حل مشکل کمبود فضا در تلفن های همراه اندرویدی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر



همیشه کمبود حافظه داخلی گوشی‌های آندروید یکی از مشکلات کاربران بوده که برای جبران آن راه‌هایی مانند استفاده از نرم‌افزارهای انتقال اطلاعات پیشنهاد میشود که کمی حوصله نیاز دارد تا هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید اما میخواهیم در این آموزش روشی را برای شما توضیح بدهم که دیگر کمبود حافظه ی داخلی گوشی های اندروید را بی معنا میکند. در همین ابتدا به این نکته توجه داشته باشید با انجام این کار اطلاعات تلفن همراه شما از بین میرود و باید قبل از انجام این آموزش از اطلاعات گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز هرمشکلی بتوانید اطلاعات پشتیبان را ریکاوری کنید .


در این روش شما می‌توانید کارت حافظه 16 گیگابایتی خود را به جای حافظه داخلی گوشی قرار دهید و این کار بسیار ساده میباشد.


اما دقت داشته باشید که گوشی هوشمند شما حتما باید Root شده باشد تا بتوانید به فایل‌های سیستمی دسترسی داشته باشید.
در این آموزش باید از فایل منیجرهای گوشی‌های روت شده که می‌توان به Root Explorer و Root Browser اشاره کرد استفاده کنید و به یاد داشته باشید که در SuperUser آن‌ها را تایید کنید.







حالا با استفـاده از برنامـه مدیریـت فایلتان به مسیر System بروید و وارد پوشه etc شوید. در این پوشه باید فایلی را با نام vold.fstab پیدا نمایید و آن را توسط ویرایشگر متنی مخصوص مدیریت فایلتان باز نمایید..





زمانی که فایل را باز کردید قسمتی از متن را که در آن کلمات ext_card و sdcard در بین دو خط با محتوای “#MTD-BSP-LC-uSD_and_eMMC_coexistence-00″ قرار گرفته اند را پیدا کنید پس از آن باید جای دو کلمه ext_card و ext_card را عوض کنید تا نتیجه به صورت زیر تغییر یابد:


dev_mount ext_card /mnt/sdcard auto /devices/platform/msm_sdcc.1/mmc_host


dev_mount sdcard /mnt/ext_card 16 /devices/platform/msm_sdcc.3/mmc_host/mmc0


بعد گوشی هوشمند خود را یکبار راه انداری نمایید.


پس از این کار در صورتی که در ظاهر برخی از آیکن‌های گوشی مشکلی مشاهده کردید می‌توانید آن را Reset Factory کنید و به دلخواه می‌توانید حافظه داخلی را هم پاک نمایید. با این کار مشکل برطرف می‌شود .


این آموزش ممکن است روی بعضی از گوشی‌ها جواب ندهد. پس از اتمام این مراحل حالا یک گوشی با حافظه داخلی به اندازه کارت حافظه‌تان دارید و دیگر از دردسرهای پر شدن حافظه و انتقال اطلاعات خلاص می‌شوید.

منبع: learning.asarayan.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر