جلوگیری از اشغال فرصتهای شغلی توسط اتباع بیگانه

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=2]یک فعال کارگری خواستار شد:[/h]
[h=1]جلوگیری از اشغال فرصتهای شغلی توسط اتباع بیگانه
[/h]

» سرویس: اقتصادي - تعاون و اشتغال
کد خبر: 94020200793
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹



یک فعال کارگری با تاکید بر جلوگیری از اشغال فرصتهای شغلی کشورمان توسط اتباع بیگانه گفت: هفته کارگر زمانی به کام کارگران خواهد بود که دغدغه معیشت خانواده و هزینه‌های زندگی را نداشته باشند.
عبدالله مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ اظهار کرد: حداقل مزد کارگران در حالی 17 درصد افزایش یافته که نرخ نان و اجاره خانه‌ها گران شده است در صورتی که هزینه‌های زندگی یک کارگر بیش از افزایش 17 درصدی است.
وی گفت: امروز سبد هزینه خانوارهای کارگری چند برابر تورم دارد و هزینه‌های اجاره مسکن، ایاب و ذهاب و خورد و خوراک به تنهایی بخش اعظمی از درآمد کارگران را به خود اختصاص داده است و ما از مسوولان می‌خواهیم برای یک بار خود را جای کارگران قرار بدهند و ببینند که با این حقوق می‌توانند زندگی یک خانوار چهارنفره را بچرخانند.
این فعال کارگری اضافه کرد: کارگران بدنه تولید و اقتصاد کشور هستند و باید نفس تولید داشته باشند تا بتوانند کار کنند ولی وقتی انگیزه کار و تولید از جامعه کارگری گرفته شود نباید انتظار بهره‌وری و رونق بازار کار را داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسوولان خواست تا قانون را به معنای واقعی اجرا کنند و از بخشنامه‌های گاه و بیگاه بپرهیزند.
مختاری گفت: معضل اتباع بیگانه امروز به اقتصاد و نیروی کار کشور آسیب جدی وارد کرده است. اتباع بیگانه به راحتی فرصتهای شغلی را در کشور اشغال کرده و ارز مملکت را خارج می‌کنند و ایران به حیاط خلوت آنها تبدیل شده است.
وی ادامه داد: هیچ ایرانی بدون روادید نمی‌تواند وارد خاک افغانستان شود ولی اتباع این کشور به راحتی ورود کرده و مشغول کار می‌شوند در حالی که باید با این قضیه و آسیبهای آن به طور جدی و قاطعانه برخورد شود.
انتهای پیام
کد خبرنگار: 71282

برچسب : ،
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر