تفاوتهاي ترك و درمان اعتياد

بچه کرد

مدیر تالار ورزشی
2013-10-22
1,156
1,206
0
تفاوتهاي ترك و درمان اعتياد
این طور تصور می کنم که کنگره 60 در طول مدت فعالیت خود همواره تلاش داشته که این تفاوت را به سایر متخصصان که در زمینه پیشگیری ، مهار و درمان اعتياد فعاليت دارند را انتقال دهد من این طور تصور می کنم که کنگره 60 در طول مدت فعالیت خود همواره تلاش داشته که این تفاوت را به سایر متخصصان که در زمینه پیشگیری ، مهار و درمان اعتياد فعاليت دارند را انتقال دهد و همین طور به افراديكه درگیر مواد مخدر هستند که باوری در ناباوری به حساب می آید .
حتما همه دوستانی که هر دو حالت این سوال را تجربه کرده اند حرفهای بسیار زیادی برای گفتن دارند ،که من سعی ميكنم فقط کوشه کوچکی از آن را عنوان نمايم .
شاید خیلی از متخصصان اعتقاد دارند که برای درمان اعتیاد روش های بسیار زیادی وجود دارد همانطوریکه راه های زیادی برای مصرف کردن وجود دارد ، البته مدت زمان زیادی نیست که سایر کلینک های ترک اعتیاد تابلو های تبلیغاتی خودشان را از ترک اعتیاد به درمان اعتیاد تغییر داده اند، امیدواریم که روش خودشان را هم تغییر بدهند و در درون دنیای واقعي درمان اعتیاد قدم بگذارند ، واقعی بودن با واقعی وانمود کردن دو مقوله کاملا متفاوت است ،
حال اين دو را جداگانه بررسي ميكنيم:
ترک اعتیاد :
شخص بیمار پس از ترک اعتیاد با مشکلات پیچیده ای دست و پنجه نرم می کند ، از جمله : کم خوابی و یا بی خوابی ، کاهش میل به غذا ،کمبود انرژی بدن در طول روز ، بی حوصلگی ، دل تنگی ، پرش افکار و... ) که مهمترین آن : وسوسه شدید به مصرف مجدد مواد مخدر است که می تواند به صورت خفته باشد ، بصورتيكه شخص باور دارد که هرگز مصرف نخواهد كرد اما در اولین موقعیت به شدت دوست دارد که یک بار دیگر و فقط يك بار ديگر مواد جادوئی خود را امتحان کند تا مشکلاتی که به آن اشاره شد را برطرف نمايد .
جالب است که بدانید همین کامپیوتری که با آن کار می کنید اگر اطلاعات غلط به آن بدهید حتما با پردازش اطلاعات به یک خروجی اشتباه دست پیدا می کنید شما نمی توانید انتظار داشته باشید که خروجی اطلاعات شما صحیح باشد .
در روش های ترک اعتیاد که بیشتر روی آن پژوهش می کنند از افرای که ترک کرده اند اطلاعاتی گرفته شده و آنها هم حتما در جواب این پرسش ها حقیقت را گفته اند و یکی از این حقیقت ها داشتن وسوسه به مواد مخدر است و متاسفانه متخصصین دلسوز روی اطلاعات این افراد بیمار حساب باز کرده و این گونه برداشت شده که افرای که مواد خودشان را قطع میکنند حتما میل به مواد مخدر دارند ، این مورد ( وسوسه به مصرف مجدد مواد مخدر ) نشان می دهد که شخص بیمار هرگز به تعادل جسمی نرسیده و این ويژگي افرادی است که اعتیاد را کنار گذاشته اند اما اعتیاد آنها را هرگز فراموش نکرده است .

درمان اعتیاد :
شخصی که به درمان اعتیاد می رسد ابتدا همه عوارض ترک اعتیاد را که به آن اشاره شد پشت سر گذاشته ، اما در طول فرایند زمانی تقریبا 11 ماهه ، در این روش به صورتی عمل می شود که شخص بتواند بار درمان اعتیاد خود را تحمل کند و آن را روی زمین بگذارد ، در این روش بیمار خود بهترین متخصص به حساب می آید که باید کار درمان خود را شروع کند البته با راهنمایی های آگاهانه ، او ابتدا جسم خود را درمان می کند و به تعادل می رساند و بعد مصرف مواد خود را قطع می کند دقیقا معکوس روش های رايج ترک اعتیاد ، در این روش ها ابتدا قطع مصرف انجام می شود و بعد بیمار با یک کشتی سوراخ شده می خواهد در شب طوفانی وارد اقیانوس شود وای به حال مسافران این کشتی !
افرادی که روش درمان dst ﴿تدريجي ﴾را تجربه کرده اند به خوبی می دانند که در این روش بعد از درمان میل به مصرف مواد مخدر هرگز وجود ندارد ، به خاطر دارم که در هر روشی که امتحان کردم از جمله urd , urod و جایگزینی داروهای شیمایی ، سم زدائی و ... وسوسه به مصرف مواد را داشتم ، آنهم خیلی زیاد ، اما این وسوسه نبود این نیاز بدن به موادی بود که با آن زندگی خودش را می چرخاند و او را از بدن گرفته بودم و جایگزینی برای او نداشتم ، خوب طبیعی بود که بدن هم به فکر گم گشته اش باشد و مرتب برای من پیام های بسیاری می فرستاد و من هم مجبور می شدم که مصرف کنم ، در کنگره 60 آموختم که این نیاز است نه وسوسه !
شخصی که فقط ترک کرده منتظر این پیام است که به زودی فرا برسد و مصرف خودش را شروع کند ، شاید بخواهد با اراده بالا جلوی آنرا بگیرید و شاید موفق شود اما چیزی که مهم به نظر می رسد این است که باید همه انرژیِ زندگی خودش را برای گرفتن این هیولای خوفناک خرج کند و همیشه عصبی ، طلبکار از دیگران ، ناراحت ، افسرده ، پریشان ، تنها و حتی از فحش و ناسزا گویی هم دریغ نمی کند تا بخواهد خود را تخلیه کند تا شاید کمی از شر او خلاص شود ! و یا اگر تسلیم شد و مصرف کرد کار به خود زنی و خودکشی هم می رسد که چرا بی ارداه بود و نتوانست پاکی خود را حفظ کند و نتوانست از مهمترین جایگاه خودش به خوبی مراقبت کند ! آری این خصویات فردی است که ترک کرده ،
درمان اعتیاد با محبت شکل می گیرید و با محبت به نتیجه می رسد و جائی برای ترس ، نفرت ، خشم ، بی خوابی ، بی حوصلگی ، کمبود انرژی وجود ندارد چون فرد به تعادل کامل جسمی از نظر فیزیولوژی بدن رسیده و غدد شبه افیونی او از جمله : سروتونین ، دینورفین ، دوپامین ، اندورفین و... کاملا فعال است و آنها می توانند بهترین جایگزین برای مواد مخدری باشند که به سختی و به ترس و لرز به دست می آیند و در بدن تخریب ایجاد می کنند ، این مواد طبیعی بدن با بهترین دارو : اپیوم و OT در طول فرایند زمانی کاملا مشخص و حساب شده کار خود را شروع می کنند تا شخص بتواند بدون مصرف هیچ گونه داروئی و مکملی به زندگی طبیعی خودش ادامه دهد و همیشه شاداب باشد
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر