ثبت یک تصویر خیره‌کننده جدید از زحل

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


فضاپیمای کاسینی در مدار زحل یک تصویر بسیار زیبا و جدید از این سیاره حلقه‌دار گرفته است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این تصویر جدید از زحل نشان می‌دهد که نیمی از دومین سیاره بزرگ در منظومه شمسی، توسط نور خورشید روشن شده است. این عکس از 1.2 میلیون مایل دورتر از این سیاره عظیم گرفته شده است.

این تصویر با دوربین زاویه باز فضاپیمای کاسینی در 19 فوریه 2016 (30 بهمن ماه 1394) با استفاده از یک فیلتر طیفی گرفته شده است که هر پیکسل در این تصویر سیاه و سفید جدید نشان دهنده حدود 68 مایل از یک سمت به سمت دیگر است.

فضاپیمای کاسینی در اکتبر 1997 از زمین به فضا فرستاده شد و در سال 2004 به زحل رسید. این رصدخانه یکی از بزرگترین، سنگین‌ترین و پیچیده‌ترین کاوشگرهایی است که به فضا پرتاب شده است. این فضاپیما با یک فضاپیمای کوچک به نام هویگنس همراه بود که از کاسینی به سمت قمر زحل یعنی تیتان فرستاده شد و اطلاعاتی از سطح آن کسب و به زمین مخابره کرد.

کاسینی علاوه بر نقشه برداری از دریاچه‌های متان در قمر زحل (تیتان)، به شناسایی آبفشان‌های یخی (icy geyser) قمر انسلادوس و ردیابی توفانها در جو زحل، بررسی سرزمین تپه‌ای بزرگترین قمر سیاره زحل، کشف ابر یخی عظیم در بالای قطب جنوب تیتان و ضبط تصاویری از قمر یخی انسلادوس پرداخته و مطالعات گسترده‌ای بر روی این سیاره انجام داده است. این فضاپیما همچنین موفق به ثبت تصاویر جدیدی از دریاها و دریاچه‌های متان و اتان مایع بر سطح قمر تیتان شده است.

تصاویر جدید فضاپیمای کاسینی سرنخ‌های جدیدی از نحوه شکل‌گیری دریاچه‌های قمر تیتان را نشان می‌دهد. یک دریاچه بزرگ و چند دریاچه کوچک نزدیک قطب جنوب تیتان وجود دارند، با این حال تمامی دریاچه‌ها در نزدیکی قطب شمال این قمر دیده می‌شوند.

کاسینی یک پروژه مشترک بین ناسا، آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس فضایی ایتالیا است. این فضاپیما به دور زحل گشته و اطلاعاتی از آن را به زمین مخابره می‌کند. /ایسنا
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر