تفاوت های اسانس، عصاره و عرقیات گیاهی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
1653533486.jpg


تفاوت های اسانس، عصاره و عرقیات گیاهی

در عرقیات گیاهی طی فرآیند تقطیر از آب استفاده می شود و آن آبی که هنوز دارای مقداری اسانس و عطر و بوی مطلوب است را عرقیات گیاهی گویند ( در واقع ابی که از اسانس جدا شده) در عرقیات گیاهی ما پاستوریزاسیون را داریم اما در اسانس ها این فرایند نیست چون دما موجب پریدن مواد فرار اسانس می شود.

اسانس ها طی فرآیند تقطیر با تفاوت نقطه جوش از هم جدا می شوند، اسانس ها تنها حاوی ترکیبات ترپنی هستند، در دمای محیط تبخیر می شوند، غالبا از نوع اسانس های روغنی هستند و در آب حل نمی شوند، در اندام مختلف گیاهان حاصل می گردند و محل تشکیل بستگی به توع گیاه دارد. بصورت خالص بی رنگ هستند و دارای بوی بسیار قوی هم هستند.

اما عصاره حاوی تمام مواد موثر در گیاه است مانند موسیلاژ، تانن، ویتامین ها و املاح، درواقع عصاره تمام ترکیبات گیاه را در برداشته که یکی از این ترکیبات اسانس است. برای استخراج عصاره هم می توان از انواع حلال های مختلف استفاده کرد مثل آبی یا روغنی و یا الکلی.( بنابه کاربردی که دارند). در نهایت عصاره ها داراي قدرت اثر بیشتري نسبت به اسانس ها و اسانس ها قدرت اثر بیشتري نسبت به عرق هاي گیاهی دارند.

پایان/ نویسنده: سینا کریم دوست

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر