ثبت سفارش ترخیص کالا

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0

ثبت سفارش ترخیص کالا : تاریخچه ثبت سفارش به سال های 1346 در زمان دولت پهلوی بود که
را موظف به پرداخت حق ثبت سفارش می نمود. بعد از انقلاب نیز از سال 1359 که مراکزی به عنوان واردات کشور را به عهده داشتند تا سال 1372 که این مراکز برچیده شدند به همان صورت خاص ادامه یافت پس از این سال بود که عمده واردات کشور به بخش خصوصی و بخش خاصی از آند به عهده دولت بود. ثبت سفارش یک وسیله کنترلی و ابزار اطلاعاتی دولت می باشد، در حقیقت از دید تاجران ثبت سفارش حق واردات کالا و اجازه پرداخت به فروشنده می باشد، در بسیاری از موارد که واردات کالایی ممنوع می شود تا چندین ماه بعد می بینیم که واردات آن کالا ادامه داشته و ترخیص کالا به صورت گمرکی و قانونی ادامه می یابد از این محل ناشی می شود.

adverimg-86594.jpg





• ثبت سفارش در جهت کنترل مجوز های لازم برای انجام واردات.
• ثبت سفارش برای حمایت از حقوق دولت از طریق دریافت کارمز ثبت سفارش 5 ریال به ازای هر دلار.
• ثبت سفارش در جهت مدیریت منابع ارزی کشور.
• ثبت سفارش برای تنظیم بازار کالا.
• ثبت سفارش در جهت سیاستگذاری و تنظیم روابط تجاری کشور.




همانطور که پیشتر ذکر شد در حقیقت ثبت سفارش برای
مجوز واردات است و موافقت با ورود کالا و صدور مجوز ترخیص کالا محسوب می گردد. ثبت سفارش دارای اعتبار محدود شش ماه می باشد و حد اکثر در موارد اعتبار اسنادی تا 24 ماه اعتبار خواهد داشت.


ثبت سفارش نوین مبتنی بر اظهار متقاضی خواهد بود و کنترل های کارشناسی در آن به هشدار های مبتنی بر وب تبدیل شده است. ثبت سفارش در فرآیند واردات مرحله ی پس از کسب مجوز های تلقی شده و پیش از پرداخت چه از طریق بانک و چه از طریق صرافی به حساب می آید.
در فرآیند ثبت سفارش باید به نکاتی از قبیل ارائه صحیح منشاء پول واردات که خود می تواند از طریق شیوه های متداول بانکی باشد و یا از طریق انتقال ارز به وسیله متقاضی به حساب می آید که صرافی ها را شامل می شود. قابل توجه است که اگر منشاء دارای در خارج از کشور معرفی شود در آینده می تواند برای تاجران عواقب پیچیده مالیاتی به همراه داشته باشد.


توجه به نکات خرد در انجام ثبت سفارش نباید صرفا در جهت انجام و طی کردن مراحل باشد چرا که عواقبت انتخاب ناصحیح می تواند واردات شما را به یک فرآیند ضرر ده و پر از مشغله ایجاد کند. استفاده از مهارت خبرگان در این خصوص می تواند برای تاجران راه مناسبی باشد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر