خوشمزه ترین تصفیه کننده خون

تمشک یبوست مزاج را معالجه میکند. برای تسکین درد سودمند است، خون را قلیائی میکند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است.

باشگاه خبرنگاران: فصل برداشت تمشک از خرداد در جنگلهای شمال آغاز میشود و تا پایان تیر ادامه مییابد. تمشک میوهای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت میشود. میوه تمشک ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت و کمپوت خورده میشود. زنان گیلانی با توجه به ذوق آشپزی که دارند از تمشک برای پختن مربا استفاده میکنند.تمشک دارای اسید سالسیلیک است.


بوته تمشک در مناطق گرم و مرطوب، در جنگلها و صحراها میروید. نامهای دیگر تمشک، توت وحشی و سه گلی است. ساقههای تمشک نرم و به رنگ قرمز و دارای خارهای بلند است. برگهای آن متفاوت و بیضی شکل و اطراف آن کنگره و به شکل دندانههای اره ای است. گلهای تمشک به رنگهای سفید، صورتی یا به صورت خوشه در ماههای مرداد پدیدار میشود و تا مهر دوام می آورد.

تمشک دارای خاصیت ضد عفونی کننده است و به علت دارا بودن ویتامینهای c و k برای درمان اوره و فشارخون مفید است. تمشک، عرق آور است، لذا بهترین زهکش سوراخهای پوست محسوب میشود. تمشک خون را تصفیه میکند و برای کسانی که به روماتیسم مبتلا هستند، بسیار مفید است. تمشک یبوست مزاج را معالجه میکند. تمشک برای تسکین درد سودمند است، خون را قلیائی میکند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است.

تخم و دانهای که در تمشک وجود دارد، اغلب با دندان نیز خرد نمیشود، ولی وقتی خورده شود در معالجه یبوست و خشکی مزاج به طور طبیعی بسیار مؤثر است و سبب میشود که یبوست به کلی رفع شود. شربت تمشک، مخلوط با آب برای رفع تب تجویز شده است. خوردن تمشک برای مبتلایان به مرض قند(دیابت)، تبهای صفراوی، التهاب مجاری ادرار و گلو درد(آنژین) مفید است.

جوشانده ۲۵ گرم از برگهای تمشک در یک لیتر آب برای درمان انسداد مجاری ادرار مفید است.وشانده ۲۰ تا ۵۰ گرم گل تمشک یا برگ تمشک در یک لیتر آب برای درمان ترشحات زنانگی، خونریزی در فواصل قاعدگی ، اخلاط خونی، وجود خون در ادرار، گریپ، گرفتگی صدا، آب آوردن نسوج و بیماری های پوستی اثر شفا بخش دارد. جوشانده را بعد از هر وعده ی غذا یک استکان می خورند.

رای معالجه کک و مک، ابتدا صورت را خوب بشوئید و سپس ورقه نازکی از تمشک به مدت یک ساعت روی صورت بمالید. این کار را چند بار تکرار کنید تا کک و مک صورت از بین برود. برگ تازه تمشک را اگر بپزند و روی محل بیماری های پوستی قرار دهند، بیماری را التیام می دهد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر