جاذبه های زیبای گردشگری اروپا

sheyda69

New member
2016-07-11
14
6
0
iran
صربستان :
feature2.jpg


صربستان بر سر شاهراه مواصلاتی مهم و بین‌المللی قرار دارد که مرکز غرب اروپا را به کشورهای یونان، ترکیه، قاره آسیا، آفریقا منطقه خاورمیانه پیوند می‌دهد. مسافرت ی پرشور هیجان به یکی از کشورهای زیبا ی اروپا است که شادی هیجان و زیبا یی را همزمان به بازدیدکنندگان خود هديه می نماید از این جهت سفر به این کشور زیبا را برای یک توصیه می نماییم . اهالی صربستان به ‌رناراحتی اینکه از قرار گرفتن کشورشان در قلب این مسیر مواصلاتی گریز‌ناپذیر، رنج خسارات زیاد ی را متحمل شده‌اند، با این حال فوق‌العاده مهمان‌نواز هستند و مسافرانی را که راهی این دیار می‌شوند خیلی تکریم می‌کنند.

چهار گوشه و کنار صربستان با اماکن جذاب و دیدنی احاطه شده است. با این حال ، در کتاب‌ها منابع موجود در مورد نقاط دیدنی این دیار دل‌انگیز کمتر سخن به بین آمده و لذا گردشگرانی که عازم آنجا می‌شوند، باید به تجربه شخصی خودشان زیبا یی‌ها و شگفتی‌های این سرزمین را کشف کنند. خاطرنشان می‌کنیم که قلمرو این کشور در فهرست میراث تاریخی و جغرافیایی بی‌مثل جهان قرار دارد و در شهر بلگراد از کنار رودخانه دانوب شروع می‌شود. بر پایه افسانه روم، نخستین پادشاه بنیان‌گذار امپراتوری روم، رموس و برادرش رمولوس بوده‌اند که بعد از دور شدن از دامن مادر در این محل بوسیله گرگ پرورش پیدا کردن د بعدها تمدن روم را بنا کردند. گفته می‌شود که حتی چهل قرن پیش از بنا شدن تمدن اولیه روم به دست این دو برادر، نشانه‌هایی از اسکان بشر در این منطقه وجود داشته است!

بلگراد:

Belgrade-City-Zoo4.jpg


مسافرت به پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور صربستان است و از این جهت حتما باید برای برنامه ریزی کنید.
باغ‌وحش شهر بلگراد که با نام باغ امیدواری هم شناخته می‌شود، در منطقه کاله مگدان کوچک واقع‌شده است. این باغ در سال ۱۹۳۶ به دست ولادا ایلیتس (Vlada Ilic) شهردار زمان بلگراد بازگشایی شد زیاد زود جای خود را در بین مردم شهر باز کرد. در آغاز، مساحت این باغ‌وحش ۳/۵ هکتار بود و رفته‌رفته وسعت آن به ۱۴هکتار ارتقا یافت. در جریان جنگ جهان ی دوم باغ‌وحش بلگراد خسارت بسياري دید بیشتر جانوران آن سر به نیست شدند.

کرواسی :

fhz5uoazus.jpg


روزی روزگاری کرواسی یکی از رازهای پنهان اروپا بود. قشنگ یی طبیعت آن و شهرهای جاودان آن اکثرا یادآور دیدنی مدیترانه ای بودند، ولی این چیزها متعلق به ۳۰ سال پیش است. هم اکنون دیگر زخم های تاریخ به روی این شهر جوش خورده اند مسافرین اروپایی دوباره در حال کشف زیبا یی کرواسی هستند . از گردشگاه های باکلاس ساحلی گرفته تا پارک های ملی و حیات وحش آن دوباره این کشور را جزو مقاصد محبوب گردشگری کرده اند.

پارک ملی دریاچه پلیتوایس ( Plitvice Lakes ) در کشور کرواسی از زیاد دیده شده ترین جاذبه های توریستی جهان است که در سال 1979 در لیست میراث جهان ی یونسکو جای گرفت.و از این جهت یک برنامه دیدنی و هدفمند می باشد . بازدید از این دریاچه ها که نسبتا در بین شهر پایتختی Zagreb و شهر ساحلی Zadar واقع شده اند، بشدت پیشنهاد می شود. قشنگ یی شکوه این پارک را می توانید در 16 دریاچه ای ببینید که بوسیله یک سری آبشار به یکدیگر متصل شده اند و در اعماق جنگلی مستقر شده اند که محل زندگی آهوهای کوهی، خرس ها، گرگ ها، گرازهای وحشی گونه های نایابی از پرندگان است .
بلندترین آبشار این پارک با 70 متر ارتفاع، Veliki Slap نامیده می شود.

روسیه:

سنت پترزبورگ مسکو در روسیه

st-petersburg-Grand-Palace5.jpg


با عنوان "پنجره‌ای در جستجوی اروپا" و به سفارش تزار، پیتر بزرگ، بین سال‌های ۱۶۷۲ تا ۱۷۲۵ تهیه و تولید شده است. ظرافت و برنامـه ‌ریزی در تمام جای این شهر موج می‌زند، به گونه‌ای که سرمایه‌دارترین افراد جهان مجذوب آن شده‌اند. شهری از مناره‌های طلایی و گنبدهای طلاکاری شده به علاوه‌ی کاخ‌ها و کلیساهایی که گویی نقاشی شده‌اند به همراه تاریخی غنی و معماری زیبا شکی وجود ندارد اهمیت بازدید را خواهد داشت.
با وجود ساختار هندسی معماری کاملا هدفمند این شهر، بر خلاف شهرهای دیگر روسیه، سن‌پترزبورگ بیشتر اروپایی به نظر می‌رسد تا روسی، با این وجود هنوز شهری روسی است تا اروپایی! ی به این شهر قدم بگذارید متوجه این تناقض زیبا خواهید شد. سن‌پترزبورگ را می‌توان به راحتی، توریستی‌ترین شهر کشور روسیه به شمار آورد. ترکیبی از معماری کلاسیک و جذابیت‌های جهان ی گذشته که به سختی در مسکو پیدا می‌شوند. شهر سن‌پترزبورگ به ونیز شمال (اشاره به رودخانه‌ها کانال‌های زیاد این شهر)، پالمیرای شمال و پایتخت شمالی روسیه نیز مشهور است. از نظر میزان تعرفه ، نسبت به شهرهای دیگر اروپایی ارزان‌تر است و می‌شود با کمی دقت و برنامـه ‌ریزی صحیح از مسافرت به این شهر با حداقل نرخ لذت برد و می تواند مکانی ایده آل برای شما باشد. .

مسکو :

مسکو، پایتخت روسیه، شهری است که شکی وجود ندارد در فهرست دیدنی‌های بسياري از علاقه‌مندان به سفر تفریحی وجود دارد. این شهر در کنار رود موسکوا (Moskva) واقع شده نامش را از نام این رود گرفته‌است. مسکو، پایتخت مرکز اقتصادی و تجاری، علمی، تاریخی معماری کشور روسیه است؛ شهری که تاریخ پر‌ فراز نشیبش را با پویایی پیشرفت مدرن به نیز پیوند داده محیطی شگفت‌انگیز جالب‌توجه را به وجود آورده‌است. سفر ی به پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد و شایسته یک برنامه طولانی مدت برای از این لیست می باشید.
مسکو با جمعیتی معادل ۱۱ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین شهر قاره‌ی اروپا است. همچنین این، این شهر زیبا و تاریخی محل زندگی بسياري از میلیاردر‌ها در جهان است و همین مسئله اثبات می‌کند که مسکو در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان قرار دارد.
دارای دیدنی ‌های تفریحی متعدد باشکوه، رستوران‌های لوکس و بی‌مثل و فرصت‌ها و موقعیت‌های فوق‌العاده برای انجام کار ‌های تفریحی و گردشگری است. مسافرت به مسکو، شکی وجود ندارد ،‌ به‌یاد‌ماندنی‌ترین فراموش‌نشدنی‌ترین مسافرت در زندگی هر تفریحی خواهد بود و می تواند مکانی زیبا برای برای هموطنان ما باشد.

moscow-grey_1570622i.jpg


سوچی جزیره قناری روسیه:

تفرجگاه ساحلی یکی از زیبا ترین دیدنی های گردشگری سوچی محسوب می شود. اینجا منطقه ی مختص پیاده روی بوده گردشپرهزینه می توانند از قدم زدن در آن لذت ببرند. هتل های مجلل ماریتایم، هتل پارک، برج هایت، هتل های پولمن و مجموعه ی فانوس اسکندر در این ناحیه واقع شده اند. تمام ساختمان های تفرجگاه ساحلی توسط درختان بزرگ قشنگ یی احاطه شده اند. بسياري از درختان بزرگ بلوط، افرا درختان ماموت آمریکایی در اینجا افزایش می کنند. سوچی محل فوق العاده ای از درختان نخل دارد که گردشپرهزینه را به خود جذب می نماید . این ساحل زیبا ی دریای سیاه، محل رویش درختان نخل بوتی، واشینگتون، کناری دیتس، لیویستونا، کاریبین سابا، ایتالین همروپسی چیلین یوبی است. مسافرت به یکی از جذاب ترین شهرهای روسیه است و با توجه به مراکز تفریحی آن مکانی ایده آل برای برنامه می باشد.
همين طور در اینجا می توانید درختان نخل عاجی که عرض تنه ی آن ها به متر و نیم می رسد را ببینید. ولی اکثر درختان این منطقه، درختان نخل چینی هستند که به زبان علمی آن ها را "تراچیکارپوس فورتونی" می نامند. وجه تمایز این درختان سبز زیبا به جریان هایی است که درباره آن ها نقل شده است. وقتی که ساکنین روسیه در اواخر قرن 19 شروع به جستجو در ساحل می کردند هیچ درختی به این شکل در آنجا وجود نداشت. این درختان بوسیله نیکلای مامونتوف، واسیلی خلودوف سرگی خودکوف، اولین بنیان گذاران این پارک ها، از کشورهای مختلف به اینجا منتقل شده اند. درختان نخل سریع در گلخانه ها، خیابان ها، بلوار ها و تفرجگاه های ساحلی کاشته شدند. زیبا ترین چشم انداز سوچی مشرف به ساحل است که می توانید همراه با آشامیدن فنجان قهوه از تماشای آن لذت ببرید. بسياري از گردشگـران مدت زمان بسیار زیاد ی را در اینجا به استآسان می پردازند.

478681923-sabatak-com-Copy.jpg


به احتمال زیاد فکر می بکنید که به وجود قناری های زیاد، این جزیره رو به این نام نامیدند اما این چنین نیست . در اصل Canary به مفهوم قناری نیست بلکه به مفهوم سگ سیاه عظیم الجثه است زمانی که اولین گروه فاتحان وارد جزیره شدند با حمله این نوع سگهای غول پیکر مواجه شدند به همین دلیل اینجا را جزیره سگها(Canary Islands) نامیدند . جزایر قناری (Canary Islands) مجمع الجزایری در کشور اسپانیاست که از ۷ جزیره مهم تعدادی جزیره فرعی آتشفشانی در اقیانوس اطلس تشکیل شده، درحال حاضر لاس پالماس پایتخت جزایر قناریست ولی به دلیل ثبت یک قرارداد، هر ۴۰ سال پایتخت از لاس پالماس به تنه ریف تغییر پیدا می نماید .

یونان :

یونان مقصد ایده‌آلی برای سفر به‌ یآدم اندنی است؛ نه فقط به خاطر سواحل زیبا و نفس‌گیر، معماری منحصر به‌ فرد و غذاهای لذیذ مکانی بلکه به این دلیل که تعرفه ‌ها در یونان نسبت به بقیه کشورهای اروپایی پایین‌تر است سفر به این کشور قشنگ ، خیلی مقرون به صرفه خواهد بود. یونان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در فصل تابستان است. سفر ی به کشوری در جنوب شرقی اروپا جنوب شبه جزیره بالکان است و می تواند یک تاریخی برای دوستداران تاریخ و تمدن باشد. گردشگـران از همه جهان جهت لذت بردن از سواحل خورشید ی و سفر ی به قدیم در شهرهای قدیمی، به یونان سفر می‌کنند؛ کشوری قشنگ ، با محیطی گرم مردمی میهمان‌نواز.

مسافرت به آتن – یونان:

LG_1387186845_dfe0a92456b242bf86e0d555b7761764.jpg


مکانی جهت تجربه‌ی تئاتر، اپرا، موزیک کلاسیک و اجرای حرکات موزون در مکان‌هایی مدرن، باشکوه متنوع است. در این شهر سالنی جهت برگزاری جشن باستانی اپیداروس که ۳۴۰ سال قبل از میلاد تولید و ساخته شده، وجود دارد. سالنی که جهت ۱۵۰۰ سال زیر خاک دفن شده ‌بود به خاطر دیوارهای آهکی و سیستم آکوستیکی‌اش زیاد دیده شده است. پروگرام ‌های موجود در جشنواره‌های این کشور، حاوی اجرای تراژدی‌های هنری کلاسیک و جدید یونانی، آثار هنری مشترک یونانی-ژاپنی و آثار کلاسیک اروپایی است. پس را از دست ندهید.
سالن تئاتر (اپیداروس) یونان باستان به با کیفیت ترین شکل حفظ شده است. این بنا به شکل نیم داره در طرف تپه‌ای طبیعی تهیه و تولید شده و ۱۴۰۰ صندلی از جنس سنگ آهک دارد که هیچ‌کدام مانع دید دیگری نمی‌شود. طراحی و اهمیت ‌های نشستن این سالن با سیـستم آگوستیک استثنایی صدا ترکیب شده تا حتی صدای یک پچ پچ آرام هم تا ۵۵ ردیف به راحتی قابل شنیدن باشد.

بلغارستان:

dd17b5a6-c2ee-434f-9c9d-e619bcb4923b.jpg


بلغارستان کشوری زیبا است که قبلی ه‌ای تاریخی داشته یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های جهان در آن قرار دارد. مسافرت به این کشور همیشه مورد توجه گردشگـران در همه جهان است. در کنار مکان‌های زیبا دیدنی این کشور، قیمت‌های کم ارزان هم یکی از دلایل سفر به این کشور است. با هدف بازدید از شهرهای صوفیا وارنا در کشور بلغارستان سفری بی نظیر برای یک می باشد . بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست.
بی‌شک بلغارستان می‌تواند به یکی از کشور‌های مورد‌علاقه‌ی هر گردشگر برای سفر تبدیل شود. بعد از سفر به این کشور از دیدن قیمت‌های ارزان، مردم مهربان، تاریخ باور‌نکردنی، مناظر، سواحل تفریحات شبانه شگفت‌زده خواهید شد.

سفر به صوفیا – بلغارستان
BP1-EN-SOFZH-Alexander-Nevsky-Cathedral-in-Sofia-Bulgaria-beautiful-architecture.jpg


سفر ی به پایتخت بزرگ‌ترین شهر کشور بلغارستان و بسیار مناسب برای سفر است .
با مسافرت به صوفیه، پایتخت بلغارستان دیدن این شهر کاملا شگفت‌زده خواهید شد، چرا‌که اکثر گردشپرهزینه انتظار دارند با شهری ساکت و دلگیر رو‌به‌رو شوند، اما صوفیه شهری است با فرهنگ‌های مختلف که سریع به سمت امروزی شدن پیش می‌رود. تاریخ باور نکردنی این شهر، غذای ارزان مردم مهربان آن از عبارت موارد ی می باشند که شما را به این شهر جذب می‌کنند. از تور‌های پیاده‌روی فوق‌العاده، کلیسا‌های تاریخی، موزه‌ها حمام‌های آب معدنی گرفته تا کافه‌های امروزی رستوران‌ها، همه تمام از دیدنی ‌های شهر صوفیه محسوب می‌شوند. شهر صوفیه مقصد گردشگری خیلی عالی خواهد بود.

سفر به وارنا – بلغارستان:

وارنا (به بلغاری: Варна) یکی از شهرهای بلغارستان و واقع در استان وارنا است.
مسافرت ی به شهر تفریحی بلغارستان و بسیار سفری بی نظیر برای
وارنا بعد از سوفیا پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است. وارنا با ۳۵۱٬۵۵۲ نفر جمعیت (سال ۲۰۰۶) بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان بشمار می‌رود. این شهر در 470 کیلومتری شمال شرقی صوفیه (پایتخت) قرار دارد و شهر های با اهمیت اطراف آن عبارتند از :دوبریخ (45 کیلومتر شمالی)- شومن(80 کیلومتر غربی)و بورگاس (145 کیلومتر جنوب غربی). حدکثر متوسط دمای این شهر به 31 درجه در ماه آگوست می‌رسد . این شهر طی سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۶ به نام استالین نامیده می‌شد.در منطقه تفریحی پانوراما شاهد کار 30 رستوران متنوع هستیم که غذاهای بلغاری، اروپایی، هندی، یونانی، انگلیسی، آلمانی چینی عرضه می کنند.
منطقه امباسادور با آب و هوای بسیار زیاد عالی، استخرهای سرپوشیده سر باز که در طول سال فعال هستند ، از دیگر فضاهای توریستی بلغارستان به شمار می آید.
 

karam1365

New member
  • جاذبه های برتر گردشگری تایلند
  • پارک سلطنتی رامای نهم بانکوک
پارک سلطنتی رامای نهم در سال 1987 و برای بزرگداشت شصتمین سال تولد پادشاه بومیبول آدولیادج افتتاح شد. این پارک یکی از دیدنی های جذاب که در حومه شهر بانکوک واقع شده است. پارک سلطنتی رامای نهم دارای یک موزه که زندگی پادشاه را به نمایش در می اورد. و هم چنین دارای دریاچه زیبا وبزرگی می باشد. این پارک زیبا محلی برای تحقیقات گلکاری و گیاه شناسی می باشد و هر ساله در این باغ جشنواره های سالانه گل برگزار می شود. که انواع و اقسام گل های زیبا و نایاب در این جشنواره به نمایش در می آیند. تور تایلند پیشنهاد می دهد که رفتن به این باغ زیبا را فراموش نکنید و با قدم زدن در این پارک از زیبای های گل ها و فضای سبز و دریاچه آن لذت ببرید

.
پارک سلطنتی رامای نهم بانکوک


  • تپه بودا پاتایا
یکی از مکان های دیدنی پاتایا تپه بودا پاتایا می باشد. این تپه در مرکز شهر پاتایا در نزدیکیساحل جومتین می باشد. مجسمه بزرگ حدود 18 متر ارتفاع طلایی و زیبا در این تپه قرار دارد. این مجسمه در سال 1977 ساخته شده است. و دارای معماری منحصر به فردی است.این مجسمه زیبا در پارکی قرار دارد که به سبک چینی ساخته شده و فرهنگ چینی در این پارک به چشم می خورد. ورودی معبد پله های طولانی وجود دارد. برای مردم محلی به این جا می ایند و برای ثروت شادی و سلامت دعا می کنند. ورودی این پارک رایگان است. این تپه زیبا و سرسبز را به گردشگران و مسافرانی که میخواهند تعطیلاتی به یاد ماندنی را در تایلند داشته باشند ارائه میدهد.

تپه بودا پاتایا


  • خانه باستانی سامویی
خانه باستانی یکی از دیدنی هایی تور سامویی می باشد که در سمت راست جاده ی ۴۱۷۰ و چند کیلومتر بعد از دهکده Huathanon واقع شده است. این خانه باستانی یکی از قدیمی ترین خانه های به جای مانده از تمدن تاریخی جنوب شرق آسیا بوده و بزرگترین اثر تاریخی سامویی محسوب می گردد. این خانه باستانی حدود 150 سال پیش ساخته شد و تمام قسمت های مختلف آن بدون استفاده از هیچ گونه میخ به هم متصل شده اند و با این قدمت هنوز تازگی و زیبایی خاصی دارد که سالیانه باعث مجذوب گردشگران زیادی به خود میشود.

خانه باستانی سامویی

منبع: سایت گردشگری thailandtor
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر