تغییر رنگ لینکها در html

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
در این قسمت می خواهم تغییر رنگ لینکها را برای شما آموزش بدهم . برای تغییر رنگ لینکها از ویژگی یا صفت link در بین تگ Body استفاده می شود .
به طور کل در HTML تغییر رنگ لینکها دارای 3 ویژگی می باشد . اول link بوده که رنگ لینک را در صفحه نمایش می دهد . دوم alink رنگ لینکهای فعال در قالب را نمایش میدهد .
سوم vlink بوده که رنگ لینکهایی که توسط بازدید کننده ها بر روی آنها کلیک شده را مشخص می کند .
طراحان برای تغییر رنگ و مشخصه های لینکهای یک وب سایت در بیشتر مواقع از CSS استفاده می کنند بدلیل اینکه راحت تر بوده و دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کدهای HTML می باشد .
به این نکته دقت داشته باشید که در صورتیکه رنگ لینک را در بین رتگ body مشخص کنید ، این رنگ برای تمام لینکهای صفحه مورد استفاده قرار می گیرد که این روش زیاد کاربرد ندارد .
برای درک بهتر به کدهای زیر توجه کنید

HTML:
<!DOCTYPE html><html><body link="green" alink="blue" vlink="violet" ><p><a href="http://www.asarayan.com">فروشگاه آسا رایان</a></p></body></html>

منبع: learning.asarayan.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر