جزیره ایستر ، سرزمین سرهای بریده

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
جزیره ایستر ، جزیره ایستر که حتی اگر در نقشه جغرافیا هم به دنبال آن به گردید پیدا نخواهید کرد یکی از مهمترین و ترین رازهای جهان را در سینه دارد.این رازها شامل تعدادی مجسمه هستند که قدمت آنها به سال ۴۰۰ پس از میلاد میرسد.به گزارش گروه خواندنی های مشرق،جزیره ایستر(Easter island) در جنوب شیلی واقع شده است و به جزیره کوچکی در اقیانوس آرام شناخته میشود.مردمان قدیم در این منطقه از خود مجسمه ها و چیزهای عجیب بسیاری به جا گذاشته اند.امروزه بسیاری از باستان شناسان به دنبال کشف رازهای این جزیره هستند.

102728_901.jpg



همانطور که گفته شد یکی از بزرگترین عجایب روی زمین مجسمه های موجود در جزیره ایستر است.در ابتدا باید موقعیت جغرافیای این جزیره را بسنجیم.این جزیره تنها ۲۴ کیلومتر طول و ۱۶ کیلومتر عرض دارد و نزدیکترین خشکی به آن جزیره ای در فاصله ۲۳۰۰ کیلومتری است.مهمترین چیزی که در برخورد اول در سال ۱۷۲۲ و در زمان کشف آن به چشم آمد این مجسمه ها بودند که وزنی بیش از چندین تن داشتند و بعضی از آنها حتی به ارتفاع ۹ متر نیز میرسیدند.
جزیره ایستر
در این جزیره ۸۸۷ مجسه غول پیکر وجود دارد.به این مجسمه ها به اصطلاح موآی نیز گفته میشود.شایان ذکر است که تنها تعدادی از این مجسمه ها به مقصد نهایی رسیده اند و تعدادی در بین راه رها شده اند.
جزیره ایستر
102730_844.jpg

در کل این طور به نظر میرسد که این مجسمه ها در بالای کوه آتشفشانی که در این جزیره وجود دارد کنده کاری شده اند وسپس به پایین کوه، با احتیاط بسیار و توسط یک سیستم قرقره به محل مخصوص خود رسانده شده اند.پس از رسیدن به محل مقرر این مجسمه ها در سر جای خود مستقر و با طناب هایی محکم شده اند.
جزیره ایستر
لازم به ذکر است طبق تحقیقات به عمل آمده در محل،باستان شناسان و زمین شناسان به این نتیجه رسیدند که علفهای موجود در منطقه در گذشته بسیار محکم بوده اند به طوری که به سادگی پاره نمی شده اند.مردم باستان نیز از آنها به عنوان طناب استفاده میکردند.تحقیقات بیشتر نشان داد که برای جا به جا کردن این مجسمه به یک گروه به بزرگی ۳۰ نفر نیاز بوده است.
جزیره ایستر
102729_279.jpg


جزیره ایستر
رویه جابه جا کردن و مستقر کردن این مجسمه ها به قدری سخت بوده است که در صورت بروز هرگونه اشتباهی،افراد این جزیره کندن مجسمه دیگری را ترجیح میدادند.به نظر میرسد در دوره ای جمعیت این جزیره به ۱۱ هزار نفر نیز رسیده است ولی به علت کم شدن مواد خوراکی در این منطقه مردم مجسمه سازی را رها کرده و شروع به خوردن یکدیگر کرده اند و بدین ترتیب به طور کامل نسل آن ها از روی زمین از بین رفته است.
جزیره ایستر
102731_109.jpg
جزیره ایستر
تنها ساخت این مجسمه ها نیست که باعث تعجب همگان شده است بلکه این جزیره عجایب دیگری نیز دارد.
جزیره ایستر
افراد این جزیره در زمان خود یک نوع سبک نوشتن خاص داشته اند به طوری که در هیچ جای دنیا این سبک سابقه نداشته است.همچنین در زمین های این منطقه سیب زمینی شیرین رشد میکرده است به طوری که این محصول فقط در قاره آمریکا وجود داشته است.آیا ممکن است این افراد کیلومترها سفر کرده باشند تا مقداری غذا بدست آورند؟این رازها همچنان نیز سر به مهر باقی مانده اند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر