تفریحات مهیج آبی در جزیره کیش

kishisland

New member
معرفی کوتاه جزیره کیش :
در حال حاضر جزیره کیش با جاذبه های گردشگری خود بیشتر از هر جای دیگر در جنوب ایران پذیرای مسافران داخلی و خارجی است. طبق آخرین محاسبات سالانه در حدود یک میلیون گردشگر از جزیره کیش بازدید می کنند. کیش جزیره ایی بیضی شکل در دل خلیج فارس است که دارای طول ساحلی (محیط) ۴۴ کیلومتر و مساحت ۹۰ کیلومترمربع است. این جزیره واقع شده در استان هرمزگان و از توابع شهرستان بندر لنگه است و دارای فاصله هوایی ۱۰۵۲ کیلومتر از تهران است.
xn-4mcbuhcsd6mvade17j9n.com_.jpg

غواصی
xn-4mcbuhcsd6mvade17j9n.com-diving-.jpg
مهمترین سایت های غواصی جزیره کیش عبارتند از:
  • بیک کورال و ژوراسیک پارک: این سایتها در ضلع شرقی جزیره قرار گرفته و عمق آنها هنگام مد کامل ۶ متر و هنگام جزر به ۵ متر می رسد. تنوع آبزیان در این دو سایت بسیار بالاست.
  • ساوتن کرک: بکرترین سایت غواصی جزیره است که در ضلع جنوبی آن قرار گرفته و عمق آن در بعضی نقاط به ۲۲ متر می رسد. به دلیل دوری از مرکز شهر مخاطبان آن محدود و خاص هستند
  • سمبارون: زیباترین سایت غواصی جزیره کیش است که در ضلع غربی جزیره و مابین کیش و هندورابی است و دسترسی به آن از طریق اجاره قایق از کیش امکان پذیر است و عمق آن حدود ۱۰ متر است.

جت اسکی
xn-4mcbuhcsd6mvade17j9n.com-jet-eski-.jpg
جت اسکی از ورزش های بسیار مهیج آبی است که همه ساله گردشگران خارجی و داخلی زیادی را در تور کیش به خود جذب می کند. جت اسکی در واقع نام یک وسیله آبی است که اولین بار توسط کمپانی ژاپنی کاوازاکی به بازار عرضه شد. جت اسکی دارای ویژگی های خاصی است بطوری که استفاده از آن در مقایسه با دیگر شناور های تفریحی مشکل تر است،به خصوص برای جوانان و افراد بی تجربه.از جمله این خصوصیات می توان به شتابگیری،سرعت و مانورپذیری بالا، نبود یک سیستم توقف یا کاهش سرعت در اکثر جت اسکی ها و عدم تعادل کافی در پیچ ها که باعث واژگون شدن جت اسکی می شود،اشاره کرد. بنابراین در سر پیچها دست خود را از روی گاز برداشته تا با سرعت کمی دور بزنید و از واژگون شدن جت اسکی جلوگیری کنید. در صورت واژگون شدن جت اسکی دست خود را از روی فرمان بردارید چرا که جت اسکی تحت نیروهای شناوری و طراحی خاصی که شده دوباره به سطح آب بازمی گردد و از قسمت عقب دوباره میتوانید سوار شوید.
کیبل اسکی
xn-4mcbuhcsd6mvade17j9n.com-cable-eski-.jpg
شاید هیجان آورترین ورزش و تفریح آبی، کیبل اسکی کیش باشد. کیبل اسکی کیش بزرگترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه به طول ۸۶۰ متر و عرض ۱۶۰ متر با ۵ برج که در آب های نیلگون خلیج فارس نصب شده است با سرعت ۲۸دتا ۶۲ کیلومتر بر ساعت، امکان سرویس‌دهی به ۱۲ نفر از ورزشکاران مبتدی تا حرفه ایی را می دهد.
چتر پاراسل
xn-4mcbuhcsd6mvade17j9n.com-parasel-chatr-.jpg
در کیش یکی از تفریحات آبی بویژه برای جوانان، چتر بازی بر فراز دریا یا همان چتر پاراسل است. این ورزش هیجان انگیز آبی بدین گونه است که شما سوار چتر پارسل شده و توسط یک طناب به طول حدود ۱۵۰ متر توسط یک قایق با سرعت نسبتا زیاد بر روی دریا کشیده می شوید.دیدن سواحل و نمای زیبای جزیره کیش، زیر آسمان آبی و روی آب های نیلگون در ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ متری لذت و آرامشی وصف ناپذیر را به گردشگران می دهد.
پارک دلفین ها
xn-4mcbuhcsd6mvade17j9n.com-dolfin-park-.jpg
یکی از جذاب ترین پارک ها و مکان های دیدنی کیش همین پارک دلفین ها تور کیش می باشد. دولفین های این پارک بسیار زیبا و دیدنی حرکات جالب انجام می دهند.مجموعه تفریحی پارک دلفین ها با مساحتی حدود یکصد هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. این مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه های مختلف گیاهی، باغ پرندگان، اولین دلفیناریوم در ایران است. دلفیناریوم این مجموعه گونه های مختلفی از پستانداران دریایی از جمله دلفین و شیر دریایی نگهداری می شوند.فضای سبز پارک دلفین ها شامل بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین های بسیار بزرگ، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما و گونه های مختلفی از کاکتوس و سایر گیاهان است که باتوجه به وضعیت اقلیمی جزیره کیش و مرجانی بودن خاک آن درنوع خود بی نظیر است.
منبع: تورکیش-تورمشهد

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر