خطرناک ترین راه‌های صخره‌ای دنیا

بچه کرد

مدیر تالار ورزشی
2013-10-22
1,156
1,206
0
خطرناک ترین راه‌های صخره‌ای دنیا

برترین ها: اگر از ارتفاع وحشت دارید، بهتر است حتی عکس های این مطلب را هم نگاه نکنید شاید باعث دل به‌هم‌خوردگی شما بشود. اما اگر هیجان دوست هستید و مکان ها و تفریحات عجیب و خطرناک دنیا برایتان جذابیت ویژه ای دارند، خوب است با این ده مسیر خطرناک کوهستانی آشنا شوید که هر کس دل رفتن به آنجا را ندارد.

El Caminito Del Rey – مالاگا، اسپانیا

برای رفتن به این مسیر خطرناک و تجربه وحشت واقعی در آنجا باید چند سال صبر کنید زیرا El Caminito Del Rey در نتیجه سقوط دو گردشگر که منجر به مرگ آنها شد، تعطیل شده است. البته مسوولان در تلاش هستند تا سال 2015 میلادی دوباره آنجا را بازگشایی کنند. مسیر کنار این صخره ابتدا و اساسا برای عبور کارگران کارخانه تولید برق ساخته شد اما این زیبایی ترسناک خیلی زود به یکی از مقاصد کوهنوردها و هیجان دوست ها تبدیل شد. عرض این مسیر فقط یک متر و ارتفاع آن 100.5 متر بالای زمین است. رودخانه El Chorro در زیر این صخره قرار دارد و بازدیدکننده ها باید بدون هیچ میله یا جایی برای دست گرفتن از این مسیر باریک، بلند و بسیار خطرناک عبور کنند. واقعا دل می خواهد راه رفتن در چنین مسیر باریکی آن هم در ارتفاع یکصدمتری! اما در مراحل تکمیل این راه، قرار است جای دست، چراغ و میله های محافظ برای این مسیر پرخطر تعبیه شود.

198546_428.jpg




مسیر صخره ای – نیوپورت، جزیره Rhode (ایالت متحده آمریکا)

این مسیر بسیار خطرناک و باریک در ارتفاع 21 متری قرار دارد اما برای راه رفتن در آن فقط اندازه دو جای پا وجود دارد. بوته ها شاخ و برگ های موجود در این منطقه این خطر را پوشانده اند. البته خطر سر خوردن و سقوط به پایین تنها خطر این مسیر نیست، در طول راه باید مراقب گزنه های آمریکایی که سمی هستند نیز باشید. اگر یک لحظه چشم از راه بردارید و بخواهید چشم انداز زیبای اطراف را نگاه کنید، ممکن است در دام این گزنه ها بفتید. از بالای این مسیر پرخطر می توانید عمارت باقی مانده از قرن 19 میلادی و خط ساحلی اقیانوس اطلس را تماشا کنید.

198547_492.jpg




کوه تیانمن – ژانجیاجیه، چین

باید بدانید این راه در دل کوه و صخره وجود نداشته است و دست ساز بشر است. چینی ها این راه بسیار باریک و ترسناک را در ارتفاع 1220 متری از سطح زمین ساخته اند که فقط 91.5 سانتی متر عرض دارد. شیشه های کف این راه، فقط 6 سانتی متر ضخامت دارند و فاصله با مرگ همین 6 سانتی متر است. در این راه نباید به هیچ وجه پایین را نگاه کنید زیرا بسیار ترسناک و دلهره آور است و در ضمن، از منظره و چشم انداز 360 درجه آن بالا نیز غافل خواهید شد.

198548_828.jpg


__________________


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Mahsa

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر