خاقاني شخصيت خود شيفته و کمال گرا

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
خاقاني شخصيت خود شيفته و کمال گرا

رضايي سميه,رضايي زينب,صيادكوه اكبر,صيادكوه اكبر




خاقاني شخصيتي بزرگ و دانشمندي داراي ذوق و قريحه سرشار بود. او خود به بزرگي خويش واقف بود، و در اشعارش بارها به آن اشاره کرده است؛ اگر چه اين تمايل به ستايش خويشتن در اشعار شاعران بزرگ ديگر، چون سعدي، حافظ و ... نيز ديده مي شود؛ اما خاقاني در اين راه پاي فراتر نهاده است. شايد داشتن چنين توانمندي هايي موجب شده که شخصيت او به گونه اي شکل گيرد که ديگران را به هيچ شمارد، خود را بي بديل و نظير بپندارد، ارتباطات شکننده اي با ديگران داشته باشد و عنصر تفاخر جزء ويژگي هاي سبکي وي به شمار آيد. ويژگي هايي که از نظر دانش روانشناسي، ويژگي هاي يک فرد «خودشيفته» قلمداد مي شود. خاقاني انساني کمال گرا و جاه طلب نيز بوده است، کسي که مي خواست همه چيز مطابق آرمان هاي او باشد، و البته بايد گفت، همين کمال گرايي نيز يکي از خصوصيات افراد خودشيفته است.
در اين مقاله پس از مراجعه به منابع و کتاب هاي روانشناسي و استخراج ويژگي هاي خودشيفتگي، آثار افضل الدين بديل خاقاني با آن ها سنجيده شده، و ويژگي هاي شخصيتي وي که برجسته ترين آن ها خودشيفتگي است، تحليل و بررسي گرديده است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Mohadlove

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر