ثبت ایده ها برای پیشرفت کسب و کار لازم است

sabtviona

New member
2016-05-08
19
0
0
هر ایده جدید و نوینی که برای راه اندازی کسب و کار ایجاد می شود باید در نهادی رسمی ثبت شود تا فرآیند راه اندازی کسب و کار مبتنی بر آن در چارچوب قانون پیش رود.
دکتر مسلم خانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: اگر این ایده ها در جایی ثبت نشود براحتی قابل دستبرد خواهد بود و در آنصورت نمی توان از مالکیت آن دفاع کرد.
وی افزود: در ایران سازمان ثبت مالکیت معنوی این کار را انجام می دهد و در جهان هم سازمان بین المللی مالکیت معنوی در ژنو در این زمینه فعال است که البته این سازمان هم در فرآیند ثبت اختراعات و ابتکارات و ایده ها از نهادهای داخل سرزمین هم کمک می گیرد تا ایده مورد تقاضا مشابه نباشد. وی افزود: بررسی ها نشان می دهد کسب و کارهایی که با تیمهای فامیلی اداره می شود طول عمر کمتری دارد. خانی گفت: مکانیابی شرکت نیز مهم است و توصیه می کنیم که حتما در زمان ثبت شرکت برند شرکت هم شود.
خانی گفت: ایده جدید که فرد با خلاقیت بدست می آورد ممکن است یک ایده تازه نباشد بلکه ایده اصلاح شده موجود است و همچنین می تواند ایده متضاد ایده های موجود باشد.
وی افزود: گاهی افراد ایده های خود را در روزنامه های رسمی هم منتشر می کنند.
این متخصص کارآفرینی گفت: نگارش ایده ها نیز مهم است و در ادامه باید بدنبال تیم یابی و تشکیل گروه کاری باشیم که البته الزامی نیست که حتما تیم فامیلی باشد بلکه این گروه باید شامل تخصصهای متنوع برای موفقیت کسب و کار باشد.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما، ش 1152675
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر