج این تحقیقات از تاثیر اسیدهای چرب امگا 3 بر رژیم های غذایی و تغذیه ای پرده برداشت.(مهر)
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر