جاهلیت مدرن کشورهای اسلامی را گرفتار کرده است

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=2]رئیس دیوان عدالت اداری:[/h]
[h=1]جاهلیت مدرن کشورهای اسلامی را گرفتار کرده است
[/h]

» سرویس: معارف و حقوق - حقوقي و قضايي
کد خبر: 94022816630
دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴



رئیس دیوان عدالت اداری گفت: سخنان انقلابی، ارزشمند و راهگشای مقام معظم رهبری در تبیین موضوع «جاهلیت مدرن»، مسیر حرکت را برای ملت، دولت و همه کسانی که دل در گرو اسلام دارند، روشن ساخته است.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه بیست و هشتم اردیبهشت ماه هیات عمومی دیوان با اشاره به اینکه اظهارات معظم له در روز عید سعید مبعث دل همه دلسوزان اسلام، انقلاب و پیروان مکتب امامت و ولایت را شاد کرد، افزود: با ظهور اسلام و بعثت رسول اکرم(ص)، نوعی تقابل جدی بین نور و ظلمت و قرآن و جاهلیت آغاز شد.
وی ادامه داد: اجتهاد رسول الله(ص) و کوشش ایشان در مقابله با این جاهلیت و هدایت و نجات ملت، بگونه ای بود که آن حضرت فرمودند که هیچ پیامبری را به اندازه من آزار و اذیت نکردند و حتی خداوند نیز در قرآن ایشان را مورد خطاب قرار داده اند که ایشان در مسیر هدایت مردم از آنچه انتظار و خواست خدا بوده نیز فراتر رفته است.
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه جاهلیت امروز نیز مانند جاهلیتی است که پیامبر(ص) با آن به مقابله پرداخت و اسلام برای مواجهه با آن بروز و ظهور پیدا کرد، اظهار کرد: مساله این است که اگرچه ملاک ها و شاخص های جاهلیت امروز و دیروز یکی است، اما هیچگاه جاهلیت دیروز اینگونه مجهز به جهازهای جاهلیت امروز نبوده است.
وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، ما شاهدیم که امروزه علم، دانش و فناوری روز را در خدمت جاهلیت جهانی آورده‌اند و با تعدی و تجاوز به همه ارزش های انسانی، در حق بشریت و اخلاق انسانی جنایت می کنند.
منتظری ضمن اشاره به مصائبی که دنیای غرب برای زندگی اخلاقی بشر پیش آورده است، به مصادیقی از به خدمت درآمدن علم و فناوری در عرصه میدانی اعمال جاهلیت مدرن پرداخت و ادامه داد: به عنوان مثال در آن روزگار در میدان جنگ با شمشیر به مقابله تن به تن می پرداختند و اینگونه نبود که با بمب های آنچنانی بخواهند شهری را ویران کنند.
رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهدیم که امروز خاستگاه اسلام، کشور رسول الله(ص) و نقطه ای که سرزمین وحی بوده و قرآن برای بشریت نازل شده است، بدل به کشور مصداق جاهلیت مدرن شده است.
وی ضمن اشاره به جنایات کشور عربستان سعودی در حق امت اسلامی تصریح کرد: عربستان سعودی از یک سو با دلارهای نفتی و ثروتی که دارد، با تجهیز و ایجاد گروه های تکفیری در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان جنایت می کند و از سوی دیگر با راه اندازی جنگ نیابتی علیه امت اسلام از طرف استکبار جهانی، هفته های متوالی است که آتش بر سر مردم مظلوم، ستمدیده و مستضعف یمن می ریزد.
منتظری خاطرنشان کرد: این نشانه‌ها و شاخص های جاهلیت مدرن است که امروز بروز و ظهور پیدا کرده و دنیای اسلام و کشورهای اسلامی را گرفتار ساخته است.
رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با تاکید بر اینکه باید مراقب بود تا گرایش ها و مکاتبی مسیر زندگی مان را از حق و صراط مستقیم خارج نسازد، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت ایشان در منشوری خطاب به پسر جندق می فرمایند، «ای پسر جندق به شیعیان من این مطالب را برسان و به آنها بگو، مواظب باشید در مسیر زندگی گرایش های گوناگون و مذاهب مختلف شما را از مسیر حق منحرف نکند. به خدا قسم نایل نمی شود به ولایت ما و راهی نیست برای دسترسی به ولایت ما مگر برای کسانی که ورع داشته باشند و در دنیا تلاشگر باشند و در راه خدا با برادران مواسات کنند، شیعه ما نیست کسی که به مردم ستم کند».
انتهای پیام
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina و Tirdad

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر