تماشا کنید: منوی استارت جدید در ویندوز 9 مایکروسافت

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
startmenuexpands-0_cac8d.jpg


به لطف تصاویر درز شده از ویندوز 9، بازگشت استارت منو به نسخه جدید این سیستم‌عامل دور از ذهن نیست. سایت آلمانی WinFuture یک ویدئو دو دقیقه‌ای از نسخه بعدی سیستم‌عامل ویندوز منتشر ساخته است که در آن طرز کار با استارت منوی جدید به تصویر کشیده شده است.


همانطور که انتظار می‌رفت ردموندی‌ها برنامه‌های قدیمی و مدرن (کاشی‌های زنده) را در این منو با هم ادغام کرده‌اند. در بالای منوی استارت، گزینه «حساب کاربری» گنجانده شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا حساب کاربری خود را قفل یا از آن خارج شوند. همچنین برای راه‌اندازی دوباره سیستم و خاموش کردن آن دکمه‌ی جداگانه‌ای در کنار دکمه دسترسی به حساب کاربری تعبیه شده است تا کاربران به راحتی دستگاه خود را خاموش یا ریبوت کنند.در طراحی جدید، منوی استارت به دو ناحیه تقسیم شده است. ناحیه سمت چپ مربوط به برنامه‌های قدیمی این سیستم‌عامل می‌شود و ناحیه سمت راست مربوط به برنامه‌های مدرن و کاشی‌های زنده هست.

همچنین هنگامی که تعداد برنامه‌ها در منوی استارت از حدی فراتر شود به طور خودکار این منو گسترش می‌یابد و امکان تغییر اندازه کاشی‌ها مشابه آنچه که در ویندوز 8 تعبیه شده است، در این منو نیز وجود دارد. جالب است بدانید که طراحی جدید برای استفاده در تبلت‌ها چندان کارایی نخواهد داشت و به نطر می‌رسد این منو زمانی فعال خواهد شد که کاربر به صورت دستی آن را فعال نماید.+











به احتمال زیاد این منو به صورت پیش‌فرض برای آن دسته از کاربرانی که به صفحه‌کلید و ماوس دسترسی دارند، فعال خواهد بود. در این ویدئو امکان جابجایی و شناور بودن برنامه‌های مدرن چندین بار به نمایش گذاشته می‌شود و جالب‌تر از آن، برنامه‌های مدرن ویندوز که قبلا در حالت تمام‌صفحه اجرا می‌شدند در این نسخه در می‌توانند در هر اندازه‌ای اجرا شوند.



در همین حال در ویدئو منتشر شده جدید منو استارت بدون کاشی‌های دیده شده در تصاویر قبلی نیز دیده می‌شود که احتمال وجود این موضوع در تنظیمات منو استارت را نشان می‌دهد. در هر صورت قطعا این تصاویر و ویدئو تنها بخشی از قابلیت‌های نسخه‌ی جدید ویندوز است و تا عرضه‌ی نسخه نهایی آن تغییراتی کثیری را به خود خواهد دید. نسخه‌ اولیه سیستم‌عامل جدید مایکروسافت کمتر از یک ماه دیگر برای ارزیابی در اختیار توسعه‌دهنگان قرار خواهد گرفت.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر