تفاوت های جراحی لیپوساکشن، لیپولیز لیپوماتیک؟!عوارض و خصوصیات

sheyda69

New member
2016-07-11
14
6
0
iran
1394-07-28_CB%20Lipomatic_photo10.jpg

هر 3روش لیپوماتیک، لیزر لیپولیز و اولتراسونیک لیپولیز، از لیپوساکشن معمولی برای رفع چربی‌های موضعی خوب هستند
فرق ‌های لیپوساکشن، لیپولیز لیپوماتیک؟!+عوارض ویژگی ها «امروزه لیپوماتیک، یکی از بی‌خطرترین روش‌های بهبود ی برای رفع سلولیت‌ها و تجمع‌ چربی‌های اضافه در بدن است. اینروش می‌تواند برای رفع چاقی موضعی و تخلیه بی‌خطر چربی‌های ناحیه پهلو، فیله پشت، بازو، سینه آقایان (در موارد ابتلا به ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در مردان)، غبغب، ران و شکم، خیلی اثر گذار باشد برای بهبود تومورهای خوش‌خیم چربی به کار می‌رود».
اینها را دکتر بهروز باریک‌بین، کارشناس پوست قائم‌مقام مرکز بررسی ها لیزر ایران در مورد اینروش بهبود ی نو برای رفع چاقی‌های موضعی می‌گوید و در ادامه به سوال‌های دیگری درباره لیپوماتیک بایستی ها نبایستی های آن جواب می‌دهد.

لیپوماتیک نوعی لیزر است؟
لیپوماتیک، روشی است که به وسیله آن می‌توان با کمک امواج اینفراسونیک روی بافت چربی اضافه بدن تاثیر گذاشت سلول‌های چربی را از یکدیگر جدا کرد، آنها را به‌صورت مایع درآورد و از بدن خارج کرد.

فرق لیپوماتیک با لیزر لیپولیز؟

چربی‌ها را می‌توان با روش‌های مختلف ی مانند استفاده از امواج اولتراسونیک، لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن از بدن خارج کرد. امواج اولتراسونیک، چربی‌ها را ذوب آنها را آماده خروج از بدن می‌کند. با لیزر لیپولیز، بافت چربی ذوب به‌وسیله کارشناس از بدن خارج می‌شود. چربی‌های ذوب‌شده درروش لیپولیز، دیگر قابل‌مصرف نخواهند بود در حالی که در نحوه ، هیچ‌گونه گرما ی تولید نمی‌شود چربی‌ها نمی‌سوزند. از این‌رو، تهدید سوختگی پوست با استفاده از اینآموزش وجود نخواهدداشت. ضمن اینکه چربی خارج‌شده به‌وسیلهروش لیپوماتیک (با وجود مایع بودن)، به‌دلیل اینکه گرما ی ندیده است، قابلیت تزریق در سری ‌های مختلف بدن بیمار را خواهد داشت.

فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن؟

هر 3روش لیپوماتیک، لیزر لیپولیز اولتراسونیک لیپولیز، از لیپوساکشن معمولی جهت رفع چربی‌های موضعی بهتر هستند زیرا باعث سفت‌تر شدن پوست می‌شوند و تاحد قابل‌توجه ی از افتادگی پوست به‌دلیل تخلیه بافت چربی زیرپوستی، پیشگیری می‌کنند. ظهور نکردن افتادگی پوست با استفاده ازشیوه لیپوماتیک، تا اندازه‌ای قابل‌تذکر است که جهت آن گروه از افرادی که به‌دلیل افتادگی شکم، کاندید انجام عمل جراحی آبدومینوپلاستی هستند ، می‌توان با 3-2 جلسه لیپوماتیک، پوست شکم را به وضعیت طبیعی برگرداند تا نیاز به جراحی نباشد.

آیا می‌توان از لیپوماتیک برای برداشتن بافت‌های چربی وسیع در بخش ‌های مختلف بدن در یک جلسه مصرف کرد؟
نه، مصرف از اینروش جهت رفع چربی‌هایی با وسعت بالا در یک جلسه، چندان توصیه نمی‌شود. به مفهوم اگر فردی چربی اضافه در چند بخش مختلف بدن مانند ران‌ها، شکم پهلوها بود، خوبتر است لیپوماتیک هر سری را در جلسه‌های مختلف انجام دهد تا بهبود او با ایمنی زیادتری انجام شود.
282158.jpg


عوارض احتمـا لی اینراهنمای بهبود ی چیست؟
چنانچه لیپوماتیک ‌درست انجام شود، عارضه‌ و تهدید خاصی نخواهدداشت. تهدید آمبولی چربی با مصرف به همین دلیل ش، نسبتا صفر خواهد بود. ارتعاش‌هایی که کانول‌های لیپوماتیک داخـل بافت چربی دارند، باعث می‌شود از کنار عروق خونی فرار کنند پس تهدید خونریزی زیاد پایین و در میزان صفر خواهدبود. اما خطر آمبولی چربی درآموزش لیزر لیپولیز نسبتا صفر است زیرا عروق خونی، تحت‌تاثیر لیزر گرما آن، کواگوله (منعقد) می‌شوند احتمـا ل آمبولی چربی را از بین می‌برند. به هر حال اگر فردی که لیزر لیپولیز را انجام می‌دهد، به اندازه کافی ماهر نباشد بهبود را بیش از میزان ادامه بدهد، می‌تواند خطر سوختگی، تغییر قوام رنگ پوست را جهت بیمار ایجاد و ظاهر نامناسبی در آن بخش از پوست بدن ایجاد نماید در حالی که این تهدید درروش لیپوماتیک، به‌وجود نمی‌آید.

ممنوعیت خاصی جهت انجام لیپوماتیک وجود دارد؟
افراد مبتلا به فشارخون بالا یا بیماری ‌های قلبی و عروقی، می بایست قبل از انجام ، پزشک‌شان را در جریان بگذارند با کارشناس قلب هم در این زمینه مشورت کنند. درست است که کم شدن اندازه و توده چربی (به ویژه در ناحیه شکم کمر) در بدن بیماران دیابتی، پایداری به انسولین را هم در بدن آنها کاهش می‌دهد وضعیت سلامت شان را خوب می‌کند اما انجام لیپوماتیک در بیماران دیابتی، حتمـا می بایست با نظر کارشناس غده ها باشد.

لیپوماتیک،راهنمای مناسبی جهت كم شدن وزن هم محسوب می‌شود؟

به‌هیچ‌وجه. لیپوماتیک، نوعی پیکرتراشی برای بازبینی وضعیت ظاهری و سایز بیمار است، نه کاهش وزن. با این حال ،‌ اعتماد به‌نفس افرادی که لیپوماتیک می‌کنند، با ویرایش شکل ظاهری آنها بیشتر می‌شود همین مساله می‌تواند آنها را به‌سمت داشتن رژیم غذایی مناسب کار ‌های بدنی کافی بکشاند و در نهایت، باعث کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل شود.

حرف آخر؟
عمل لیپوماتیک لیزر لیپولیز، تنها باید به‌وسیله متخصصان پوست آموزش ‌دیده در این زمینه، جراحان پلاستیک جراحان عمومی انجام شود. متخصصان پوست و جراحان پلاستیک و عمومی، با مشکلات احتمـا لی پیش روی این عمل‌ها آشنایی کامل دارند و می‌توانند از ایجاد عارضه پیشگیری کنند یا بهبود سریع مناسب عارضه ابه احتمال زیاد لی ایجادشده را جهت او انجام دهند. به‌طور کلیروش لیپوماتیک،‌ به‌ پایین بودن میزان خونریزی بیمار،روش بسیار زیاد ایمن‌تری نسبت به لیپولیز است. ضمن اینکه انجام لیپوماتیک جهت رفع چربی‌های موضعی در اندازه ‌های پایین، می‌تواند در مطب‌های مجهز هم انجام شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: گیفت چیست

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر